Stel je specifieke doelen voor je wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:39

Ik rijd eigenlijk voor de wpen, een prijs is altijd leuk meegenomen...
Op de selecties reed ik wel voor de plaatsingspunten, al had ik eerder nooit durven hopen dat ik naar de Gelderse mocht, tot ik bij de 1e selectie 2e werd, toen ging ik voor plaatsingspunten rijden, verder rijd ik voor wpen, want las je 1e word terwijl je als enigste meedoet, zonder wp, is er ook geen zak aan, dan word ik liever laatste met wp!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:52

Bettine schreef:
Gelukkig meestal wel, maar heb ook wel eens op mijn protocol gehad: 'amazone moet brutaler kijken' en meer dingen in die trant.
Dan vraag ik me echt af wat ik op die wedstrijd doe. Had ik mijn tijd liever ergens anders ingestoken...

hahaha, was dat geen schrijversfout, dat het 'moet brutaler rijden' moest zijn ofzo? Wel echt een geinige opmerking

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:07

Bettine schreef:
FrankavdT schreef:
Kort door de bocht? Ik rijd voornamelijk voor mijn plezier ja. Als ik fijn heb gereden en het ging gewoon goed, dan interesseren die punten me niet meer zoveel nee. De jury kijkt naar de proef op dat moment, ik denk vaak alweer vooruit naar een volgende klasse, wat mijn paard daar moet kennen en dat probeer ik in mijn proef alvast te oefenen. Nu heb ik het wel over mijn L1 paard en mijn Z1 paard waar ik zo mee denk, het ZZ-Zwaar is natuurlijk wel fijn om goed onderbouwd commentaar te krijgen.

Ja, absoluut kort door de bocht.
Je gaat naar wedstrijden om beooordeeld te worden door een jury, en om de competitie.
Ik weet ook wel zo'n beetje wat voor punten ik krijg voor een goede proef, maar dat wil niet zeggen dat ik me er niks van aantrek wat de jury ervan vindt!
Ik ga niet op wedstrijd om de jurybeoordeling aan mijn laars te lappen...
Als ik een protocol terug krijg waar commentaar op staat wat nergens op slaat dan baal je toch altijd wel. Goede jurybeoordelingen zijn altijd leuk, en daar doe je het toch uiteindelijk voor?!
Als je het zelf allemaal wel weet; blijf dan thuis!

Ik weet het helemaal niet zo goed, daarom ga ik op wedstrijd. Om te zien wat ik nog moet verbeteren aan mijn paardjes. Als ik wil winnen elke week, dan oefen ik thuis wel 100 keer de proef zodat ik zeker geen fouten maak in mijn proefje. Maar nee, ik oefen thuis op vanalles, en ik ga echt niet op wedstrijd voor alleen die jurybeoordeling. Mijn paardjes vinden het leuk om mee te gaan, dus daarom blijf ik al helemaal niet thuis.

Voorbeeld: afgelopen zaterdag liep mijn L1 paard supergoed, 1 klein foutje maar, ik helemaal blij omdat hij het steeds beter gaat doen op wedstrijd (steeds ontspannender, beter aan mijn been, enz). De afgelopen weken stonden we vrij vaak vooraan, terwijl ik vond dat hij nog beter kon lopen. Nu deed hij dat afgelopen weekend bij een jurylid waarvan ik weet: een winstpunt zit er nog niet eens in, puur en alleen om wat er ooit is gebeurd tussen hem en iemand die mijn pa goed kent. Het resultaat viel me mee: 4e met 157 pnt, terwijl ik nu het idee had: ja, vandaag doen we helemaal vooraan mee. Stond ik dus niet, punten ook stukken lager als de weken ervoor, terwijl het stukken beter ging.
Nou, die jurybeoordeling interesseert me dus helemaal niks, ik lees het nog niet eens. Als ik wil weten wat de jury ervan vind, dan ga ik wel even buurten met de jury, daar steek ik meer vanop als die beoordeling in pnt en op die coupon.

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:00

haike schreef:
Ik rijd voor de punten, plaatsing, gevoel en natuurlijk plezier. Denk niet dat ik er plezier van zou hebben als telkens slecht scoor en totaal geen vooruitgang boek. Dus score is voor mij zeker belangrijk!
Mijn doel is zo hoog mogelijk te komen.

Helemaal het zelfde Als het niet lekker is gegaan, kan ik daar ook echt wel even mee zitten.