EDIT: Als ze gaan dekken krijgen ze jusit nog meer last van hormonen dus dat is dat zieliger dan neit dekken. En als je een hengste geen paardwaardig bestaan kan geven, dan moeten de ballen er gelijkaf natuurlijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Niet dekken en ook geen paardwaardigbestaan, daar heb ik het over

Neonlight schreef:Mijn idee??? Je bent er niet aan toe om hengsten te houden. Heel simpel, een hengst die bijt kan van mij een rotknal verwachten. Doet ie het weer, dan nog eentje. Zero tolerance beleid, bij alles, ook bij lopen aan een touwtje. En wij hebben de liefste aanhankelijkste hengsten op stal staan, waar je echt alles mee kunt doen.
clara schreef:Ik heb een hengst van 9,5 maand oud, die heeft mij precies 1 keer gebeten ( en hard ook ) en toen heeft hij dus echt wel een flinke tik tegen z'n edele mondje gehad en hij heeft het nooit meer gedaan. Als je hengst op je springt, lijkt het me dat je opvoeding niet geheel geslaagd is, hij ziet jou waarschijnlijk als speelmaatje en niet als leider. Mijn hengst is in de wei ook een echte hengst ( jagen, bijten, stijgeren enz. ) maar bij mij probeert hij dat niet eens, hij weet dat ik de leider ben en dat ik geen leuk speelmaatje ben.
lorenzolover schreef:ik heb ook een hengst van 9 jaar 103 hoog een grote shet dus
hij is een stevige bonk spieren en is ook verschrikkelijk dominant en sterk
en daarvan hoor ik ook vaak van waarom hou je hem hengst nou heel simpel
zen vacht is nu mooier
hij voelt zich nu prima als hengst hij is de baas over alles
en hij dekt want hij heel gezelig vind bij een merrie
karoliena schreef:lorenzolover schreef:ik heb ook een hengst van 9 jaar 103 hoog een grote shet dus
hij is een stevige bonk spieren en is ook verschrikkelijk dominant en sterk
en daarvan hoor ik ook vaak van waarom hou je hem hengst nou heel simpel
zen vacht is nu mooier
hij voelt zich nu prima als hengst hij is de baas over alles
en hij dekt want hij heel gezelig vind bij een merrie
De vacht van een pony veranderd niet door ruinen hoor, die blijft net zo mooi. Hij is ook de baas over jou dus dat zeg je goed
). Castreren valt idd aan te raden, maar als je castreert (en je zegt dat je dat niet wilt) verdwijnen deze problemen niet als sneeuw voor de zon, ook omdat hij inmiddels al bijna twee is. Dus eerst eens een potje heropvoeden (nogmaals: laat je door iemand helpen!). lorenzolover schreef:
dan kun je dus niet met een hengst op schieten en heb je der geen geduld voor

lorenzolover schreef:Neonlight schreef:Mijn idee??? Je bent er niet aan toe om hengsten te houden. Heel simpel, een hengst die bijt kan van mij een rotknal verwachten. Doet ie het weer, dan nog eentje. Zero tolerance beleid, bij alles, ook bij lopen aan een touwtje. En wij hebben de liefste aanhankelijkste hengsten op stal staan, waar je echt alles mee kunt doen.
dan kun je dus niet met een hengst op schieten en heb je der geen geduld voor
lorenzolover schreef:umh en wat als je hem zelf neit heb opgevoed
je kunt dat moeilijk op nieuw doen want dan snapttie er niks meer vna