3 maanden lang de zelfde proef....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:45

Ik vind dat dus echt k*t..
Ik oefen mn proefje nooit van te voren, omdat ie em na 1 of 2x al weet..
Hij gaat bijv. bij afwenden de eerste keer al automatisch bij de X stilstaan en de tweede keer bij de G. Dat doet mn paardje alleen op wedstrijd, erg vervelend dus.. Word wat met 3 mndn dezelfde proeven..

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 07:54

OemmiejO schreef:
Hij gaat bijv. bij afwenden de eerste keer al automatisch bij de X stilstaan en de tweede keer bij de G. Dat doet mn paardje alleen op wedstrijd, erg vervelend dus.. Word wat met 3 mndn dezelfde proeven..

Vandaar mijn bezwaar.
Zelfs in de GP zie je paarden nog anticiperen (hoewel hun ruiters een stuk beter zijn in het verdoezelen daarvan )
Ik vind het echt jammer dat onervaren combinaties nu meer met dit probleem worden opgezadeld.
Want je hebt van die slimmerikken....

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:55

Maar dan heb je je paard toch gewoon niet aan de hulpen?
En het is juist de bedoeling van de nieuwe proeven dat je kunt laten zien dat je paard goed gereden is.

Als je een hele lange zijde hebt om een overgang te maken, dan doe je het de ene keer toch helemaal in het begin en de andere keer helemaal aan het einde! De jury mag dit niet afstraffen en je proef is toch net iets anders!

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:02

tja t lijkt me ook niet prettig. maar....
we kunnen er toch niets tegen doen!

we zullen gewoon moeten proberen er het beste van te maken!
en inderdaad nog meer zorgen dat de paarden aan de hulpen staan, zodat ze niet uit zichzelf dingen gaan doen, die ze denken te moeten doen!

dus trainen, trainen en nog eens trainen en eerlijk gezegd denk ik dat dat precies de reden is dat de knhs deze proeven heeft gemaakt! juist om te zien of de paarden op de ruiters letten, of hun eigen proefje gaan lopen.....

ach wel spannend!
komend weekend eens zien wat we van de nieuwe proeven gaan bakken!

succes allemaal!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:08

Effy schreef:
Volgens mij is mijn paard niet zo slim dat hij onthoudt welke proeven hij vorige week heeft gelopen en wat er waar precies komt. Al rijd ik élk weekend dezelfde proeven.

Maar goed, ik kan natuurlijk een extreem dom geval getroffen hebben

een vriendin van mij heeft ook z'n superslim beest.
Dan moet ze in een Z proef halthouden bij A, 5 passen achterwaards en voorwaards in de rechtergalop. en dan op de langezijde middengalop
als zij halthoud en achterwaards gaat weet dat paard al.. ohh zo komt de galop, dan staat die te huppen en bijna te piafferen omdat hij weet dat hij aan moet springen en na het aanspringen een stukje middengalopperen mag.
is best lastig hoor.
die van mij weet altijd precies als ik de proef 4 x gedaan heb in welke hoek hij aan moet galopperen, en het halthouden weet ze ook altijd.
Tuurlijk geeft ik zelf de hulp.
en mag ze niet eerder dan ik mijn hulp geef.
Maar ze weet het wel.

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:58

OemmiejO schreef:

Oh maar dat heeft de mijne ook, op het laatste lijntje bij a afwenden en dan G halthouden wil hij bij de X al niet echt meer verder Dr was een proef in t M1 waar ik wel 2 keer bij A moest afwenden en dan op X aangalloperen, dan kreeg ik em amper in galop haha. Maargoed eigenlijk staat je paard dan niet aan de hulpen, hij denkt zelf veels te veel na!

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 14:15

idje schreef:

Zelfs in de GP zie je paarden nog anticiperen (hoewel hun ruiters een stuk beter zijn in het verdoezelen daarvan )

aannjjaa schreef:
[b]Maar dan heb je je paard toch gewoon niet aan de hulpen?[/b}
[/quote]

Maar je hebt wel gelijk hoor Aannjjaa.
Het gaat om het rijtechnische.
En in de B en L1 kun je idd op zo'n manier je proef een beetje aanpassen.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:38

Ben ik de enige die de nieuwe proeven wel fijn vind? Ik ben het met jullie eens dat het 'saai' kan zijn om steeds dezelfde proef te laten zien. Maar juist met de nieuwe proeven gaat het om het rijtechnische. Rijd je een correcte overgang of laat je hem abrupt stoppen? Je krijgt nu een cijfer voor het totaalplaatje. Hoe vaak zie je wel niet ruiters in de ring die precies op de letter rijden en zo dus een een winstpunt rijden maar dat hun paard uit elkaar of tegen de hand loopt?

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:51

Ik vind de nieuwe proeven ook een vooruitgang! Ik heb een jong paard, en ik laat haar liever een mooie overgang maken die wat langer duurt dan dat ik haar op de handrem moet trekken voor een overgang!

Dat komt omdat ze dan nog redelijk te sluiten blijft en anders niet!

Maar inderdaad het 3 maanden gehalte is mij wat teveel van het goede!

*edit* Een oplossing is natuurlijk wel, gewoon een paar keer thuis een andere proef uit bijv. het andere boekje rijden, haal ze door elkaar en je paard weet het echt niet meer hoor!

