Sweet-itch ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iris_1985

Re: Sweet-itch ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:47

bij mij werkte het heel goed.. paard stopte meteen met schuren

Luuz

Re: Sweet-itch ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 21:24

iris_1985 schreef:
bij mij werkte het heel goed.. paard stopte meteen met schuren

En hoe erg had je paard daarvoor last van de eczeem? Alleen wat schilfers of echt tot bloedens aan toe?

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:32

waar ik werk heeft een pony erge staart- maaneczeem. Ze hebben al van alles geprobeerd. Nu zijn de manen en bovenstuk staart kaalgeschoren en gewassen met speciale shampoo. Elke dag word t ingesmeerd met camrosa. De jeuk stopt direct maar 1 keer vergeten te smeren en t begint weer. Volgens mij is t echt bij elk paard verschillend of iets werkt of niet.

Mijnj paard had mooi behang nu staat ie op t land en hij schuurt ook daar niet. Helaas vreten zijn nieuwe vreindjes van zijn manen en ziet t er weer niet uit. Heb ik daar 1,5 jaar voor gespaard!

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 10:02

Daar is van dat antibijt spul voor te koop geloof ik..
Ik was van de week begonnen met zinkzalf elke dag op de plekken smeren. Het ziet er wel een stuk rustiger uit, maar er zijn nu heel veel grote shcilfers omdat de huid zich volgens mij nu heel snel vernieuwd. Het helpt dus zeker niet voor 100%

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:29

Luuz: klopt ik ga dinsdag gauw spul halen om de schade te beperken. Maar ja t ergste is nu al gebeurt helaas. T ziet er echt niet uit.

Voor schilfers helpt die keratoshamppo erg goed. T droogt neit uit, gaat mooi glanzen en werkt ook nog antibacterieel enz enz. Als Boris van mij veel schilfers heeft gaat ie ook gelijk meer schuren... ik dan gauw weer wassen.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 10:32

Oke! Jah dat is balen he als je zo lang hebt gespaard.. Amber haar manen had ik vorig jaar zomer ook 2 cm. kort geknipt en sinds sept. ofzo weer laten groeien. Nu begon het net weer wat lengte te krijgen en moest ik het weer afknippen..

Zodra het weer warmer wordt buiten ga ik haar manen maar weer eens wassen. Is die keratoshampoo gewoon bij een paardenwinkel te krijgen? En kun je ook andere shampoo's daarvoor gebruiken?
dankje!

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:38

keratoshampoo kan je gewoon bij een ruitersportzaak kopen. Bij mijn paard werkt die t beste. Hij droogt niet uit( wat betadine bijv wel doet) waardoor ie nog meer jeuk zou krijgen. Heb ook andere teershampoos geprobeert maar ook die geven niet t gewenste resultaat. Ik koop dus niets anders meer ik was veel t e blij dat ik t onder controle had. Daarom baal ik nu des te meer dat ze zijn manen opvreten.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 10:49

Dankje! Ik ben nu van plan die shampoo te gaan kopen en dan te wassen en gewoon nog doorgaan met de zinkzalf. Wel stond er op de verpakking van de zalf dat je het niet te lang mag gebruiken (voor mensen is het eigenlijk he). Maar hoelang zal ik het denk je kunnen gebruiken? En wat zal er anders kunnen gebeuren?

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:54

zinkzalf kan je ook voor mok gebruiken. Ik zou t smeren als t nodig is en als t er goed uit ziet even stoppen. De shampoo regelmatig gebruiken. Zodra ik schilfers zie ga ik wassen. Soms als t erg is paar dagen achter elkaar. Ik hoop dat t bij jou paard net zo goed werkt als bij die van mij.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 12:36

Dankje!