Buitenrijden, wat neem je mee en hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanja

Re: Buitenrijden, wat neem je mee en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:00

ik rij al jaren uren achterelkaar in het bos maar ik neem nooit iets mee, sterker nog hoe minder ik mee heb hoe lekkerder het is , geen gehops of iets wat geluid maakt.
ik kan ook niet zeggen dat ik ooit wat gemist heb tijdens het rijden, eten en drinken kan ik wel een paar uur zonder en hoeven uitkrabben is ook nooit nodig, het is dat er sinds een paar jaar mobiel telefoons zijn en die neem ik dan mee maar de meeste tijd heb je toch geen bereik in het bos

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:06

Meestal heb ik een jas(je) aan met wat zakken voor mobieltje en portemonee. Als het echt te warm is daarvoor pak ik een heuptasje, meer hoeft echt niet. In zo'n heuptasje kun je eventueel nog een appel voor onderweg stoppen, maar dat is ongeveer de limit, wat mij betreft.
Kaart neem ik zelden mee, maar als die meegaat ook gewoon in jaszak of heuptasje.
Rugzak is vreselijk, dat houdt je geen uren vol.
Zadeltassen zijn voor trektochten, meerdaags dus

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:07

een telefoon, wat geld, een mes/tang/hoevenkrabber in 1 voor noodgevallen, en wat te eten en drinken voor paard en mij. Dit alles prop ik in jaszakken en een heuptasje

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:16

Eigenlijk heb ik nooit wat bij; alleen mijn telefoon gaat mee in mijn jas!

Alleen in de zomer stop ik vaker nog een flesje water in een heuptasje. Nu ik dit topic lees lijkt me een zadeltas veel fijner.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:51

Met een zadeltas moet je zorgen dat links en rechts goed in evenwicht zijn en dat de boel niet klappert. Als je de tas niet vol hebt zitten, heb je grote kans dat de objecten die je erin hebt zitten in die tas rondklotsen en dat is toch weer storend voor het paard. Dus ik vind zadeltassen voor een dagrit niet heel handig.

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:22

heuptasje, met flesje water erin en hoevenkrabber.
telefoon in mn broekzak.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:47

ik neem alleen ID en telefoon mee, ik blijf nooit uuuren weg en zit altijd in de enigsinds bewoonde wereld...nooit echt bossen ofzo.

een goede tip is de "bananentas" die Dabo hier op bokt maakt!

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:09

Neem altijd mijn telefoon mee, in mijn broekzak
En verder..tsja mijn cap natuurlijk!

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:17

_Laura schreef:
De bananentas van Dabo!

Haha idd!
Ik heb um nog niet getest, maar dat ga ik binnenkort doen, superhandig ding!

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:44

Zo i zo lijkt me een hoevenkrabber wel handig en tja me telefoon maar dan op Tril functie

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:51

Telefoon in mijn zak! Belangrijk voor het gaval dat je van je paard afvalt en het wewgloopt!
Verder zadeltas: Hoevenkrabber, ruitermes, haster+touw, water, broodjes, wortel voor paard, identiteitsbewijs, portomonee.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:56

Ik ga buitenrijden en ik neem mee: mijn vriendje (voor de veiligheid en gezelligheid)

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:08

avanoort schreef:
Telefoon in mijn zak! Belangrijk voor het gaval dat je van je paard afvalt en het wewgloopt!
Verder zadeltas: Hoevenkrabber, ruitermes, haster+touw, water, broodjes, wortel voor paard, identiteitsbewijs, portomonee.

Ruitermes in je zadeltas? Daar heb je in geval van nood dus niets aan. Mes hoort aan je riem (of zo) te zitten, zodanig dat je er heel snel bij kunt.

fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:11

Haha, die bananentas vind ik leuk!

LINSJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:19

Ik reed op kamp altijd met een buideltasje, maar dan niet aan de voorkant, maar op m'n rug. Dan zit ie net boven je zadel en heb je nergens last van! En er kan nog best veel in ook, tot mijn verbazing!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:01

Mijn telefoon steekt meestal in eth zakje vanm'n rijbroek. (Is ook zo 'n klein ding.)
Als ik al iets meeneem, dan steek ik dat in m'n heuptasje en dat hangt ik dan over één schouder om. Dan hangt ie ook niet in de weg, het is klein, dus heb er geen last van.

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:24

Ik rijd met Katinka altijd buiten, en dat varieert van een half uur tot twee uur. Meestal kies ik de route pas als ik er op zit.
Als ik wegga heb ik altijd m'n mobiel in m'n jas/broek zak en dat was het. Verder neem ik niets mee..

Als ik van plan ben een hele lange rit te gaan maken neem ik soms een heuptasje mee waarin ik een pakje/flesje drinken doe, wat paardensnoepjes, en m'n digi. M'n mobiel dus in m'n broekzak.

Tsja ik weet dat je eigenlijk een hoevenkrabber mee moet nemen en eigenlijk je ID want die hoor je overal bij te hebben, maar ik ben iets te gemakzuchtig daarvoor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:06

gsm + zakmes gaan in een hoesje aan men riem
halstertouw gaat aan een touwhalster onder het hoofdstel (wordt aan het zadel vastgemaakt)(halsterhoofdstel is in bestelling)
voor de rest niks
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 06-05-06 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:11

Ik neem alleen m'n telefoon mee en die doe ik in m'n zak.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:16

Als we even (uurtje ofzo), nemen we alleen telefoon, digi mee.. gewoon in broekzak ofzo. Halster zit gewoon onder het hoofdstel.
Als we wat langer gaan, neemt 1 paard zadeltassen en doen we daar halstertouwen, hoevenkrabber, water, wat te eten, mes, digi in..

Feetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:15

Halster ONDER het hoofdstel?? Dat gaat toch onwijs schuren?
Doe het dan erover, heeft je paard nergens last van

Ik neem eigenlijk alleen m'n telefoon mee op buitenrit, en 2 paardensnoepjes.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:22

nee hoor, dat schuurt niet
als ik het erover doe raak ik altijd in de knoei met het bit en de teugels, durft het naar beneden te zakken, etc.
ik doe het hoofdstel over het touwhalster, maar zorg wel dat de neusriem van het halster hoger hangt dan de neusriem van het bit, zodat er zeker geen touwtjes onder de neusriem oid kunnen gekneld worden.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:24

Op ritten tot 2/3 uur neem ik alleen mn mobiel mee.

Ik vind het trouwens ook wel fijn om een strotouwtje oid en een zakmes bij me te hebben.

benneton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:37

Heb altijd m'n mobiel bij, gewoon in m'n broekzak.
En een touw (heb zon soort teugel achtig touw met aan 2 kanten een musketon haak, is makkelijk voor als je teugel breekt, heb ik wel is meegemaakt). Die rol ik op (zoals je ziet als je een halstertouw koopt) en hang ik aan de voorkant van m'n zadel aan zo'n ringetje.
Water enz is niet echt handig om mee te nemen. Paard kan wel een paar uur zonder (en je hebt natuurlijk altijd plassen waar ze eventueel uit kunnen drinken) en voor mezelf, tja wij gaan altijd met meerdere rijden en dan stoppen we even bij een cafeetje, een iemand gaat dan drinken/ijsje halen terwijl wij haar paard vasthouden .
En ID kan je toch ook wel in je broekzak doen?
Mes ofzo neem ik nooit mee, mocht er iets in de hoeven zitten peuter ik het er wel uit met m'n vinger of een tak.

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:50

Ik noem dan een mobiel mee, en gewoon wat eten en drinken voor mezelf in een hoge schoudertas, en natuurlijk ook nog wat water voor mijn verzorgpaard, even lekker...