Losrijden met bandages en schoonheidsprijs op concours.. :/

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 16:12

Yep Laura, heb ik me ook zo vaak afgevraagd. Maaer iedereen doet maar hoor, maakt mij het uit. (ik heb btw maar half recht van spreken - op concours heeft ze voor haar 3in1-beschermers om en achter - grijze Lachen - bandages. Thuis achter kogelbeschermers en ook wel eens bandages, bijvoorbeeld als het gras glad is of als ik verwacht zwaar werk te gaan doen. )
Misschien als jij straks Z bent dat we jou ook wel met voierkant wit bandages op conocurs zien (geintje Haha! )!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:15

Ik wil hier maar 1 ding over zeggen: hier heb ik eigenlijk dezelfde mening over als in de hoedjesdiscussie.
Laat iedereen doen waar hij/zij zich lekker bij voelt.
Ik ben zelf echt "niet-uit-de-toon-willen-vallen" type Haha!, dus hoewel ik zelf het losrijden met witte bandages eigenlijk een beetje onzin vind, kwam ik op de districtskampioenschappen toch met een keurig wit gebandageerd paard aan.

Die opmerking over opvallen met losrijden t.o.v. de jury is echt onzin. Het losrijterrein kunnen ze toch vaak niet zien. En als het goed is kijkt de jury naar de deelnemers in de ring en niet naar het losrijterrein Haha!.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:04

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 07:49

wat dachten jullike van gewoon 4 gooms te nemen, dan zijn die bandages er heel snel af!Luxe toch Schijnheilig

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:43

Ik begrijp niet waarom mensen zich hier druk over kunnen maken. Ik vind het een mooi gezicht en het is toch hartstikke leuk als je paard er super uitziet! Net als dat je er voor zorgt dat je kind er leuk uitziet als je op visite gaat (oké dat is voor veel mensen misschien een onbekend gevoel).

Afgelopen weekend startte mijn vriendin voor het eerst met haar jonge paard en ze heeft de hele dag het grootste plezier gehad om hem mooi te maken. Staart wassen, vlechtjes maken, goed poetsen en uiteindelijk binnen 3 minuten vier witte bandages er om heen. Stond echt heel mooi!!

Ik werd er zelf ook wel vrolijk van hoor!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:22

katjatencate schreef:
bandages zijn trouwens ook helemaal niet goed. Als je het een keer voor een prijsuitreiking doet oke, maar je moet echt niet altijd losrijden met bandages en al helemaal niet altijd trainen met bandages. Het knelt alleen maar de heleboel af!!!!! vroeger reden wij ook weleens met bandages, maar we hebben nou van verschillende experts ( dierenarts, fysiotherapeut, ZZ zwaar amazone) gehoord dat het helemaal niet goed is!

Even offtopic, maar ik ken dierenartsen (die echt goed bekend staan, doen vooral toppaarden) die bij hun eigen wedstrijdpaarden met bandages trainen en met springen ook uitbrengen en als zij paarden moeten keuren (meestal dus aankoopkeuring van heel dure paarden) doen zij juist bandages om als ze in het zand gaan longeren!

Maar goed, daar zijn al diskussies genoeg over geweest.

Ik ga zelf vaak rijdend naar een wedstrijd en dan doe ik ook altijd witte bandages om. Andere beschermers kunnen ook wel, alleen viond ik dan toch bandages mooier staan en dat moet ik toch voor mijzelf weten? Maar dan heeftie ze niet voor dat halfuurtjes losrijden om, maar al tijdens dat uur er naar toe stappen.
En als we wel met de trailer gaan dan doe ik ook witte bandages om, omdat ik die zelf makkelijker om heb dan die stomme transportbeschermers.

Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:55

Bijgaande foto is afgelopen zaterdag genomen voor een onderlinge wedstrijd (dank je wel Manon2), klasse B. Dus volgens vele is het klinkklare onzin om je paard zo te presenteren bij het losrijden.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het harstikke leuk vind om m'n paard (voor mijn idee) tiptop in orde te hebben en aan de omstanders/supporters te presenteren. Mochten ze er problemen mee hebben kijken ze maar de andere kant uit ....

Afbeelding

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:01

Ik bandageerde vroeger ook altijd op wedstrijd. Het ziet er ook heel mooi uit, maar het is onzin en zonde van je moeite. Ik doe nu gewoon Action peesbeschermers om. Die wil ik eigenlijk nog wel in het wit hebben, en dan alleen voor de wedstrijden, dan heb je toch nog het effect van 4 witte bandages om de benen. Ook hele dagen poetsen doe ik al lang niet meer. Ten eerste heb ik er meer te toiletteren en te rijden en en tweede ben ik nu veel sneller klaar dan vroeger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:14

Ik heb ook wel eens met bandages losgereden, en ik reed toen pas B!!! Moest ook wel maar toch, mijn ponytje was week daarvoor geschrokken, weggesprongen en hup: trapper van fiets in haar voorbeen. Toen moest ik met bandages rijden, voor steun, anders had ik het denk ik nog gedaan want het zag er niet zo goed uit.
Nu rijdt ik niet meer met bandages, alleen bij viertallen kur op muziek. Dat vind mijn pony al erg genoeg!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:21

Jura schreef:
Ik doe nu gewoon Action peesbeschermers om.

Die Action dingen zijn vreselijk mooi Kwijl maar echt knetterduur ik geloof dik over de 200 gulden per paar en dat voor voor en achter.......... Dan hou ik het toch maar op bandageren met onderlappen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:52

Foei! Ik zie daar stro achter het sporenriempje op die foto!! *wijzend vingertje* Haha!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:00

Dat strootje heb ik er na 5 minuten losrijden persoonlijk afgehaald!

Brigitte en ik zeiden al tegen elkaar dat het natuurlijk wel erg risicovol was om zo'n foto neer te zetten omdat er natuurlijk alleen maar commentaar zou komen op het strootje en misschien op het feit dat hij iets te diep staat.

En dat klopt dus....

Ik vind het in ieder geval een erg mooi plaatje! (En het is een schat van een peuterpaard, jong en slungelig en vooral ook heel kroelerig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:12

Hahaha, ik maakte maar een grapje hoor.

En dat ie wat diep staat zul je mij niet snel over horen klagen (...)