heel erg bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:50

wat ik heb gedaan om mijn pony aan paraplu's te laten wennen is eerst 1 dichtgeklapte paraplu in de bak te leggen en de pony er gewoon bij zetten.
De dag erna lag de paraplu er open in.
Weer de dag erna ging ik een beetje wapperen met het ding, daar schrok ze erg van. ben naar haar toe gelopen, liet haar ruiken en begon weer te wapperen(open en dicht doen dus ) Duurt misschien een paar dagen. Maar bij mij is het helemaal goed gekomen

Succes!

antoinetje

Re: heel erg bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:08

Goed zo!!! en uitgebreid beloont neem ik aan!

Jules

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:17

AikePeer schreef:
wat je juist niet moet doen is dus haar vast houden!
Je moet haar de ruimte geven.
Gewoon idd in de bak bijvoorbeeld haar los laten en gewoon met een dichte paraplu gaan staan.
Probeer haar gewoon met je stem te lokken en haar te laten ruiken aan de paraplu. Ze moet de paraplu uit zichzelf aanraken dus niet dwingen zodra ze hem een keer heeft aangerakt en ziet dat er niks aan de hand is zal je steeds een stukje verder kunnen.
Maar overhaast het dus niet. Je moet het niet binnen twee weken opgelost hebben. En overdrijf ook niet ga nou niet gelijk iedere dag daar met een paraplu staan, dan gaat ze jou daar straks mee in verband brengen.
sUCCES

Hier ben ik het mee eens.. gwoon langzaam laten wennen..

noortjejacky

Re: heel erg bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:12

een paraplu in haar box hangen.