???mijn shetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:44

spoekie schreef:
Nja, ik ben dan dus ook voor het in een kudde laten lopen en hoogstens een keer mee laten lopen, voetje laten geven of een borsteltje erover halen, meer niet. ómdat ze nog veulen moeten kunnen zijn. Maar tegelijkertijd heb ik ook geen behoefte aan hoe goed bedoeld ook een hoef o.i.d. die verkeerd terecht komt. En toch heb ik ook zoiets van: spelen doe je maar met je maatjes, bij mij wordt er gewoon opgelet. En daarom zorg ik er dan ook voor dat dat opletten niet te lang duurt voor zo'n pony.

helemaal mee eens!! als je het spelen niet wilt, dan moet je zorgen dat je pony daar andere maatjes voor heeft, en het 'werk' niet te lang laten duren. een jong beestje wil gewoon spelen, en is helemaal nog niet zover dat hij of zij zich (zonder dwang) lang kan concentreren.

Harm01

Re: ???mijn shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:18

Je praat tenslotte nog maar over een jaarling die nog een heleboel moet leren.
Ik zou eerst maar eens proberen een band met haar op te bouwen en dat heb je niet zomaar in een paar dagen hoor.
Geduld hebben en niet zomaar ergens aan beginnen en willen dat je het diertje even in een paar dagen wat zult leren.
Kijk over een ander half jaar maar eens weer als je een beetje een vertrouwensband met haar op hebt kunnen bouwen.
En kom dan maar eens weer met wat daar van terecht is gekomen!!

Groeten Harm

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:30

Harm01 schreef:
Je praat tenslotte nog maar over een jaarling die nog een heleboel moet leren.
Ik zou eerst maar eens proberen een band met haar op te bouwen en dat heb je niet zomaar in een paar dagen hoor.
Geduld hebben en niet zomaar ergens aan beginnen en willen dat je het diertje even in een paar dagen wat zult leren.
Kijk over een ander half jaar maar eens weer als je een beetje een vertrouwensband met haar op hebt kunnen bouwen.
En kom dan maar eens weer met wat daar van terecht is gekomen!!

Groeten Harm

helemaal waar! hier valt niets aan toe te voegen.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:02

Inderdaad stem verheffen zodra hij iets fout doet. En met een zachte stem tegen hem praten als hij het goed doet en ook écht meteen belonen!