Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jeeeeeeeeeeeeej!

LCharlotte schreef:Maar een hafje is officieel een paard, dus daar mogen ze ook eigenlijk niks van zeggen..

hmhm

Lappie_Lap schreef:Om HC te mogen starten op een wedstrijd (officiele wedstrijd) moet je wel in het bezit zijn van een startkaart. Je moet nl. een officiele dressuurcoupon opsturen naar het secretariaat van de organiserende vereniging. Ook moet je het gewone inschrijfgeld betalen (net als de andere deelnemers), maar je kunt niet een prijs winnen of een winstpunt laten bijschrijven. HorsConcours staat nl. voor 'buiten mededinging'. Voordeel is wel dat als je een verliespunt haalt, die ook niet van je winstpuntentotaal wordt afgehaalt![]()
Ik ben ook met m'n E-pony bij de paarden doorgegaan. Ik merk eigenlijk ook niets van discriminatie o.i.d. Het hele jureren is gewoon anders dan bij de pony's (moeilijk uit te leggen, maar laten we zeggen dat het bij de paarden moeilijker is om goede punten te krijgen dan bij de pony's), maar dat ligt meestal niet aan het type paard dat je hebt.
marsi schreef:Sommige/ de meeste clubs vragen bij ons helemaal niet om een startcoupon en dús kun je gewoon meedoen, ook al heb je geen startkaart...Ik weet dat het afentoe wel gebeurt, maar waarom heb je dan HC? Ik vind dat je dan eigenlijk ook zonder startkaart mee moet kunnen doen, anders heb je nog niet echt veel aan een HC-deelname.
Gewoon even bellen dus of het ook zonder startcoupon kan!