Ervaringen met Fenonolf bij eczeem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 15:21

Jee Maike wat een rotbeslissing voor jullie.
Ik hoop dat het werkt voor Quinta.
Novia staat sinds ze op het gras staat ook weer onder de Boett.
Ik ga het binnenkort met een graasmasker proberen, heb het idee dat ze ook reageert op teveel gras.
Ze staat overigens maar een paar uur per dag op het gras.

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:48

ik heb begrepen dat het ook weer zou kunnen liggen aan hoe je gras bemest is geloof ik, bemest gras is weer slechter voor je eczeempaard.

ik ben ondertussen al zo lang bezig (bijna 8 jaar) en ik weet gewoon zeker dat 'het' middel niet bestaat. het beste is inderdaad gewoon dus maatregelen treffen, binnen houden, en voeding enzo. als ik dan merk dat zelfs dit niet werkt omdat de mate van eczeem bij quin gewoon te erg is, dan is dit de laatste oplossing, even een tijdje op 'vakantie'kijken wat dit oplevert. ik had het graag anders gezien, maar ja.. quin kan zelf de keuze niet maken, dus wie ben ik om haar dan hier te houden..

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:17

Ik heb nu een biologische shampoo Quistel, kijken hoe dat werkt. Iemand ervaring mee?

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:23

Ik heb op een ander topic juist gelezen dat dit een buitengewoon eczeem jaar is, en dat de meeste eczemers al last hebben. De mijn die normaal pas half juli komt, staat al vanaf het mooie weer onder de deken, want ik zag al wat schuurplekjes. Nu ze afgelopen week een paar uur in het vette gras heeft gestaan begon het volop, en daar helpt geen deken tegen... dus ik heb nu een graaskorf besteld.

Ik heb trouwens een eczeemdeken MET rits, zie:

http://www.reitsport-zillke.de

Let op : maat S van deze deken zg. voor ponies tot 1.50 geld alleen voor slanke paardjes, voor mijn fjord heb ik maat M(voor warmbloedpaarden) De S was voor mijn fjord van 1.44 echt te krap. En deze is weer erg groot, maar wel verstelbaar op de rug.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 16:41

Ziet er goed uit hoor, is dat nu geen kwetsbaar punt, die rits?

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:43

Hij is ontzettend stevig, en er is al heel wat haar en zand tegen aan gegaan, aan de buitenkant valt er ook nog een randje stof met klitteband tegenaan. Bovendien zijn via deze site alle materialen, ritsen, stof elastiek noem maar op, goed na te bestellen. Wat ik alleen jammer vind, is dat ze weinig verschillende maten hebben. Ik gebruik voor mijn fjord de deken die eigenlijk voor ponies/paarden is vanaf 1.50 tot 1.75. Hij valt ruim over de boeg, om de hals, en op de rug, maar op de rug valt hij wat te verstellen. Maar een tussenmaat tussen de S en de M, had wel heel leuk geweest.