Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:46

Ik heb nu ongeveer een jaar mijn Petries en ben er wel tevreden mee. Alleen jammer was dat ze snel in gingen zakken. Deels ook mijn eigen schuld doordat ik geen laarzenspanners had. Ik heb wel dat de binnenkant wat gladder wordt door het rijden. Maar ik maak ze vaak schoon en ze zien er nog mooi uit. Heb geen last van loslatende zolen ed.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:28

Ik heb de Petrie Perfect, nu al drie jaar. Ze zien er nog perfect uit, hoewel ik behoorlijk slordig ben met poetsen, loop er gewoon de stal mee uit te mesten en in de blub. Ben er erg tevreden over, prima prijs/kwaliteit verhouding.

samoth

Re: Zijn jullie tevreden met jullie Petries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:48

ik ben ook heel erg tevreden met me laarzen en ik heb hem nu 3 jaar en is nu nog zo goed als nieuw. Hij is 1 keer nieuwe zolen eronder gelegd.

superbig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:56

Mijn petries ( de standaard ) had ik een half jaar en toen begonnen er aan de zijkanten al gaten in te komen. Ikke dus naar de fabriek. Ik vond dat dat niet moet kunnen na een half jaar. Heb ze altijd goed onderhouden!!!
De fabriek zei dat het mijn eigen schuld was en dat ze het wel wouden maken maar ik moest er 50 euro voor betalen!!! Een paar maand later zaten op dezelfde plek weer gaten. Weer laten maken en nu 75 euro kwijt! Ook de hak laat helemaal los. De ruitersportzaak waar ik ze heb gekocht zeiden dat dit heel vaak voorkwam en dat ze het hele assortiment van petrie eruit gooide wegens erg veel klachten die erg op de mijne leken.
Succes met je beslissing!
Gr's

Monri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:21

Petrie's wel of niet?! Tja ik heb zelf sinds kort cavallo's! Het zijn echt super laarzen en heb er weinig problemen mee. Mijn zusje heeft sinds kort Petrie's. Je kon al gauw zien dat ze erg inzakte. Als je leren laarzen gaat kopen kan je beter gelijk laarzenspanners bij kopen. Ze zijn wel erg duur: 50 euro! Dus spaar liever eerst een tijdje door en koop dan laarzen met laarzenspanners dan dat je eerst zonder spanners zit. Je laarzen worden er niet mooier op.

Cavallo's vind ik mooi, maar mooi is een mening en meningen verschillen per persoon.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:06

Ik heb de petrie Anky, de petrie perfect werd mij ook afgeraden en de petrie standard hadden ze niet in mijn maat. Dus had ik zoiets van, dan een paar euro duurder en een mooie chique boog. De standard was in de aanbieding voor 25% korting als ze hem hadden staan, maar helaas
Ik vind het een geweldige laars, had hem snel ingelopen, heb er nu met rijden alleen nog beetje last van op de hak, maar loop er eigenlijk te weinig mee. Echt een aanrader deze laarzen!

RomyFellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:57

Ik heb sinds kort de Petrie Standard, ben ze aan het inlopen(wat behoorlijk zeer doet) echt mee gereden heb ik nog niet, maar tot nu toe zijn ze fijn! De petrie perfect werd mij inderdaad ook afgeraden, omdat het een ander soort leer was dat sneller slijt. Ook heb ik de Cavallo Winner aangehad, die waren opzich ook fijn, maar heb toch voor de petries gekozen!
Succes met je beslissing!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:02

Ik heb zelf ook Petries, zitten prima en is nooit iets mee gebeurd.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:58

Ik ben heel tevreden over mijn petries, ben er ook erg zuinig op.
Het is overigens wel een must om laarzenspanners te hebben, zonde als ze na een tijdje helemaal ingezakt zijn toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:39

Ik heb mijn Petries al 8 jaar en ze zijn nog steeds helemaal goed. De eerste paar jaar heb ik ze vrij intensief gebruiikt, daarna heb ik ze bewaard voor op wedstrijd. Dus nu rijd ik er alleen nog wedstrijd mee en dat gaat prima want ze zien er nog perfect uit.

