Moniek schreef:nee het gaat erom hoeveel een auto geremt mag trekken toch?
klopt. Maar een beetje auto mag vaak al 1300 kg. trekken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moniek schreef:ok dank jullie wel voor de info!!!
Als jullie iets weten hoor ik het ook graag ik zoek een anderhalf paarden trailer.
wel een 2ehandse.
gr moniek
Elegance schreef:Moniek schreef:ok dank jullie wel voor de info!!!
Als jullie iets weten hoor ik het ook graag ik zoek een anderhalf paarden trailer.
wel een 2ehandse.
gr moniek
heb er wel 1 staan hoor...
imker schreef:Keesje, heb je een foto/voorbeeld van je trailer?
Elegance schreef:Urielle schreef:Moniek let ook op de kogeldruk. Ik zit hier dus totaal onverwacht met een nieuwe auto die ik had gekocht speciaal vanwege kinder- en paardenspullen erin en de mogelijkheid om een trailer te trekken en nou is de toegestane kogeldruk te laag dus ik kan er alsnog niks achter hangenHij moet 75-100 zijn en bij mijn auto mag maar 65.
kogeldruk? Een trailer heeft bijna geen kogeldruk
russel schreef:@Urielle, nu wordt mij net weer verteld dat een kogeldruk van 50 voldoende is.
Heb ik het nou goed begrepen![]()
dat de kogeldruk, de druk van de aanhanger die op de kogel drukt is. Deze druk moet er zijn om konstante stabiliteit te hebben, anders komt je auto omhoog. Heeft niets met je type auto te maken, die kogeldruk is er nu eenmaal altijd, als die er niet is, dan is het idd
linke soep.
Als je trekvermogen van je auto voldoende is, heb je niets met die kogeldruk te maken, alleen met je trekkend vermogen van je auto. Natuurlijk moet je wel kogeldruk hebben, maar dat zal wel met een trailer en paard erin lijkt mij.
Elegance schreef:Nou, 90 kg lijkt me ook niet echt veilig. Weet niet wat voor trailer jij hebt maar een normale trailer met lading heeft een kogeldruk van rond de 50 kg.
russel schreef:Hoe kom ik er achter hoeveel kogeldruk een auto mag hebben??