Leren laarzen van Lipica?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:13

Renske20: misschien zijn de laarzen inmiddels van betere kwaliteit?

Ik heb zelf geen lipica's maar ken wel veel mensen die ze hebben, en die zijn er stuk voor stuk supertevreden over! Ze zijn allemaal keurig op maat gemaakt, en het dressuurmodel heeft tegenwoordig ook een hogere dressuurboog, waardoor het er allemaal nog net wat netter uitziet.
Voor zover ik weet hebben ze dus een hele goede prijs-kwaliteit verhouding

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:33

little_angel schreef:
@renske20 , wel raar dat er veel mensen zo over te spreken zijn (inclusief ikzelf) en dat er bij jou zulke dingen gebeuren?(niet negatief bedoeld!;)) je moet niet vergeten dat de fabriek zeg maar in raamsdonksveer zit en dat de winkels de laarzen geleverd krijgen en dat er in de winkels soms nog de nodige aanpassingen gedaan worden , soms leveren ze zelfs alleen de zolen + een lap leer en zetten de winkels ze zelf 'in elkaar'

ik heb ze idd uit de winkel, wel volledig in elkaar gezet de clubgenootjes uit de fabriek zelf
zoals ik al zei dat is ruim 6 jaar geleden, maar vond het iets té toevallig dat we alle3 dezelfde laarzen hadden en er zuinig op waren, en toch bij ons allemaal op dezelfde plaats de laarzen stuk gingen...

dus ik begin er niet meer aan, in mijn geval was het goedkoop=duurkoop maar als de rest er geen problemen mee heeft gehad, prima toch das alleen maar fijn!

Kliko

Re: Leren laarzen van Lipica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 06:43

Ik heb ook slechte ervaring met de laarzen van Lipica. Ze pasten niet goed terwijl ze in de fabriek helemaal op maat gemaakt waren. Ook ging de buitenkant helemaal omkrullen terwijl ze niet te hoog waren... En de hak liet steeds los... Paar keer laten plakken. Ik heb nu al een aantal jaar Cavallo en daar ben ik wél blij mee!

Mare

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:36

Mirjammie schreef:

Inmiddels zijn de laarzen juist minder van kwaliteit geworden helaas.. Van Iersel zelf, die het bedrijf heeft opgezet, is begin dit jaar overleden aan een hartstilstand. Zijn jonge neefje heeft het overgenomen, maar zijn ervaring is natuurlijk niet te vergelijken met die van de oude Van Iersel.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:27

dat is wel waar Mare, maar ik heb nog niemand horen klagen over dat de kwaliteit nu slechter is geworden. en over het aan laten meten en dat achteraf blijken niet te passen. dan kunnen ze kiezen: of ze vermaken ze of je neemt ze niet mee

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:50

Mare schreef:
Mirjammie schreef:

Inmiddels zijn de laarzen juist minder van kwaliteit geworden helaas.. Van Iersel zelf, die het bedrijf heeft opgezet, is begin dit jaar overleden aan een hartstilstand. Zijn jonge neefje heeft het overgenomen, maar zijn ervaring is natuurlijk niet te vergelijken met die van de oude Van Iersel.

ik heb 1 paar van "toen"en 1 paar van "nu", ik merk echt geen verschil in kwaliteit tussen beide tot nu toe.. Het enige verschil is dat de laarzen van nu harder zijn aan de buitenkant, met een zachtere binnenkant (gedeelte dat tegen het paard ligt) en bij mijn laarzen van "toen" is beide kanten hetzelfde..

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:39

inmiddels heeft mijn zusje die laarzen al een paar weekjes, en tot nu toe heel tevreden mee