Rijschoenen/stalschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:31

Nou, ik ben vandaag een beetje wezen passen en ik vond de rijschoenen van het merk Epson wel heel erg fijn zitten! Ze kosten ongeveer 75 euro, dus dat is wel te doen. Ik vond dat de stalschoenen over het algemeen toch wel erg lomp waren, ook qua gevoel best zwaar. Ik denk dat ik de Epsons maar ga bestellen, of heeft iemand hier hele negatieve ervaringen met de kwaliteit hiervan?

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:40

Ik heb rijschoenen van de Tchibo, als je het zo schrijft, waar soms paardenspullen worden aangeboden..
Ook heb ik daar mijn rijbroek met zo'n stroef zitvlak gekocht, zit perfect!

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 07:14

Heeft er niemand ervaring met het merk Epson?

rooz_89

Re: Rijschoenen/stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:13

ik ben opzoek naar een foto van jodphurs van het merk Nederim, iemand ervaring ermee?
en rijschoenen van tchibo heb ik nog nooit gezien maar ben erg benieuwd hoe die eruit zien... misschien zijn ze nog te bestellen als ik achter het artikelnummer kan komen... iemand een foto of plaatje van die tchibo schoenen?

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:21

Ik heb ook ivm slappe enkels (vanwege een spierziekte) eindellijk de knoop doorgehakt en die dure Ariats gekocht.
vandaag heb ik er voor het eerst mee gereden en het was echt geweldig. Wat zitten ze lekker en niks geen gezwik en gezwabber meer.
echt een aanrader voor mensen met zwakke enkels

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:48

Ik rij ook met de goedkoper versie van Ariat, met rits Knipoog

Daarnaast heb ik eigelijk vaker de bergschoenen van scapino aan. En daarrij ik ook vaak mee.
Gaat prima!
Ervoor heb ik duurdere bergschoenen gehad. Maar die gaan net zo snel kapot. En met een zooltje lopen die van scapino net zo fijn!

Veel schoenen zijn er toch niet echt op gemaakt om intensief met paarden te werken.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:52

Ik heb ook jaren last gehad van mijn enkels, net als bij jou waren mijn enkelbanden te lang. Gelukkig ben ik er overheen gegroeid en heb ik er bijna geen last meer van. Misschien nog een keer in de twee maanden.
Toen ik ook last had van mijn enkels tijdens het rijden ben ik met van die enkelbandages gaan rijden. Ik weet niet meer hoe ze precies heten. Dat heeft echt super geholpen. Ik denk wel dat je er mee moet oppassen bij erg warm weer omdat je voeten dan veel sneller warm worden.
En als je toch stal-/rijschoenen wilt kopen zou ik kiezen voor een hoog paar. Dus een paar schoenen die over je enkel gaat. En ook het liefste met veters zodat je ze goed kan aantrekken om je enkel.
Succes!