Wist iemand dit ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:19

Operatie wordt heel vaak uitgevoerd, igg te vaak. Maar niet op basisniveau, maar je kan je voorstellen dat als jij je pony op FEI niveau opleidt en hij blijkt 1.48m te zijn dat je er alles voor over ebt om een beetje( letterlijk) af te schaven..

Andersom gebeurt ook, E pony's waar ik met mijn 1.68m niet overheen kan kijken en net zo groot zijn als ons paard van 1.62m.
Dat wordt gewoon bekonkelt met de ponymeter.
Ik heb er wel bijgestaan dat de meter aan de fokker VROEG, in welke klasse wil je hem ingemeten hebben, ze kan c of d worden....

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:26

er rijden zoveel ponies mee tussen de paarden die echt niet onderdoen hoor.
kijk maar naar de shet van ukkiepuk, die haalde regelmatig 1e plaats en liet alle paarden achter zich, omdatie gewoon goed gereden wordt. of naar taco de fjord! die doet het toch ook goed tussen de paarden??

alsof je met een groter paard ineens meer kans heb... nou valt vies tegen hoor willem met zijn 1.78 heeft echt niet meer kans.

merel is maar 160/1.61. als mijn vriend erop zit lijkt ze nog kleiner. maar die heeft superbewegingen. het is dat ze dressuur niet leuk vind, anders schoot ze zo naar het z. klein, maar fijn!

beukiej

Re: Wist iemand dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:34

Als je gewoon goed je best doet en goed traint dan kom je echt wel hoger dan de B hoor! En t is nu eenmaal een paard dus dan moet je bij de paarden starten

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:34

delerium schreef:
Udo2001 schreef:
Het komt zelfs voor dat ze van E pony's D pony's maken. En hoe dat gebeurt wil je liever niet weten, ze halen een klein stukje schoft weg.

En hoe gingen ze dat voor elkaar krijgen?

Door middel van een operatie, stukje schoft weg schaven. Ja er wordt alles aan gedaan als je EK's wil rijden. Dit geld dus echt voor de topsport pony's

chelsea82

Re: Wist iemand dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:51

Sorry maar dat slaat helemaal nergens op.Er lopen aardig wat pony's tussen de paarden hoor.En die scoren ook gewoon.Waarom zou jij met je paard dan niet scoren.Als je goed rijdt scoor je.Als je slecht rijdt scoor je niet.Klaar, is heel duidelijk.En vooral in de B hoeft het al helemaal geen probleem te zijn.Aan je paard zal het niet liggen, aan jou negatieve instelling wel.Ja je hoeft er niet zo op te gaan zitten als bij de ponywedstrijdjes, racen, trekken,schoppen en noem maar op.Zag het vandaag weer eens op een ponywedstrijd, heel erg zielig hoe daar gereden wordt.Bij de paarden zie je dat minder.