Chaps Schoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viv1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:00

Ik rij ook altijd met nep-timberlands en chaps.

Ten eerste omdat mijn laarzen een tijd lang niet pasten (langzaamaan gaat het al iets beter, maar het blijft strak zitten, voorlopig alleen op wedstrijden dus) en ten tweede omdat ik ook bezig ben met stallen en weilanden uitmesten enzo en niet zoveel zin heb om dat op laarzen te doen ('s winters ijskoude tenen en 's zomers drijfnatte voeten van het zweet).

Ik heb in het verleden ook wel met jophurs gereden, maar het voordeel aan die nep-timberlands vind ik dat je tijdens het niet-rijden veel lekkerder en steviger staat en loopt. Als je alleen gaat rijden, zijn laarzen of jophurs plezieriger, maar als je nog stalwerkzaamheden erbij doet, dan vind ik nep-timberlands ideaal (tenzij jij het ziet zitten om een paar keer van schoenen te wisselen, ik niet dus)

Lottie84

Re: Chaps Schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:04

Als je leven je lief is zou ik rijschoenen kopen, Die zijn niet voor niets speciaal ontwikkeld om mee te rijden, het profiel wat je onder je sportschoenen hebt is levensgevaarlijk, als je oot door de beugel heen schiet krijg je jouw voet niet meer terug met alle gevolgen van dien.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:04

Ik rij western, en heb laarzen van Ariat (Cascade). Niet goedkoop, wel lekker stevig, goed profiel, en daaroverheen gaat dan de spijkerbroek.

Afbeelding

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:44

Nee maar áls ik dus een rijschoen zou gaan kopen,wil ik ook een goede.Anders kamn ik net zo goed met timberlands rijden.Maar omdat dat profiel daaronder zo... eh * boggelig * is..ben ik bang om er mee te rijden.
maar portemonee laat rijschoenen nu even niet toe.En anders vind ik het zonde van mijn chaps,,

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:49

Hannanas schreef:
pf wel een beetje een domme vraag van de TS hoor....
Maar als je zo graag met sportschoenen wilt rijden, waarom dan ook niet met spijkerbroek?
Joh... rijlaarzen, rijbroeken, jophurs etc zijn er toch niet voor jan met de korte achternaam?

Enne, de manege laat je niet toe met sportschoenen.

Ik heb de manege waar ik rijd nog nooit horen zeuren als ik of anderen met sportschoenen rond crossen. Rijden op eigen risico noemt men zoiets

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:31

Ik reed eerst met de een of andere zwarte sportschoenen onder mn chaps maar dat zat niet echt bepaald lekker..
Ik heb nu jodphurlaarsjes van Dafna, en dat rijd een stuk beter!

Arjette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:00

Ik rijd ook altijd met nep timberlands. Ik heb geen last van het profiel aan de onderkant, maar misschien komt het dat ze al behoorlijk zijn afgesleten en ik dus ook nodig nieuwe nodig heb Ik vind het zo gewoon ideaal, omdat ik ze idd ook gelijk gebruik voor het stalwerk, en in de winter is het veel warmer dan van die jodphurs!

andvari

Re: Chaps Schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:24

Ik ben zwaar verslaafd aan mijn Mountain Horse schoenen. Zitten heerlijk, je kunt er ook de hele dag op lopen als je wilt en ik ga er enkeldiep mee door de blubber (wel zo nu en dan invetten ) en hou droge voeten.
Ik heb een tijd met goedkope bergschoenen gereden (met hak!), maar daar zitten van die veterlipjes aan, en daarmee heb ik al 2x klem gezeten; niet handig dus...