FEI heeft nu reglement, betreft het losrijden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:45

Lees en geniet ...............

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:14

17 pagina's, toe maar!

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:31

marcolemar schreef:
dit regelement heeft natuurlijk wel wat te maken met die hele ophef van dat laag diep rond gebeuren...
maar zouden die stewards tegen Anky durven zeggen van; Mevr. van Grunsven zou U alstublieft uw paard niet zo diep willen instellen...
lijkt me best bizar dat Anky en co de schuld krijgen van de mensen die hun systeem nagaan zitten doen en die vervolgens hun paard om zeep helpen... dit vind ik absoluut niet eerlijk tegenover de toppers!

Het dieronvriendelijke rijden kun je vinden op een gewone wedstrijd hier om de hoek niet op FEI wedstrijd...

Dat durven ze soms wel hoor. In de US is Anky er bijv al eens op aangesproken (na aandringen van leden van het publiek bij de steward! )

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:53

Ik kan trouwens iedereen die een lauwe middag tegemoet gaat, aanraden dat topic te lezen, geeft wat jeu aan de dag.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:15

QQQQ schreef:
(na aandringen van leden van het publiek bij de steward! )

Miss........... missie ...................... Yes you ........ pppsssstttt .......... You might have noticed I'm the steward overhere. I really hate to ask you this, but the audience is forcing me to tell you to ride you horse not so deep....... Personnally I don't care, so just a tiny little bit will do. I'm only doing this fiets' job to support my family......

By the way, could I please have your autograph for my 8 year old girl....... ?
I could arrange a beautiful little wedding chapel as a countergift if you want me to. My brother is a priest you know...........

Dus niks "winkelen of trouwen". Het was de steward!

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:19

Hmm dat had ik dan wel live willen zien CGJ

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:23

Je kon het anders nauwelijk horen hoor......
Hij vroeg fluisterend op een zeer verlegen manier.........

Horsedances

Re: FEI heeft nu reglement, betreft het losrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:25

Deze regels bestaan al heel lang en worden op de meeste wedstrijden ook gewoon toegepast. Het is gewoon om de anti RK-meute rustig te houden, dat dit nu weer naar voren wordt gebracht.

De Duitsers zijn slim genoeg om hun voordeel te doen met dit hele RK-geneuzel, binnenkort wordt vrijwel zeker ook de vermenigvuldigingsfactor voor de muziek naar beneden gebracht (telt nu 6x en wordt waarschijnlijk 4x). Motivatie van de FEI, "niemand kan zoveel geld besteden aan de muziek als Anky"

Kortom binnen een paar maanden kunnen de nieuwe proevenboekjes weer opnieuw geschreven worden. Let op mijn woorden.
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 03-03-06 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:26

Maar toch, geen papieren vereist. Dus zou ik in principe FEI steward kunnen worden op het interregionale concours van Noordwolde....

Staat toch wel goed op mijn CV.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:30

Meestal is de steward het reserve jurylid !

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:32

Horsedances schreef:
De Duitsers zijn slim genoeg om hun voordeel te doen met dit hele RK-geneuzel, binnenkort wordt vrijwel zeker ook de vermenigvuldigingsfactor voor de muziek naar beneden gebracht (telt nu 6x en wordt
waarschijnlijk 4x

). Motivatie van de FEI, "niemand kan zoveel geld besteden aan de muziek als Anky"

Dat lijkt me ook wel gerechtvaardigd...
Uiteindelijk gaat het om het paardrijden en niet om "Ali Schöneberg" of "Theo van Bruggen" dacht ik zo ........

Muziekje leuk (nou ja, niet altijd ), maar om daar nu olympische medailles voor uit te geven gaat me zo-ie-zo al veel te ver.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:33

Horsedances schreef:
Kortom binnen een paar maanden kunnen de nieuwe proevenboekjes weer opnieuw geschreven worden. Let op mijn woorden.

Dat lijkt me in elk geval verstandig, want dan liggen ze over 4 jaar tenminste een beetje op tijd in de winkel...........

