Ik wil jullie mening wel eens weten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:53

Ben het met Noraahlover eens..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:58

ja ik vind dat dat verschild per paard.
Mijn paard is z'n paard wat het gewoon even moet zien en dan is het goed.
Als ik haar niet laat kijken loopt ze een uur te klieren elke keer als we bij dat punt komen.
Maar ik heb ook een paard gereden die als je hem liet kijken gewoon door bleef klieren.
die deed het niet omdat hij iets eng vond maar omdat hij onder het werk uit wilde komen (ook hier lag een onderliggent probleem)
Dus ja als je paard er beter door presteert ja.

Phrono

Re: Ik wil jullie mening wel eens weten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:47

Ik laat ze even kijken en dan is het klaar. Gister stond er een kraan naast de bak, een paar rondjes kijken oke, dan koppie erbij. Paardlief dacht daar anders over en wilde steeds kijken, toen kreeg ze een tikje. Straks op ander terrein moet ze zich ook kunnen concentreren en niet een uur lopen kijken wat er allemaal om haar heen gebeurd.

Op buitenrit maakt het me niks uit, dan mag ze lekker rondkijken.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:04

Ik laat mijn paard gewoon naar het gevaar kijken! Dan ziet hij wat er eng aan is!!

Annefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:40

Hoi,

Ook ik heb een Bom-proof paard !

Maar als er eens iets raar ergens ligt of staat laat ik hem er naar kijken,maar hij moet wel blijven doen waar hij mee bezig is.
Ik zou zeker het hoofd niet wegtrekken,want dan bouw je een mechanisme in :
'iets wat ik niet ken is gevaarlijk'....

Ik ben van mening dat als hij eens kennis heeft gemaakt met vb een kinderwagen met een huilende baby erin hij nadien weet dat dat iets is waar hij niet bang voor hoeft te zijn.

Ik raad je wel aan om zelf niet te verkrampen als je iets ziet aankomen waarvan je weet dat het een mogelijk schrikobstakel is. Gewoon ontspannen blijven,dan gaat dat paard vanzelf minder snel schrik hebben.

Groetjes

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:41

Van mij mag ze wel even kijken, maar daarna ook meteen door. Anders gaat ze lopen mutsen

noortjejacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:29

als je geen wedstrijd rijd zou ik het ook niet erg vinden als mijn pony ergens naar aan het kijken was.

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:22

Dat ligt er heel erg aan, ziet ze iets nieuws en wil ze even kijke mag ze dat gerust
Maar het ligt er ook heel erg aan wat ik aan het doen ben, ben ik serieus aan het trainen en vraag ik op dat moment wat van haar, en zij gooit opeens haar hoofd omhoog om te gaan kijken, dan rij ik haar gewoon door.
Mara ben ik niks aan het doe of gewoon aan het uitstappen ofzo dan mag ze kijken waar ze wilt

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:00

Met het in en uitstappen mag mn pony best om zich heen kijken
Maar zodra we aan het werk gaan moet ze toch meer dr aandacht op mij vestigen en niet de hele buurt bekijken.
Wel is het zo dat als je met trainen haar overal naar laat kijken, je niet kunt verwachten dat ze op wedstrijd niet kijkt. Ook dan zal ze gaan kijken.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:32

ik rij bijna nooit in de bak, train buiten in de bossen, als ze wat engs zijn kijk ik meestal gewoon de andere kant uit en blijf gewoon zitten hoe ik zit. als het bv met losse teugeltje is, dan hou ik dat zo.. behalve met galopperen dan pak ik wel mn nekstrop vast en ga even in het zadel zitten, en drijf ik het vooruit dat hij niet opeens stopt..

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:10

hij mag van mij altijd kijken ook onder de normale les.
waarom? omdat ik hem dan geruststel dat het niets engs is en omdat hij dan veel geconcentreerder verder gaat met de les, als ik z,n hoofd meteen wegtrek zit hij er onder het rijden telkens naar te kijken.

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:04

Als ik van iets weet dat hij hetgene kent en er dus niet bang voor is, dan vraag ik de aandacht weer bij het werk,
als het iets is wat nieuw voor hem is laat ik hem wel even kijken.

riverwoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:39

Gewoon doorrijden en doen alsof er niks is.
Paard kan de hele dag kijken als het op stal / in de wei staat of waar dan ook.

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:40

Ik ben het met Shannie eens.
Het paard mag van mij kijken wat hij wil als we niet aan het werk zijn. Onder het werk moet het paard op mij letten en niet op de hele omgeving.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:41

als ze er echt bang voor is en ik heb de tijd, mag ze kijken. anders moet ze gwoon door. vooral met stilstaan heeft ze de nare eigenschap om gelijk om zich heen te kijken en enge dingen te zoeken.
dan ben ik wel streng en trek haar hoofd meteen terug, anders staat ze half in een houdini houding om zich heen te loeren

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:43

buiten mag ze alles zien wat ze leuk vindt, in de dressuurbak moet ze bij mij blijven. als ze het echt eng vind mag ze wel kijken en moet ze er ook naartoe, wat ze dan natuurlijk niet wil.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:44

Als ik serieus aan het rijden ben mag hij niet even kijken, maar als ik gewoon aan het rijden, dan kan het wel.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:14

als mijn paard iets eng vind, laat ik haar altijd even kijken... ze heeft heel snel dingen door.. een verkeersbord wat er eerst niet stond, een bankje wat eerst een paar meter verder stond etc, ze wilt dan graag even kijken en liever nog ff snuffelen en dan is het ook goed...
als ik haar wegtrek en door ga, is het het volgende rondje weer precies hetzelfde verhaal

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:35

er naar toe rijden en dan schoudervoor(schouder binnenwaarts.) er langs.zo kan zij/hij niet zien wat er staat.Meestal werk dit
Want op de wedstrijd kan je toch ook niet even stoppen in de ring ?!!!
.succes.!

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:39

ik zet mn binnenbeen er dan in buitenhand xtje dicht, hij moet op mij letten klaar....... want anders blijft hij het onnodig doen..... als hij echt bang is gaat ie toch alleen maar gek doen... dus ik kan hem beter bij me houden.... buiten mag die overigens wel kijken

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:44

Ik laat me paard erna kijken, dan ziet hij wat "eng" is!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:32

Ik heb er een die kijkt om onder het werk uit te komen, zodra het te moeilijk wordt komen opeens allemaal enge dingen de hoek omzetten.

Ik zet haar dus ook gewoon harder aan het werk, dat soort onzin heb je niks aan .

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:00

Met buitenritten mag ze kijken wat ze wil, ik heb de teugels dan ook altijd in boogjes hangen.
In de bak moet ze haar hoofd bij mij houden..
Ik rop haar niet aan ofzo, als ik zeg opletten is dat vaak wel genoeg

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:42

Hangt af van de situatie.

Mijn vorige pony keek naar heel veel dingen. Als ik begon met rijden liet ik hem eerst aan de lange teugel draven zodat hij alles kon zien. Daarna was het dan ook wel klaar. Van mij mogen ze kijken, als ze maar doorlopen. Kijken mag, lopen moet.
Als hij dan niet goed genoeg bij de les wilde blijven en ik hem wat meer achter z'n flikker aanzat en hij dan ging kijken... Ja, dan had hij gewoon even pech en greep ik wat sneller in met m'n hand.

tanja_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:19

Ik laat hem niet kijken, anders sta ik 500 keer per uur stil. Als je aan het werk bent moet een paard op jou letten vind ik.