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:55

Ik heb ook een jong paard en daarom vind ik de nieuwe proeven ook juist alleen maar een vooruitgang!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:09

Het is dat mijn paard geen rijbewijs heeft; anders kon ie na een paar keer wel alleen op concours. Bij het springen staat toch ook elke week een ander parcours? Ik vind het niveau van de proeven ook achteruit gehold.

klassie

Re: 3 maanden lang de zelfde proef....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:12

Juco schreef:
Als je 2 proeven rijdt, rijdt je nu 2 mndn dezelfde proef. Blijf je 2 proeven rijden, rijd je nu een half jaar lang dezelfde proef.
Voor mijn paard niet zo geschikt.

Je rijd niet een half jaar lang dezelfde proef.
er zijn vier proefen, de eerste 3 maanden proef 3 en 4 daarna 3 maanden 5 en 6.
dus niet ene half jaar maar 3 maanden dezelfde proef.

Wat die proeven betreft vind ik ook wel k*t. De b proeven waren al saai en zijn nu nog saaier. Dat het halthouden eruit is vind ik ook maar dom, vind het gewoon een onderdeel dat erin 'hoort'!!
Ik vind het voor jonge paarden opzich wel prettig, maar vind de overgan van de b naar de l veelste groot

Groetjes Klaske

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:19

Hoi

Ik vind het niet zo erg!;-) het hoord er gewoon bij!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:20

t wordt echt heel erg!
ik vind het al erg als ik 2 maanden dezelfde proef moet rijden
de 2e proef van de eerste maand is de 1e proef van de 2e maand bij de oude boekjes en dat vond ik al erg.
ik vind eigenlijk dat elke maand 2 proeven moet hebben.
alleen..48 proeven maken is een beetje veel.
wat is eigenlijk de reden dat er 3 maanden 1 proef word verreden?
vind het echt geen verbetering.
netzoals mijn pony weet dat de eerste lange zijde na het aangalloperen middengallop is. ze schiet dr dan ook altijd vandoor(mits ik de rem dr natuurlijk op zet)

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:31

niet aanstellen. Jij wilt die proefjes doen. En je paard leert er ook van:)

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:40

En dat is nou waar je gelukkig in deze proeven op afgerekend wordt, het o.a. op de rem zetten van je paard.....

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:42

het is niet ideaal nee op zich vind ik de proeven wel makkelijker geworden, ik heb nu weer even voor ik exact op de letter moet rijden, met mijn dramkont wil ik nog wel eens een metertje te ver doorschieten (word heel hard aan gewerkt, maar dat gaat niet zo 123, dus wat dat betreft wel lekker dat ik mn punt kan kiezen en dan mocht t net niet lukken niet meteen een 5 heb) al vin ik wel dat je soms errug veel ruimte hebt.

en je ik ben ook bang dat nim de proeven na 3 keer uit zn hoofd kent, dus zelf maar wat spelen met de ruimte die ik heb denk ik dan maar.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:22

Ach, we moeten eerst maar even afwachten hoe ze de nieuwe proeven gaan jureren. Ik heb meteen zaterdag 1 april mijn 'premiére', dus ik ben benieuwd!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:41

Ze hadden inderdaad wel wat meer proeven kunnen verzinnen, om de maand was prima vond ik. Maarja we moeten het er maar mee doen..

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:42

Mij lijkt het ook saai maar ja zal wel wennen zijn

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:45

Het lijkt mij inderdaad ook saai om 3 maanden de zelfde proef te rijden, ik heb ook een paar ch wedstrijden achter elkaar ( 2 proefjes rijden) Dan heb ik dus heel vaak dezelfde proefjes, nou dan ken ik ze snel uit mijn hoofd ook wel handig als het hard waait, hoef ik ook niet zo naar de voorlezer te luisteren ook de voordelen er in zien he

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:04

ik vind die hele proeven helemaal niks..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:37

freaky schreef:
En dat is nou waar je gelukkig in deze proeven op afgerekend wordt, het o.a. op de rem zetten van je paard.....

Goede zaak!

Het is saai om 3 maanden dezelfde proeven te moeten rijden (was ook mijn eerste gedachte) Mensen die zeggen mijn paard is slim en kent de proef dan zelf. Dat is juist de kunst, je moet je paard rijden en niet meeliften Jij zorgt voor die overgang naar het halthouden, jij zorgt voor een middendraf oid. niet je paard! Dat je nu dus meer ruimte hebt om een overgang te rijden is juist mooi, nu heb je de tijd om je paard voor te bereiden op die overgang. Voorheen werd er gewoon te snel aan de teugels getrokken om de overgang optijd te maken. Ze kijken nu meer naar je ruitergevoel en dus ook meer naar de combinatie. Misschien dat mensen met een paard wat niet spectaculair loopt nu ook beter beoordeeld kunnen worden!

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:46

Bij de Jun/YR heb je maar 1 landenproef en 1 individuele proef.
En hoe vaker je hem rijdt, hoe moeilijker hij wordt omdat je toch alles perfect wilt laten zien, het kan altijd beter!!
Deze poeven vervelen mij nooit eigenlijk...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:01

Geen discussie hier meer? Jammer!