katjatencate schreef:bandages zijn trouwens ook helemaal niet goed. Als je het een keer voor een prijsuitreiking doet oke, maar je moet echt niet altijd losrijden met bandages en al helemaal niet altijd trainen met bandages. Het knelt alleen maar de heleboel af!!!!! vroeger reden wij ook weleens met bandages, maar we hebben nou van verschillende experts ( dierenarts, fysiotherapeut, ZZ zwaar amazone) gehoord dat het helemaal niet goed is!
Even offtopic, maar ik ken dierenartsen (die echt goed bekend staan, doen vooral toppaarden) die bij hun eigen wedstrijdpaarden met bandages trainen en met springen ook uitbrengen en als zij paarden moeten keuren (meestal dus aankoopkeuring van heel dure paarden) doen zij juist bandages om als ze in het zand gaan longeren!
Maar goed, daar zijn al diskussies genoeg over geweest.
Ik ga zelf vaak rijdend naar een wedstrijd en dan doe ik ook altijd witte bandages om. Andere beschermers kunnen ook wel, alleen viond ik dan toch bandages mooier staan en dat moet ik toch voor mijzelf weten? Maar dan heeftie ze niet voor dat halfuurtjes losrijden om, maar al tijdens dat uur er naar toe stappen.
En als we wel met de trailer gaan dan doe ik ook witte bandages om, omdat ik die zelf makkelijker om heb dan die stomme transportbeschermers.