Eerste wedstrijd, hele slechte punten...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brepols

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:05

Ik snap dat je blij bent dat je paard nu op vreemd terrein zich netjes gedragen heeft. Maar ik heb je proef gezien en het zag er niet erg braaf uit, maar eerder alsof je paard moe was of niet aan het been. Daarnaast liep hij vrij kort en leek hij niet helemaal lekker los in de rug. Als hij dan ook niet op twee sporen loopt, ziet de jury die van bovenaf jureert dat natuurlijk ook veel beter. Maar hetzijn het inderdaad lage punten. Had je voor je gevoel dan een winstpunt verwacht? Je kan ook niet zeggen dat er erg laag gejureerd is in de B, waren toch erg veel winstpunten. Maar voor je gevoel was hij toch braaf, volgende keer misschien minder lang losrijden? succes!

Maaiikii

Re: Eerste wedstrijd, hele slechte punten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:19

Achja volgende keer beter dan ga je er gewoon met volle moed tegen aan!!
Succes!

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:36

wat ontzettend balen zeg! Ik vind dit écht te laag voor een B-proefje.. vooral als het gewoon netjes ging.

Ik had een keer 112 punten gereden in de B.. maar dat was echt verdiend. Mijn paard zag over tijgers en ik kreeg haar niet eens op de hoefslag. Ze steigerde een paar keer en scheurde steeds hard weg. Had toen voor de middendraf wel een 9

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:23

Jezus das echt poedersuiker zeg! Maar snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd.

Anne_Lieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:53

Balen zeg! Maar inderdaad, dan maar gewoon zien als een soort oefenwedstrijd...
Alvast succes op je volgende wedstrijd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:06

4 voor gereden zijn in het algemeen is wel heel laag, dat geef ik nooit eigenlijk.
En ik schrijf altijd het hele protocol vol, zeker bij zulke punten. Zelfs bij 6-en geef ik vaak nog commentaar. (anders krijg je weer te horen dat je een 6-jes jury bent)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 19:09

@ Brepols; Wie ben jij dan als ik vragen mag?
Ik wil de volgende keer best wat minder lang losrijden, maar ik moest op 10 uur mijn eerste proef rijden en zat er 20 voor 10 op. Toen ik eindelijk aan de beurt was was het al 10.20. Het liep allemaal iets uit. Dat vind ik niet erg, maar als mijn paard dan wat vermoeider is, kan ik er niets aan doen. Wil je me uitleggen wat je er niet braaf aan vond? Hij liep zijn overgangen, liep op de bordjes en kwam niet in het verzet. Volgens mij is hij dan braaf. Ik had voor mijn gevoel geen winstpunt, maar 137 is wel erg laag en ook erg demotiverend in de B. Ik snap nog steeds niet waar ik die vieren voor heb en vind het ook erg jammer dat er niets op het protocol staat. Je zegt dat hij wat kort liep, het is dan ook geen dressuurpaard en hij heeft pony gangen, dat is niet mooi om naar te kijken, maar we hebben het hier over een B (eginner) proef. Hij is wel degelijk los in de rug, hij loopt alleen iets op de voorhand, maar ook dat mag volgens mij niet zo zwaar afgestraft worden in de B.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:13

brepols schreef:
Ik snap dat je blij bent dat je paard nu op vreemd terrein zich netjes gedragen heeft. Maar ik heb je proef gezien en het zag er niet erg braaf uit, maar eerder alsof je paard moe was of niet aan het been. Daarnaast liep hij vrij kort en leek hij niet helemaal lekker los in de rug. Als hij dan ook niet op twee sporen loopt, ziet de jury die van bovenaf jureert dat natuurlijk ook veel beter. Maar hetzijn het inderdaad lage punten. Had je voor je gevoel dan een winstpunt verwacht? Je kan ook niet zeggen dat er erg laag gejureerd is in de B, waren toch erg veel winstpunten. Maar voor je gevoel was hij toch braaf, volgende keer misschien minder lang losrijden? succes!

zo, en dat is nieuw op bokt????

je mag je eerst wel eens voorstellen,
wel zo aardig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:20

Geen commentaar vind ik ook irritant, zeker als je zulke lage punten hebt. Met het commentaar van 'te braaf' krijg ik het idee dat de jury geen idee had waarom hij/zij je die punten heeft gegeven.

Ik heb je proef niet gezien, en kan dus ook niet oordelen of die punten terecht waren. Hopelijk heb je er de volgende keer een beter gevoel bij (en een andere jury )

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:28

Kris25 schreef:
[
Ik mag met een jong dier zonder wedstrijdervaring gewoon in de B starten. Ik ben juist nog helemaal niet met de oprichting bezig. Lang en laag voor een goed rug gebruik is mijn motto en zeker bij jonge paarden.

