Ritmisch schreef:sorry hoor, jullie vinden dit misschien gezocht, maar ik moet toegeven dat ik ook wel even dacht van 'typisch KNHS' toen ik zag dat de proeven ook op internet stonden. Bovendien is echt niet bij iedereen bekend dat de proeven vroeger ook al op internet stonden, voor mij is het nieuw. Ik heb in allerijl een boekje besteld omdat ik dacht 'die boekjes lopen zoveel vertraging op, straks heb ik niet op tijd een boekje'. En wat krijg ik thuis? Een miniscuul boekje, met al even miniscule letters, dat net als zijn voorganger na één regenbui wéér verregend is. Ik had op verbetering gehoop en ik vind dat je dat als lid van de KNHS ook wel mag verwachten voor bijna 25 GULDEN! Ik vind dat in tegenstelling toch de meesten hier, namelijk wel een heleboel geld voor een in mijn ogen slecht boekje (klein formaat, blaadjes vallen er makkelijk uit en snel verregend).
Ik vind dat de KNHS in ieder geval duidelijk van tevoren had kunnen aangeven dat de proeven ook op internet zouden komen. Dat had iedereen de eerlijke keuze gehad. Of een boekje kopen (dat is natuurlijk best handig om even in je zak te steken voor op concours, dat beweer ik niet) óf de proeven uitprinten en in een plastic mapje stoppen (handig voor moeders/vaders met bril...aangezien die de letters in het nieuwe boekje toch wel erg klein vinden en handig voor in een regenbui).
Ha, jij verwoordt precies wat ik bedoel. het gaat niet om die luizige 12 euro en ik zet mijn boekje nu heus niet te koop. Het is ook een beetje de onderliggende ergernis dat je bij de KNHS wel heel veel betaalt voor wel heel weinig tegenprestatie. Als ik kijk naar registratiegeld, kosten startkaart, kosten startcoupons, lidmaatschap (incl. Paard en Sport waar ik helemaal niet op zit te wachten) vind ik het gewoon allemaal geldklopperij. En dit boekje is voor mij wel de druppel.