inentingen verlopen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:21

Marije_jiplover schreef:
7 dagen na de booster (de tweede enting) mag je pas op wedstrijd verschijnen.

En dat geldt ook voor de jaarlijkse enting
Weten ook veel mensen niet.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:25

Inderdaad, dat klopt gomir! Zelfs veel dierenartsen weten dat niet.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:16

Ik ga toch ook heel regelmatig op concours maar mij wordt ook nooit naar de papieren gevraagd.
Toen mijn man eens aan de jury vroeg of hij de papieren wilde zien vroeg de jury: 'hoezo? Is daar wat mee dan?'
Ik bedoel maar.
Zou liever helemaal niet enten maar omdat je op concoursen zoveel paarden bij elkaar zet en je niet weet hoe iedereen met zijn paarden omgaat qua verzorging en gezondheid vind ik het een noodzakelijk kwaad zolang ik wedstrijden rijd.

rhijnauwen

Re: inentingen verlopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:31

www.knhs.nl :

13
2. De deelnemer dient tijdens de wedstrijd op verzoek van de in functie zijnde official te tonen:
a. Een geldige startkaart. Voor deelnemers, waarvan de startkaartaanvraag in behandeling is bij
de KNHS, is deze verplichting de eerste drie weken na aanvraag niet van toepassing.
b. Het paardenpaspoort.
In het paardenpaspoort dient:
1. het nummer van de ingebrachte transponder of de identificatievermelding conform een
andere door de KNHS goedgekeurde identificatiemethode te zijn vermeld;
2. indien het een (E)pony betreft een geldig overzicht van de meethistorie te zijn opgenomen;
3. een geldig overzicht van aan het paard toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht
gestelde vaccinaties tegen influenza, te zijn opgenomen. Vermeldingen van vaccinaties zijn
alleen geldig indien ze zijn voorzien van de handtekening en het stempel van de dierenarts,
die de vaccinatie toegediend heeft.
4. Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt
tegen influenza is gevaccineerd:
a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92
dagen na elkaar moeten zijn gegeven.
b. Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige
inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.
c. Indien van toepassing: een afschrift van een verkregen dispensatie als bedoeld in artikel
21.
d. Indien van toepassing: een geldige tijdelijke ontheffingsverklaring identificatie en
registratie.
3. Deelnemers, die niet op het eerste verzoek van de daartoe aangewezen official de benodigde
documenten zoals vermeld in artikel 18 lid 2 sub a., b. en c. kunnen tonen, worden als combinatie
uitgesloten van (verdere) deelname aan de wedstrijd; datzelfde geldt wanneer niet of niet geheel
wordt voldaan aan de in artikel 18 lid 2. sub b.1. en b.2. aangegeven vaccinatiebepalingen. De
Federatievertegenwoordiger vermeldt dit in zijn rapport, evenals de gegevens van ruiters en paarden
die gebruik maken van de uitzonderingsregel zoals genoemd in artikel 18 lid 2.a. Reeds tijdens de
desbetreffende wedstrijd gewonnen prijzen kunnen door de wedstrijdgevende organisatie worden
teruggevorderd. Er worden geen verliespunten toegekend bij deze uitsluiting
4. Het deelnemen aan wedstrijden zonder een geldige startkaart en/of overige documenten zoals
vermeld in artikel 18 lid 2wordt gezien als een administratief verzuim, zoals vermeld in het
Tuchtreglement. Als maatregel zal het Federatiebestuur een officiële waarschuwing toekennen of een
administratieve heffing in rekening brengen conform het in de Tarievenlijst vastgestelde bedrag.
Indien de overtredingen van toepassing zijn op één of meer paarden van dezelfde deelnemer worden
deze overtredingen afzonderlijk bestraft.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:34

2. indien het een (E)pony betreft een geldig overzicht van de meethistorie te zijn opgenomen;

Die is wel leuk. Mijn paard is 1.57 maar toen ik de startkaarten van het KNHS terugkreeg was hij plots maarliefst 5 cm gegroeid!
En dat terwijl nergens zijn stokmaat staat aangegeven op de papieren die naar het KNHS zijn gegaan.

Daarentegen had ik vorig jaar een paard in training die 1.68 was en 6 cm kleiner op papier stond terwijl ook van hem geen stokmaat stond vermeld in de papieren die naar het KNHS gingen.