Pony bij paarden starten???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chelsea82

Re: Pony bij paarden starten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:15

Een vriendin van mij rijdt met een D-pony van 1,44 bij de paarden.Zij is 21 dus mag niet meer bij de pony's starten.Zelf heeft ze nooit bij de pony's gestart, ze heeft pas op 19 jarige leeftijd een startkaart aangevraagd en is dus gelijk bij de paarden begonnen.
Ze is inmiddels L2 met de punten voor de M.En gaat vanaf volgende maand M1 starten.Ze heeft vaak hoge punten, zelf meerdere malen een eerste prijs behaald.
Het kan echt wel.Maar je zult ongetwijfeld een keer een jury treffen ddie het niks vindt, maar dat is ook met een fires,fjord en noem maar op.Maar als je pony goed, correct loopt kun je echt wel punten rijden en prijzen winnen.
Wel vindt ik dat de combinatie passend moet zijn.Mijn vriendin is zelf ook niet groot, dus de combinatie ziet er goed uit.Als je zelf aardig lang bent en onder de pony uitkomt, vindt ik de combinatie niet mooi, passend.Feit blijft dat het oog ook wat wil, en een passende combinatie is dan wel belangrijk.Ook voor het lopen van je pony is dat belangrijk.Als je veel te groot er voor bent kun je de pony in de weg zitten, tegenwerken.

Als je pony correct loopt en de combinatie past kun je best wel tussen de paarden starten.

Succes!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 16:17

Ah helemaal super jullie hebben mij helemaal moed in gepraat!
Startkaartje aanvragen dus!!! Jeeeeeeeeeeeeej!

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:32

goed zo :d gewoon doen ja

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:34

Goed zo, er gewoon voor gaan hoor!!

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:03

wie niet waagt die niet wint!!
Gewoon doen!
Ik start met een kleine haflinger tussen de paarden, en ik heb NOOIT slecht commentaar gehad.. mijn punten zijn altijd terecht.. !!
Gewoon doen dus!!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:14

Maar een hafje is officieel een paard, dus daar mogen ze ook eigenlijk niks van zeggen..

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:26

ik heb ook mijn startkaart voor de paarden, mijn pony is 1.50 cm. ik ga gewoon lekker wedstrijden rijden, en dan zien we het wel!!
we laten die paarden een poepie ruiken!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 08:46

Jeah :p

EvelienH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:00

Ik rij ook met mijn Epony tussen de paarden. Spring nu M, en ben tot nu toe geen problemen tegengekomen.
Dressuur is natuurlijk wel anders aangezien je jury's hebt die je gaan discrimineren omdat je met een pony tussen de paarden rijd.
Maar als ik jou was zou ik het gewoon proberen.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 09:05

Ja ik rpobeer het ook, hopen dat ik niet meteen de grond in geboord word.... :S

Lappie_Lap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:18

Om HC te mogen starten op een wedstrijd (officiele wedstrijd) moet je wel in het bezit zijn van een startkaart. Je moet nl. een officiele dressuurcoupon opsturen naar het secretariaat van de organiserende vereniging. Ook moet je het gewone inschrijfgeld betalen (net als de andere deelnemers), maar je kunt niet een prijs winnen of een winstpunt laten bijschrijven. HorsConcours staat nl. voor 'buiten mededinging'. Voordeel is wel dat als je een verliespunt haalt, die ook niet van je winstpuntentotaal wordt afgehaalt

Ik ben ook met m'n E-pony bij de paarden doorgegaan. Ik merk eigenlijk ook niets van discriminatie o.i.d. Het hele jureren is gewoon anders dan bij de pony's (moeilijk uit te leggen, maar laten we zeggen dat het bij de paarden moeilijker is om goede punten te krijgen dan bij de pony's), maar dat ligt meestal niet aan het type paard dat je hebt.

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:05

Ik zou het ook gewoon proberen, als de combinatie goed is, is er niets mis mee, en de jury is altijd bevooroordeeld, dus wat dat betreft is het elke wedstrijd maar afwachten.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:50

LCharlotte schreef:
Maar een hafje is officieel een paard, dus daar mogen ze ook eigenlijk niks van zeggen..

het ras is misschien een pard , net als een fjord en een arabier
maar in de dressuur kijken ze puur naar hoogte, en onder 157 is toch echt een pony

maar ga gewoon een kaart aanvragen als jij wil rijden
er zijn zoveel mensen die met een pony tussen de paarden rijden
en er zijn er genoeg die dankzij gewoon correct rijden etc telken promoveren en winst rijden
gewoon gaan

