Hoeveel moet ik vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Diva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:14

Ik zou er niks voor hoeven

RUBYWHITE

Re: Hoeveel moet ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:28

zijn er ook kosten mee gemoeid? moet je bijv. benzine verrijden oid? anders zou ik haar die kosten laten vergoeden.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:37

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind t ook een net bedrag. Donderdag ga ik het er even met haar over hebben.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:21

ikzelf zou er geen geld voor vragen, tenzij zij graag er wat voor zou geven.... 50 euro per maand ofzo? dat vind ik wel een redelijke prijs, misschien 40...

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:33

Ook dingen die je leuk vind om te doen kosten tijd dus daar mag je best wat geld voor vragen. Ik ben toevallig net begonnen met het zadelmak maken van een paardje en daarvoor vraag ik 10euro per keer. En ik vind dat gewoon erg leuk om te doen en misschien had ik het het voor een paar euro benzinevergoeding in de maand ook wel gedaan. Als iemand twee weken op vakantie is en ik heb zelf ook de tijd zou ik het wel voor niks doen, maar als het langdurig is niet hoor. Je levert toch een dienst, deze kerel kan over twee maanden op zn paard rijden als het goed is en jouw kennis kan over een poos weer gewoon haar paard oppakken waar ze gebleven is. Dat is gewoon wel wat geld waard.

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:26

Dat is inderdaad wel wat waard... Ik weet uit ervaring als je er echt helemaal niets voor zou vragen, sommige mensen er een sport van maken om je te "misbruiken".
Je levert een dienst, je zorgt dat het paard op niveau blijft en/of doorgetraind wordt, daar mag naar mijn idee best iets tegenover staan. Vind het erg netjes van die mevrouw dat ze je ervoor wilt betalen.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 08:05

Precies dat vind ik eigenlijk ook wel. En Buff net wat je zegt op een gegeven moment wordt er misbruik van gemaakt en dan verwacht iedereen dat je alles altijd maar voor niks doet, maar ja het kost mij ook best wel veel tijd enzo en ik heb er ook gewoon een baan naast en een eigen paard.

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:10

ik heb zo iets van. hoezo hoeveel moet ik hiervoor vragen?? je kan het toch gewoon gratis doen.. ik zou het al leuk vinden dat ze het aan mij vroegen. (nou bedoel ik dit niet verkeerd) en als ik er geld voor zou willen iets van hooguit €5,- per week ofzo... Je zou het later altijd nog hoger kunnen doen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:15

Misschien een uurtarief afspreken? Als zij het paard naar jouw stal/ manege brengt is het niet helemaal fair om reiskosten vergoeding te vragen. Naar ik aanneem spreek je af dat zij komt als jij daar toch al bent (en anders moet je een keertje extra naar jouw eigen stal, dat is ook geen ramp lijkt me).

Als uurtarief lijkt me die € 7,50 euro wel eerlijk. Er vanuit gaande dat je meestal iest van een uurtje rijdt (soms meer of minder maar dat zal ook het verschil niet zijn) kun je best een vast tarief per keer vragen. Maar ja, spreek anders gewoon af om € 50,- á 60,- te ontvangen per maand (uitgaande van 2x per week rijden). Als het dan te gek wordt naar jouw idee omdat ze het vaker wil, dan kun je altijd nog nee zeggen zonder je bezwaard te voelen (afspraak is afspraak) en als je merkt dat daar niet aan wordt gehouden kun je alsnog daarover beginnen..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:19

Als zij verder de kosten betaald van het paard die nodig zijn, zou ik niks vragen..
En als jij bijvoorbeeld iets extra's voor het paard wil dat je dat gewoon zelg betaald..
Ik zou niks vragen, dat zou ik aan haar over laten, want er is toch niks leukers dn een paardje verzorgen

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:27

tja euh als mensen mij vragen om hun paard te rijden trainen, dan wordt ik daar ook gewoon voor betaald.
ik rijd 1 paardje bij maar dat is praktisch mijn eigen paard waar ik dus niet voor betaald krijg. maar zadelmak maken en trainen wordt gewoon bettald.
ik denk dat het ook een beetje aan de leeftijd ligt hoe je in dit topic reageerd en hoe goed je rijd.
ik vind 15 euro best netjes als je voor de eerste keer voor een ander gaat rijden.

naiade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:31

Piaffe schreef:
Als ik jou was zou ik haar eerst vragen wat zij ervoor wil geven. Uit mijn ervaring werkt dat heel goed, heél goed

dat zou ik doen, zeg maar dat zei een bedrag moet verzinnen.
anders kan je iemand tegen zijn hoofd stoten of iemand die meer wil geven dan jij vraagt...

YvonneAa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:40

Ik zou er ook niets voor vragen. Je mag al een paard rijden (wat al ontzettend leuk is, en als je op de manage o.i.d. wilt rijden moet je er zelfs voor betalen om te kunnen rijden) Daarnaast vind ik het eigenlijk dom van haar dat zij er uberhaupt voor wilt betalen. Zij betaald al het gehele paard met zijn/haar kosten en ze kan zo iemand vinden die het gratis wilt doen met misschien wel dezelfde kwaliteiten. Ik zou het wel van haar begrijpen als de amazone GP o.i.d heeft gereden, maar niet M. Maar goed, dit is mijn mening. Ik kan me ook voorstellen dat jij het wel accepteerd Tenslotte is het altijd mooi meegenomen als je betaald krijgt voor iets dat je leuk vind!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:34

Begreep ik het nu verkeerd soms?! Het is toch echt een tijdelijk bijrijd iets?
Jij doet het niet voor jouw eigen hobby of plezier. Ik neem aan dat TS er niet rouwig om zal zijn als het rijden van dit paard niet doorgaat. Dan is het dus echt een dienst aan de eigenaar en zo te horen heeft de eigenaar zelf haar zinnen gezet om TS (waarschijnlijk vanwege haar rijstijl) of iets haar paard te laten rijden tijdelijk.

Citaat:
Als zij verder de kosten betaald van het paard die nodig zijn, zou ik niks vragen..
En als jij bijvoorbeeld iets extra's voor het paard wil dat je dat gewoon zelg betaald..
Ik zou niks vragen, dat zou ik aan haar over laten, want er is toch niks leukers dn een paardje verzorgen

Deze reactie kon ik in ieder geval niet plaatsen. Iets extra´s kopen voor een paard dat je bij voorbaat al tijdelijk rijdt?! Tuurlijk is het verzorgen van een paard leuk, maar als je zelf al eigen paarden hebt en dus niet afhankelijk ben van dit paard en eigenaar om hobbymatig te kunnen paardrijden. Dan vind ik het een ander verhaal

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:38

Ik vind 40 euro per maand wel een netjes bedrag.