Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
smano schreef:Lokken met een beetje voer wil wel effect hebben. Nu weet ik ook wel dat daar weer minpunten aanzitten. Maar ik had namelijk ook zo'n paard die zich niet wilde laten pakken in het land. Dit met name om te treiteren. Eeen beetje biks deed wonderen en het scheelde een hoop irritatie waardoor die dan helemaal niet meer kwam. Door dat voer vond hij het altijd leuk om te komen en als beloning kreeg hij dan wel maar een handje. Dat af en toe afwisselen door met niets te komen. En zie daar dat werkte. Kon ik hem meteen pakken. Werd hij weer lastig nam ik weer wat te eten mee.
_isaatje_ schreef:nou ik weet nu eigenlijk niet of het echt angst is of koppigheid. Want de afgelopen dagen ging het hartstikke goed met uit de wei halen en rijden. Maar vandaag kwam de dierenarts voor inenting en ik kreeg hem er weer niet uit. Dus toen heeft de dierenarts hem maar in de wei inge-ent, maar hij probeerde wel weer om hoog te komen. Gelukkig hield ik hem wel, maar het blijft toch vervelend.
PeruaansePas schreef:_isaatje_ schreef:nou ik weet nu eigenlijk niet of het echt angst is of koppigheid. Want de afgelopen dagen ging het hartstikke goed met uit de wei halen en rijden. Maar vandaag kwam de dierenarts voor inenting en ik kreeg hem er weer niet uit. Dus toen heeft de dierenarts hem maar in de wei inge-ent, maar hij probeerde wel weer om hoog te komen. Gelukkig hield ik hem wel, maar het blijft toch vervelend.
Als de veearts er al is terwijl jij je paard nog uit het weiland moet halen kan je paard al aan je lichaamshouding en beweging zien dat jij (misschien) gespannen bent. Vind je het soms vervelend als de veearts op jou moet wachten terwijl je je paard nog moet ophalen?
Ook al geeft het maar een heel klein beetje een negatieve gedachte, je paard kan dat al aan je lichaamshouding aflezen, waardoor hij het niet meer vertrouwt.
Ik zorgde er altijd voor dat mijn pony alvast op stal/poetsplaats stond voordat de veearts/hoefsmid aankwam. Dat werkt voor mij prima.