Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Hoe krijg je op die site het gewicht wat je laad in de trailer, hoger dan 400 kg.
Of ben ik het fout aan het doen
runningkawa schreef:Klopt, daarom ook het terug keuren.
Bij
grijskenteken auto's word het laadvermogen van de auto er ook nog bij geteld
ShannaY schreef:Dat is dus de hele clue, daarom willen we hem terug laten keuren tot 1180. De auto mag de trailer makkelijk trekken met 1 paard erin, niet met 2 paarden, dus wanneer je de trailer laat terugkeuren tot 1180 kgs, mag je hem wel "officieel" trekken.
ikke schreef:Forget it, no way. Beetje tweepaards weegt rond de 800kg. In jouw geval zou dat betekenen dat je nog 380kg laadvermogen overhoudt! Ik vrees dat de RDW domweg weigerd een dergelijk papier af te geven. Ze weten heus dat paarden meer dan 300kg wegen.........
Doe niet zo moeilijk, ga voor je E-rijbewijs en je bent van het hele gezeur af. Als de nieuwe regels er komen zoals nu de voorstellen zijn, dan is het volgend jaar gewoon afgelopen met deze flauwekul. dan is het trailer = E-rijbewijs. het is maar een tip...............
Kawa: laadvermogen doet ALTIJD mee in de optelsom. Er is geen verschil tussen geel en grijs kenteken-registratie!
Sall schreef:het bericht waar Shannay het overheeft, heeft op www.nu.nl gestaan en gaat medio 2006 in.
Verder zit ik al een tijd te zoeken op internet.
ikke schreef:Sall schreef:het bericht waar Shannay het overheeft, heeft op www.nu.nl gestaan en gaat medio 2006 in.
Verder zit ik al een tijd te zoeken op internet.
Juist, dus dan weet je ook wanneer het einde rekensommetjes is.
Ga er maar vanuit dat je geen trailer meer kunt trekken zonder E-rijbewijs. Bovendien zullen de eisen zeer waarschijnlijk weer verzwaard woden. Het staat niet in de voorstellen, maar het kost weinig moeite om dat tussen de regels door te lezen.
Sall schreef:[quoteHallo, ik heb het over het bericht dat het totale gewicht, omhoog gaat naar 4500 kg!
Ipv de 3500, dat wil dus zeggen dat je met je B méér mag trekken!
[/quote]
Sall schreef:Ik ga sowieso mijn E halen.
Vind het alleen raar, dat er zulke tegenstrijdige berichten zijn.. thats all
Maar eh.. waarom zou ik in hemelsnaam moeten gaan klagen dat ik voor het blok gezet ben?
Vraag gewoon waar ik dat nieuwsbericht kan vinden!