Paard vervoeren in 2prds trailer: rechts of links vervoeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:57

Ik heb geen zin om een heel Natuur-Scheikunde verhaal over zwaartekracht te vertellen, dus dat houd ik jullie gespaard

Maar als je het paard aan de rechte kant hebt, dan is er veel meer gewicht op rechts. Waardoor je dus veel meer kans hebt dat de trailer omkantelt! En geloof me dit is echt waar al een keer gebeurd..

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:03

Maar het gebeurt echt niet als je met rustig tempo de rotonde neemt

Anne_Lieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:04

Normaal gesproken doe ik ook altijd links, maar mijn pony heeft zichzelf ooit aangeleerd om geen trailer in te lopen waar een schot in staat: met of zonder ander paard erin. Dus halen we het schot er of uit, of we zetten hem schuin.....

Anieke89

Re: Paard vervoeren in 2prds trailer: rechts of links vervoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:05

LINKS!!!!
als je uitwijkt, wijk je altijd naar rechts uit hier in nederland(in engeland niet ), zo bied je paard tegenwicht, als je naar rechts uit moet wijken en je paard staat ook rechts is de kans groter dat je trailer omklapt

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:08

Inderdaad links, vanwege de berm. Alleen als het hard waait zet ik ze aan de windkant. Dan staan ze op de heen en terugweg dus anders. We hebben namelijk een lang stuk weg in het open veld.
Mijn paard heeft pas voor het eerst in een 1,5 paards gestaan en moest in het begin wennen dat hij niet kon leunen. Terwijl onze oude merrie alleen links kan, als je haar rechts zet gaat ze na 1 meter rechtuit al tegen de wand hangen. Links is er eigenlijk geen probleem meer. Ik denk dat als je zonder tussenschot rijdt je extreem voorzichtig moet doen of je paard moet het al gewend zijn om wijdbeens te staan.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:43

als je mijn profiel kijkt zie je dat mijn paard behoorlijk aan de maat is en is gewent om alleen te staan en zonder tussen schot te staan in een trailer. geen probleem. dit deden we ak sins dat we haar hebben. helina leunt niet echt ze gaat vaak staan te eten en heb haar zelfs een keer zien liggen. whaha (toen moesten we naar de paarden kliniek)

sinneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:51

Links: om het berm-verhaal en ze hebben mij ook verteld dat aan de linkerkant van het rijvak minder 'bubbels' (om hoe moet ik het noeme, hobbelinge, oneffendheden,...) zijn en daarom staan de paarden stabieler aan die kant.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:35

hier ook zonder schot, geen problemen mee met zowel pony als paard.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:32

ik voer mijn pony met als zonder schot.Alleen zet ik haar rechts om dat ze helemaal door draait als ze links staat. door het inhalende vrachtverkeer. Maar het liefste met schot dat ze niet zo veel ruimte heeft.om te lopen.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:58

Zo is mijn vraag niet voor niets...
Het blijkt al wel dat iedereen anders vervoert.
Kijk wij vervoeren ook de paarden links als ze alleen op pad gaan. Idd vanwege het bermverhaal etc.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:28

Hoezo zonder schot gevaarlijk???
Wij hebben een paard met engtevrees en die staat in een zeer grote 2 paardtrailer zonder schot en er is niks aan de hand.Zodra het schot er wel in staat is het gevaarlijk.Dus zonder schot gevaarlijk is niet altijd waar.Tuurlijk zul je paarden hebben die dan wel lastig worden.Maar altijd gevaarlijk zou ik maar terugnemen, want dat is niet waar.

Normaal gesproken zet je inderdaad een paard dan links neer.Maar als je een anderhalfpaardstrailer hebt, dan geen veel paarden ook naar rechts hangen dus dan heb je ook risico als je in de berm komt.Dit blijft een discussiepunt en ik denk dat het ook heel erg aan het paard ligt wat voor hem het beste is.Ik heb een paard die absoluut niet links kan staan, dan is hij heel onrustig en heb je risico op ongelukken.Staat hij rechts is er niks aan de hand en kan hij uren in de trailer vervoerd worden.

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:34

Wij vervoeren hier ook altijd het paard aan de linkerkant bij een 2 paards trailer, en idd. om het berm verhaal

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:42

dus als ik het goed begrijp ik zonder schot nog niet eens zo gevaarlijk? ik dacht altijd dat ze dan meer kans hadden om om te vallen? Maar mijn arabier, durft absoluut niet de trailer in als het tussenschot er instaat, omdat ze het dan veel te smal vind. Zonder schot, wil ze het na lang oefenen wel, dus ik vroeg mij nu af of ik dus ook zonder schot een kan gaan rijden?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:44

Paard alleen in de trailer: links.
Twee paarden in de trailer: zwaarste paard links.

Nog nieteens voor de berm, ook voor de helling van de weg op zich.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:31

Altijd links.
Idd door het berm verhaal en de wegverkanting. die helling in de weg wordt wergverkanting genoemd.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:34

Mocht je in engeland rijden met de trailer, dan rechts ivm de engelse berm

Sorry

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:27

Jep, links.