Petrie laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:29

lovekomeet schreef:
ik heb ze eerst 1 x ingelopen, daarna ben ik er zo vaak mogelijk mee gaan rijden, leren rijlaarzen moeten eerst een beetje inzakken en daarna gaan ze naar je voet staan, de beste tip is eigenlijk om er zo veel mogelijk mee te rijden!!!!!!

succes ermee!!!

in tegendeel, dat werd mij juist afgeraden de eerste dagen. Ik moets heel veel lopen enzo, echt doorbijten. Daarna ben ik pas gaan rijden.
Van rijden worden ze namelijk nauwelijks "oud". Dat moet je pas gaan doen als ze goed iztten.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:37

Een kennis had dat met de knieholtes gedaan, ze werden wel soepel maar er zat een lelijke plek.

Ik heb dan wel Cavallo's, maar het zijn stevige van leer. Als je een laars goed onderhoudt worden ze ook soepel. Ik ben er mee gaan fietsen en mee gaan rijden en eigenlijk de enige plek waar ze pijn deden waren mijn knieholtes, daar had ik ook wondjes.
Laarzen schijnen ook sneller soepel te worden door goed onderhoud, of iniedergeval zodat ze niet gaan scheuren etc. Even van de cavallosite:
Enkele wetenswaardigheden over lederen rijlaarzen...

Invloeden van buitenaf kunnen negatieve gevolgen hebben voor de levensduur en de gebruikswaarde van uw laarzen: daarom is regelmatig en vakkundig onderhoud nodig.

Als de laarzen niet in gebruik zijn, zijn laarzenspanners aan te bevelen om de vorm van de laarzen te bewaren. Een andere mogelijkheid is om papier in de laarzen te stoppen.

Laarzen nemen een grote hoeveelheid vochtigheid op:

- van binnenuit door de afgifte van vochtigheid door de voeten

- van buitenaf door regen of vochtige ondergrond

Aanwijzingen voor het reinigen...

Grof vuil (modder /slijk) best met een zachte, natte spons verwijderen. Geen harde borstel gebruiken. Paardenzweet en mestvocht zijn heel agressief voor het leder en logen het uit. Daarom zo snel mogelijk verwijderen omdat het leder anders hard en broos wordt. De levensduur van de laars wordt daardoor verkort.

Ritsen regelmatig met een kleine borstel schoonmaken om ze makkelijk te laten lopen.

Aanwijzingen voor het drogen...

Voor het drogen zijn ten minste 24 uur nodig. Niet in de omgeving van verwarmingselementen of ovens drogen: liefst op een droge luchtige plaats. Als de laarzen niet naar deze aanwijzingen worden gedroogd – te snel of bij een te hoge temperatuur – wordt het leder broos en de levensduur van de laarzen korter.

Bij dagelijks gebruik wordt een tweede paar laarzen aanbevolen.

Aanwijzingen voor onderhoud...

Onderhoudsmiddel dun en gelijkmatig op de vakkundig schoon gemaakte laarzen aanbrengen en met een zachte borstel of een wollen doek polijsten. Let ook op de aanwijzingen van de producent van het onderhoudsmiddel. Goede onderhoudsmiddelen zijn goede schoencrèmes in de kleur van de laarzen. Ze laten de laars glanzen en zijn waterafstotend. Voor bescherming tegen vochtigheid van buitenaf kunt u ook sprays voor het impregneren gebruiken (a.u.b. zonder drijfgas).

Rinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:39

volgende week komen mijn nieuwe rijlaarzen binnen... mijn advies : lekker gaan rijden, als ze vies zijn afdoen met wat water en een doek en voor "speciale" gelegenheden en 1 keer in de week met een heel klein ienipieni beetje lederdressing inwrijven.... Fietsen wekt wel snel, maar je krijgt wel van die enge knikjes in je laars. gelukkig hebben m'n nieuwe laarzen een rits, kan ik ze een beetje open zetten als ze *misschien* pijn doen Suc6 ^^

S_a_n_n_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:10

veel mee fietsen en traplopen haha, is wel erg pijnlijk!