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:36

Ik ben het volledig met je eens, maar ik vind de motivatie niet deugen. Het past allemaal in het kader Anky pesten. Als de kosten die iemand voor een kür maakt door de FEI in ogenschouw genomen worden, waar trekken ze dan de grens. Een paard mag slechts Euro 250.000,= gekost hebben, de veewagen mag niet te duur zijn geweest, de grooms mogen niet boven modaal gaan verdienen, en noem zo maar op.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:56

Ja, dan wordt prijzen winnen weer afzien.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:15

Horsedances schreef:
Ik ben het volledig met je eens, maar ik vind de motivatie niet deugen.
Het past allemaal in het kader Anky pesten

.

Nou aub even NIET zielig doen over Anky want die heeft werkelijk alles gewonnen wat er te winnen viel (en wat haar hartje nog maar meer begeert op persoonlijk vlak). En dan heb ik het nog niet eens over het aantal foto's dat er onderhand van onze dressuurkoningin is geplaatst op de covers van de diverse vakbladen in full colour..

De Duitse pers mag dan proberen om Anky wat onderuit te "duwen". de Nederlandse pers is geen haar beter als het om het omgekeerde gaat.........
Wat dat aan gaat wordt het hoog tijd dat er weer eens wat Duitsers gaan winnen...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:17

marcolemar schreef:
De FEI hecht veel waarde aan de zogenaamde steward langs de inrijbaan. Op iedere officiële wedstrijd wordt geacht tenminste
een steward bij de inrijbaan en de stallen aanwezig te zijn. De steward is er onder andere verantwoordelijk dat er tijdens het
losrijden en bij de omgang respectvol en eerlijk met de paarden omgegaan wordt. Dit alles om het welzijn van het paard te
behouden.
Indien tijdens een evenement de regels van de FEI door een ruiter/trainer/eigenaar/verzorger of enig ander gerelateerd persoon
worden misbruikt zal de steward onmiddellijk ingrijpen. Agressief rijden is verboden en moet ten alle tijden voorkomen worden.

bron: www.dressuurstalvanbaalen.nl

Waar lezen jullie toch dat het alleen om de RK gaat? Mijn ervaring( zie ook P&S van deze week), is dat er juist op de basisconcoursen een toezichthouder moet komen. Er is meestal wel een ringmeester maar die heeft het veel te druk met aan iedereen te vertellen hoeveel er nog voor hun zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:33

amondi schreef:
Er is meestal wel een ringmeester maar die heeft het veel te druk met aan iedereen te vertellen hoeveel er nog voor hun zijn.

Dééd ie dat maar...........

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:02

Saskia heeft de mazzel een moeder te hebben die tot 10 kan tellen, de meeste ruiters ontbreekt het daaraan.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:04

amondi schreef:
Saskia heeft de mazzel een moeder te hebben die tot 10 kan tellen, de meeste ruiters ontbreekt het daaraan.

Je vergat nog:
grote bek
ellebogen
zwarte band

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:54

Eigenlijk is dressuur heel simpel, als je niet van die Nederlanders kan winnen, zorg je er gewoon voor dat de regels veranderd worden.

Wedden dat de halt (in de kür op muziek) straks ook een cijfer krijgt.

Minimaal 6 seconden stilstaan, Hoihoihoi ik heb weer heel wat küren aan te passen

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:16

Volgens mij krijgt het halthouden in de kur ook idd een cijfer! Weer zo'n regel die spontaan in het leven geroepen is..

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:19

VValar schreef:
Volgens mij krijgt het halthouden in de kur ook idd een cijfer! Weer zo'n regel die spontaan in het leven geroepen is..

Prima zaak.
Een goed dressuurpaard moet een verschil tussen piaffe en rustig halt prima kunnen leren.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:19

Helemaal mee eens hoor. Maar waarom komen ze daar nu pas mee? Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind het wel héél toevallig dat ze die regel net in het leven roepen wanneer de huidige kampioen het juist op dat onderdeel zo donders moeilijk heeft.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:21

Tot recent leek dat overbodig, maar nu blijkt dat teveel GP ruiters daar niet meer op oefenen wordt het weer in gevoerd.
Dat Anky toevallig ook bij die groep hoort wordt er nu weer bijgesleept om zielig te doen denk ik.......

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:23

Citaat:
Volgens mij krijgt het halthouden in de kur ook idd een cijfer!

Op internationaal niveau wordt er geen cijfer gegeven voor het halthouden !