FNRS proeven ( F proeven)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blitzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:29

hallo!! Ik rij nu f10 en vindt de proeven weel leuk, ik heb ook gehoord van f13 tot f20!!! dat wordt leuk!!

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:11

Haj,

Nou ik heb gisteren wedstrijd gehad, F6, ( toch maar iets hoger dan wat ze eerst aangaven) Maargoed, helaas kon ik niet met mijn eigen paard komen
Moest ik op zo'n paard waar geen rem op zit :S , bij draf schiet ze er al vandoor soms, maar na de galop kan je gewoon niet normaal verder rijden.

Afijn, ik erop, inrijden, heeeeel duidelijk geweest enzo.
Komen we daar die ring binnen mooi aan de teugel ( doet ze ook nooit :S) rustig enz. Wij proefje gereden, ging super (Y).

Punten : 212, dus een PP. Als enige in de F6 ( het waren een stuk of 10 / 15 die meededen)

**Dus ik weer helemaal happy**

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:17

Sisco4life schreef:
Haj,

Nou ik heb gisteren wedstrijd gehad, F6, ( toch maar iets hoger dan wat ze eerst aangaven) Maargoed, helaas kon ik niet met mijn eigen paard komen
Moest ik op zo'n paard waar geen rem op zit :S , bij draf schiet ze er al vandoor soms, maar na de galop kan je gewoon niet normaal verder rijden.

Afijn, ik erop, inrijden, heeeeel duidelijk geweest enzo.
Komen we daar die ring binnen mooi aan de teugel ( doet ze ook nooit :S) rustig enz. Wij proefje gereden, ging super (Y).

Punten : 212, dus een PP. Als enige in de F6 ( het waren een stuk of 10 / 15 die meededen)

**Dus ik weer helemaal happy**

Aah dat is echt leuk!
Had ik ook een keer, echt strenge jury, met ellamaal jonge kinderen die voor de grap meedoen: "Ja, later gaan ze misschien echte wedstrijden rijden, en als je nu niet (F3) streng bent, komen ze zichzelf nog wel tegen in de M1 " Mijn vriendin deed het nog beter dan mij volgensmij en die was niet door .. ik was als enige tussen de 7 (er deden er 17 mee) met 211 punten doorgegaan, het hoogst aantal punten was 212 ik was 5e en had dus net geen beker! maar ik was al aardig trots dat ik nog tussen de 7 zat hoor! Later heb ik aan de jury nog tips gevraagd over de voltes (waarvoor ik allemaal 5jes had ) dus opzich wel handig, nu weet ik ook weer hoe ik mijn volte ronder kan maken!

Juliette_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:37

heej

ik ben nu F13 +1 promotiepunt !
de proeven zijn super ookal vind ik F13 iets makkelijker als F12!
ik vind het echt een leuk idee van de Fnrs om zulke proeven te doen!
erg leerzaam en super dat er soms theorie gedaan moet worden!

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:42

zijn ze bij jou manege al uit? Op welke manege rij je?

_Jennifer_

Re: FNRS proeven ( F proeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:44

Trouwens, bij mij op de manege heb ik alleen maar proeven t/m F8 zien hangen, weet iemand hoe dat komt?

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 12:51

Misschien is het nivo bij jullie tot F 8 ? Dat er nog niemand is die hoger rijd?

Maarja...Ik word gek van mijn benen die een eigen leven leiden.
Na 5 jaar manege waar er nog nooit iets van gezegd was zei mijn buurman opeens: je moet je voeten rechthouden. Nou probeer dat er eens na 5 jaar uit te krijgen.

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:57

Sisco4life schreef:
Misschien is het nivo bij jullie tot F 8 ? Dat er nog niemand is die hoger rijd?

Maarja...Ik word gek van mijn benen die een eigen leven leiden.
Na 5 jaar manege waar er nog nooit iets van gezegd was zei mijn buurman opeens: je moet je voeten rechthouden. Nou probeer dat er eens na 5 jaar uit te krijgen.

aah, dat is vervelend!

Pff, ik had in het begin altijd dat mijn rechterbeen altijd ver uitstak, en mijn benen zaten altijd te ver naar voren .. heb er een jaar over gedaan om dat weg te krijgen. Bij de manege van een vriendin moest je een rondje meelopen met je paard als je iets na 100 keer zeggen nog niet deed (bijv. op het goeie been rijden)

lalunique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:28

bij ons op de manege zijn de f proeven niet leuk je moet ze namelijk 4 keer rijden in plaats van 2 dus daardoor zit ik nu nog maar in de f4
en ze hadden eerst hele grote bekers en nu alleen nog maar linten (niet dat dat erg is ) en om mee te doen koste het eerst 7,50 en nu 8,50 dat is nie leuk

Kim_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:10

misschien een stomme vraag, Maar wat zijn dat voor proefjes? Ik ken eigenlijk alleen maar die 'normale' proeven lama zeggen, van wie je op wedstrijden moet rijden...

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:11

Hey een andere kim_H, haha! de F proeven zijn proeven die via het FNRS gaan, anders moet je even op deze site kijken voor de uitleg : www.fnrs.nl

Groetjes Kim

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:15

Bij ons zijn de F13-F20 proeven uit sinds januari. Als ik het goed begrepen heb, was dit als een soort test, en gaat het later dit jaar in voor alle FNRS-maneges.

Ik heb ze nog niet gestart, maar ben het wel van plan. Zijn leuke proefjes trouwens.

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:26

mylittlejoy schreef:
Bij ons zijn de F13-F20 proeven uit sinds januari. Als ik het goed begrepen heb, was dit als een soort test, en gaat het later dit jaar in voor alle FNRS-maneges.

Ik heb ze nog niet gestart, maar ben het wel van plan. Zijn leuke proefjes trouwens.

Heb je misschien een voorbeeld van een paar proeven wat er allemaal in komt?