wat doen op de bodem van een trialer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: wat doen op de bodem van een trialer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:27

Waratje schreef:
Als ze op stro gaan plassen wordt dat nog gladder dan het al was. Volgens mij levert zaagsel niet echt veel beter resultaat.
Een vriending van me had een ruin die plaste op de trailer, daar had ze een absorberende mat voor die ze onder het paard kon leggen. Dan stond hij toch stevig op de kale vloer en had geen spetters bij het plassen

Dat is ook een idee, wat voor materiaal was het, want ze moeten het natuurlijk ook weer niet kapot staan klauwen?

Zaagsel heb ik altijd een hele dikke laag erin, wordt niet glad. Op stal heb je ze tenslotte ook op een dikke laag zaagsel staan (hoop ik!)?

Waratje

Re: wat doen op de bodem van een trialer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:48

Ik weet niet precies wat voor materiaal het was, er was een soort buitenhoes met op de ene kant een netwerkje, met dan daarin die absorberende laag.

En nee, mijn paard staat op stal op stro, niet op zaagsel.
Maar op stal zit je niet met een bewegende vloer waar ze op moeten reageren, dat is toch anders, daarom staat mijn paard gewoon op de rubber gietvloer zonder zooi eronder.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:00

hahaha, ik bedoelde meer ALS je ze op zaagsel hebt staan dat je dan ook niet zo'n minielaagje erin hebt maar gewoon een flinke laag
Zou je eens willen vragen aan die vriendin wat ze er precies onderlegt? Kunnen we misschien nog wat aan hebben

Ik vind het nl. een beetje TE om een paard urenlang op een kale vloer die helemaal onder de pies komt te zitten te laten staan. Ik moet nl. vanaf volgend jaar min. anderhalf uur enkele reis doen voor ik op concours ben

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:39

Urielle schreef:
Ik vind het nl. een beetje TE om een paard urenlang op een kale vloer die helemaal onder de pies komt te zitten te laten staan. Ik moet nl. vanaf volgend jaar min. anderhalf uur enkele reis doen voor ik op concours ben

Toen ik nog in het diepe zuiden woonde, was een NVVR-evenement standaard minimaal 2 uur rijden. Ik heb nooit iets onder de paarden, ook niet op die afstanden. Ik had echter wel (illegaal) een afvoer in de vloer op het laagste punt. Als de paarden dan piesten op de wagen, liep dat af naar dat punt en over de straat, weg ermee
In de trailer zijn alle steunpunten in de vloer RVS bussen die tot onder de vloer uitsteken en op die manier voor afvoer zorgen. Op die manier staan ze niet in een plas, hooguit op een vochtige vloer.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:44

ikke: Da's geniaal! Gaat niets worden met mijn betonplex bodempje maar is wel superhandig zeg.. Hoewel bij mij zo nu en dan (afhankelijk van hoe onhandig ik geparkeerd heb) er aan de achterkant ook wel eens wat uitloopt. Vind ik niks erg

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:19

Urielle schreef:
hahaha, ik bedoelde meer ALS je ze op zaagsel hebt staan dat je dan ook niet zo'n minielaagje erin hebt maar gewoon een flinke laag
Zou je eens willen vragen aan die vriendin wat ze er precies onderlegt? Kunnen we misschien nog wat aan hebben

Ik zal haar eens bellen en horen wat het precies is en of ze nog weet waar ze het heeft aangeschaft.

Tja, mijn paard piest eigenlijk nooit op de wagen, want dat spettert (ze piest ook zelden tijdens een lange rit onder het zadel). Heeft nog nooit een probleem opgelevert, ze hoeft nou eenmaal niet elk uur te plassen en ze staat alleen maar op de wagen als die rijdt (meestal een uurtje of twee of minder). Het zal misschien wat anders zijn als je wedstrijden rijdt en het paard tussendoor op de wagen moet parkeren.