Ik heb die van rundleer met coating.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:40

Ik heb Petrie Anky's (zijn 300 euro)
en ze bevallen echt zeer goed

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:43

Ik heb een paar Excellent en een paard Standaard Petrie's en ben over beiden heel tevreden.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:21

Ikheb een paar Petrie's (de Perfect) van een jaar of 6 oud, die het nog doen, maar er zit wel een kras op en er is een gat ingevallen (binnenkant enkel). Heb ze wel eens laten verzolen en er zitten als voor de tweede keer nieuwe hakken onder, maar ze doen het nog.
Daarnaast heb ik cavallo's, maar dat is niet goed te vergelijken omdat dat nieuw veel duurdere laarzen waren. Die zijn fijner, nmaar daar betaal je dan ook voor. Dat zijn laarzen met zachte/dunne binnenkant en harde buitenkant, met meer dressuurboog en zonder coating.
Als je er echt intensief mee wilt rijden, zou ik iets duurdere laarzen kopen, dan heb je er gewoon langer plezier van.
Succes!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:42

Ik ben tevreden over mijn Petries.

Alleen heb ik geen laarzen, maar gaithers. Maar kwaliteit is perfect, ze blijven echt mooi (ookal poets ik ze zelden ) en ze staan erg sjiek.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:53

Ik ben tevreden over mijn Petrie's.
Ik onderhoud ze dan ook best wel goed

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:34

Ik heb zelf geen petrie's maar heb van stalgenoten goede berichten gehoord!!

jari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:36

ik heb net sinds een weekje petrie's en het bevalt me nu al ondanks ht in lopen

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:38

Ik baal echt van mijn Petrie's.

Heb ze een hele poos ingelopen, maar vind ze nog niet lekker zitten.
Ze zitten om mijn kuiten te strak.

Misschien komt het ook wel omdat ik de Mountain Horse rijlaarzen gewend ben. Ik zit ook te twijfelen of ik de petrie's weer ga verkopen.

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:37

Heb ze half jaartje nu,, Maar kan ze niet echt meer aan ALs ik ze aan doe begin me knieholte daaro.. te kloppen. En als ik 5 minuten dr op loop krijg ik pijnlijke voeten. Dan doe ik ze metteen weer uit. Eigenlijk foute bedoeling ik moet gewoon doorlopen en metteen mee gaan rijden.. Toch?

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:41

als het echt begint te kloppen passen de laarzen gewoon niet. Het kan blauw worden en best pijnlijk zijn met inlopen, maar kloppen is een teken van afknelling.

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:46

sjakie schreef:
als het echt begint te kloppen passen de laarzen gewoon niet. Het kan blauw worden en best pijnlijk zijn met inlopen, maar kloppen is een teken van afknelling.

Ja maar in het begin had ik er geen last van.. Nu ik niet meer zovaak meer mee rijd begint het.. Wel vreemd

_Marleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:47

ik heb Petrie standaard. Ben er erg tevreden over alleen in het begin leek de linkerlaars veel smaller dan de rechter. de linkerlaars knelde toen ook, vooral in het begin als ik ze aanhad, maar had er na een weekje geen last meer van..alhoewel links nog steeds moeilijker aangaat en strakker zit. Ik ben zeer tevreden over deze laarzen!

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:58

_Marleen schreef:
ik heb Petrie standaard. Ben er erg tevreden over alleen in het begin leek de linkerlaars veel smaller dan de rechter. de linkerlaars knelde toen ook, vooral in het begin als ik ze aanhad, maar had er na een weekje geen last meer van..alhoewel links nog steeds moeilijker aangaat en strakker zit. Ik ben zeer tevreden over deze laarzen!

Ik heb het net andersom

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:06

polly_amigo schreef:
Ja maar in het begin had ik er geen last van.. Nu ik
niet meer zovaak meer mee rijd begint het.. Wel vreemd

Dikker geworden?

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:12

Ik heb de Petrie Standard. De Perfect werd mij ook afgeraden. Ben met deze op zich wel tevreden, maar vind ze niet erg mooi zitten om de enkels en het leer is best stug vind ik ...