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 08:46

hmhm

I'm going 4 it

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:58

Lappie_Lap schreef:
Om HC te mogen starten op een wedstrijd (officiele wedstrijd) moet je wel in het bezit zijn van een startkaart. Je moet nl. een officiele dressuurcoupon opsturen naar het secretariaat van de organiserende vereniging. Ook moet je het gewone inschrijfgeld betalen (net als de andere deelnemers), maar je kunt niet een prijs winnen of een winstpunt laten bijschrijven. HorsConcours staat nl. voor 'buiten mededinging'. Voordeel is wel dat als je een verliespunt haalt, die ook niet van je winstpuntentotaal wordt afgehaalt

Ik ben ook met m'n E-pony bij de paarden doorgegaan. Ik merk eigenlijk ook niets van discriminatie o.i.d. Het hele jureren is gewoon anders dan bij de pony's (moeilijk uit te leggen, maar laten we zeggen dat het bij de paarden moeilijker is om goede punten te krijgen dan bij de pony's), maar dat ligt meestal niet aan het type paard dat je hebt.

Sommige/ de meeste clubs vragen bij ons helemaal niet om een startcoupon en dús kun je gewoon meedoen, ook al heb je geen startkaart...Ik weet dat het afentoe wel gebeurt, maar waarom heb je dan HC? Ik vind dat je dan eigenlijk ook zonder startkaart mee moet kunnen doen, anders heb je nog niet echt veel aan een HC-deelname.
Gewoon even bellen dus of het ook zonder startcoupon kan!

Lappie_Lap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:19

marsi schreef:
Sommige/ de meeste clubs vragen bij ons helemaal niet om een startcoupon en dús kun je gewoon meedoen, ook al heb je geen startkaart...Ik weet dat het afentoe wel gebeurt, maar waarom heb je dan HC? Ik vind dat je dan eigenlijk ook zonder startkaart mee moet kunnen doen, anders heb je nog niet echt veel aan een HC-deelname.
Gewoon even bellen dus of het ook zonder startcoupon kan!

Volgens mij bedoel jij gewone onderlinge wedstrijden die ook open zijn voor externe deelname.
HC staat voor buiten mededinging op een officiele KNHS wedstrijd en om aan een officiele KNHS wedstrijd mee te doen (ook al is het buiten mededinging) moet je een officiele startcoupon opsturen en dus in het bezit zijn van een startkaart.
Zoek maar na in de wedstrijdreglementen op de KNHS site.

Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:58

Ik heb een haflinger van ong 1.43 en hij wordt in juni 4. Zelf word ik in juni 18. Dus bij de pony's starten is eigenlijk geen optie meer. Daarom ga ik ook gewoon proberen om bij de paarden te starten.. Zeker nadat ik al jullie positieve reacties heb gelezen.

Didtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:53

nou ik zou het gewoon proberen
ik zie liever een combi die qua grote bij elkaar past dan niet
ik ken iemand en die wou perse een paard maar kan hem meer endeels niet aan

dan zie ik liever iemand die na denkt over alles
en als je gewoon lekker kan rijden en wat makt het dan ook uit
suc6 er mee

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:59

mijn pony Marissa heeft jaren bij de Paarden gestart nu sinds 2 jaar start ze weer bij de pony's en ik merk echt geen verschil met dat het slechter ging bij de paarden en mijn pony is 1.41m dus net iets kleiner dan die van jou!

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:35

Starten! De mijne is 1.49 en ik heb inmiddels 8 bekers binnen en ben nu halverwege de L1

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:57

Ik ga het er ook gewoon op wagen hoor!! ik wil nog wel alles even bevestigd hebben, dus even nog n half jaartje thuis trainen, maar dan ga ik ervoor hoor

Mijn pony is 1,52 oid, maar wel een aparte verschijning en vrij ruime gangen, en ik ben ook een mini dus ik heb goede hoop...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:22

Gewoon een startkaart aanvragen hoor! Lekker met je pony tussen de paarden starten! Ik start met mijn fjord alleen maar tussen de paarden en dat gaat supergoed. We zitten heel vaak in de prijzen (1ste en 2de), ook nu in de L2. Ik heb pas 1 keer meegemaakt dat ik geen wp had gereden. Nou, dat overkomt de meesten met een chique paard ook wel eens!
Succes!

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:34

Ik wil over een tijdje ook officeel starten.
Als we er allebei klaar voor zijn en dat is nu nog niet.
Maar ik ben wel aan de grote kant voor mijn pony.
(voor foto's zie profiel)

Ik ben nooit officieel gestart en ben bang finaal de grond ingeboord te worden.
ZZ kunnen en hoeven we niet te worden maar voor ons plezier een beetje presteren moet toch kunnen?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:32

Gewoon starten!!!! Dat gaat echt wel lukken! Er lopen hier zoveel pony's in het Z bij de paarden en die dan nog winnen ook. Laatst zat er in zeeland weer een haflinger bij de Rabotop......ik geloof dat ze iets van 5de is geworden! Dus gewoon starten!!!!!!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:44