hoevenvet of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:25

Doe het alleen soms als ik hem net gewassen heb. Maar vlak voor de wedstrijd heeft het idd geen zin.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:50

Ik was altijd de sokjes nog even vlak voor we weggaan en dan is het een kleine moeite om nog even een lik olie over de hoeven te doen. Het is met zandbanen idd zo weg, maar ach, het gaat om het idee en op gras blijft het wel mooi.

Moniek

Re: hoevenvet of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:33

geen vet een hoef bestaat vooral uit vocht dus als je er vet op smeert kan er ook geen vocht meer in dus niet doen
alleen een keer voor een keuring ofzo als het er netjes uit moet zien

Gentle_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:49

Ik doe het niet, heb gehoord dat de hoef zacht wordt van hoevenvet..
En voordat je de bak in gaat zijn ze toch vies, heb je er nog niks aan gehad..

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:58

Mijn oude hoefsmid zegt dat het niet nodig is de hele hoef vetten, alleen een likje langs de kroonrand. Hij doet trouwens wel na het beslaan een likje vet over de hoeven, staat zo mooi! En voor een wedstrijd is het wel sjiek die glanzende hoefjes. Mag trouwens de hoeven van mijn paardjes niet teren omdat dat de zool afsluit! (heb ze nu zonder ijzers).Ik doe er dus eigenlijk weinig toevoegingen aan!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:16

nou, sjiek hoor hoeven met zand eraan

ik weet niet in wat voor een banen jullie lopen, maar willem heeft zonder vet al zanderige hoeven.

de jury let daar toch echt niet op hoor. ik heb nog nooit een hoger punt gekregen omdat ik zijn manen mooi bij knip, er een knot igelegd heb, ik heb helemaal glanzend heb gepoetst inclusief equishine en weet ik het wat en dat ik zijn sokken wit gewassen heb, die overigens met 1 keer rijden en 1 keer mesten toch weer vies zijn.

natuurlijk moet je er verzorgd uitzien, maar glanzende hoeven zijn echt overdreven vind ik. ik vet ze nooit en toch zegt iedere smid die willem heeft gedaan dat elk paard zulke voeten zou moeten hebben. iedereen is jaloers op willem zijn voeten en ik doe er helemaal nix aan qua onderhoud, behalve hoeven krabben en zijn rotstraal behandelen.