Misschien een beetje te lang en te laag? Bovendien lees ik in de reactie van Brepols dat het er sloom uit zag en niet voor het been.
Punten vind ik wel wat laag maar wel te verklaren.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:33

shir_1711 schreef:
ik heb het een keer met mijn pony gehad (draver). na mijn proef moest ik bij de jury komen en ze vroeg me hoe ik in godsnaam op zo'n pony durfde te starten!! Waar ze het lef soms vandaan halen!!!

ach zo zegt men ook dat jury's zo over haflingers in de dressuur denken. nou ik ga er gewoon eind april hard tegenaan op onze 1ste officiele wedstrijd

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 07:34

brepols schreef:

Maar dat moet jij niet achteraf hoeven zeggen, dat had de jury op het protocol moeten schrijven! Ik vind "geen commentaar"wel zo fout van een jury. Als hij scheef loopt schrijf het dan op! Dan weet je waarom je een 4 of 5 hebt! Weinig impuls is toch ook niet zo moeilijk op te schrijven?
Wie weet heeft de jury volledig gelijk maar dan nog is het helemaal fout om daar via Bokt achter te komen. Je betaald 8 euro voor het commentaar van de jury, niet voor het commentaar van iemand die het ook heeft gezien.

Begrijp goed, ik ben blij dat jij het wel aandurft om commentaar te geven, maar dat is de taak vd jury en die heeft verzuimd!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:16

nou brepols, wie ben je nu, aangezien je maar 1 berichtje hebt??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 19:30

Zit zelf ook met spanning te wachten

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:49

nou,
ik ben met kris mee geweest, en ik was diegene die de proef ook voorlas!! Tussen het lezen door hield ik ze beide goed in de gaten, en ook ik ben van mening dat de gereden proef(en) wel wat meer punten waard waren, wat "brepols"schrijft slaat dus ook nergens op... Zou graag eens willen weten wie er achter de naam schuild!!
Jij vondt hem sloom?? Moet je bij de organisatie zijn, dat ze melden als iets uitloopt ja of te nee.. Slecht voor het been vind ik onzin, Hij was in de 2e proef moe, maar reageerde gewoon op het been en draafde of galopeerde meteen aan, heb er wel een ergere tussen zien zitten die ochtend, en als jij daadwerkelijk geweest bent weet jij heeeeeel goed wie ik bedoel, dus over slecht aan het been gesproken......

brepols

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:14

nou, ik weet niet wat ik hier los maak, maar schijnbaar raak ik nogal een gevoelige snaar. Wat overigens helemaal niet de bedoeling was. Ik was met iemand mee die bij jou in dezelfde rubriek reed. Dit lijkt me wel voldoende, aangezien ik hier nogal op aangevallen wordt. (Leuke kennismaking met bokt-leden overigens) Nogmaals ik heb niet gezegd dat je slecht gereden hebt of zo. Nu krijg IK de discussie die je eigenlijk met je jurylid had moeten voeren en daar voel ik niet zo veel voor. Als wat ik schreef dan totaal niet klopt met je rijkunstig gevoel, dan zul je wel gewoon een slechte jury getroffen hebben??? Maar het lijkt soms dat bij lage punten ze opeens niet meer kunnen jureren en nergens verstand van hebben. Die kans dat je dat weer overkomt zal dan wel erg klein zijn, dus waar maak je je dan druk over. Volgende keer rijd je zo winstpunten.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 20:48

@Brepols, ik heb je niet aangevallen, maar heb wel het idee dat jij mij aanviel.
Ik maak me er ook niet druk over, vind alleen zoveel vieren in de B (terwijl het voor de B echt geen slechte proef was) niet netjes als er geen commentaar op het protocol staat.
Heb ook nergens vermeld dat de jury er geen verstand van zou hebben, maar een beetje professioneler zou wel mogen. Vind het wel jammer dat je er verder niet op in gaat, want ik vroeg aan je wat je er nu dan niet braaf aan vond.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:31

Sizz schreef:
@ Liannes: Met bonte heb je dat wel vaker.
Niet iedereen houdt immers van bont. Wij hebben wel eens een bonte pony voor mij willen kopen, helaas kon het dier voor geen meter springen. Iedereen verklaarde me voor gek om een bonte te kopen. Zo lang het dier mooi bont is vind ik het niet mis staan. Tenslotte heb je wel een blikvanger onder je kont.

Het is zeker waar dat het paard de jury aan moet staan. Vooral in de lagere klasses wordt er vaker gekeken naar 'het plaatje' i.p.v. de rijerij. Ik heb het zelf vaak zat mee gemaakt. Ik kreeg al een wp, maar door het plaatje kreeg je nog meer punten. Het was zelfs zo dat m'n ma naar de jury ging (om me aan te melden) en de jury zei: 'Ohh, daar hebben we die mooie pony weer, dat wordt weer mooi.' Zonder enige oefening gereden te hebben.

Maar dat is met springen minder, dat is niet echt een jurysport..

Maar zoals al vaker is gezegd, de ene jury kijkt daar naar en de andere naar zus.. Het is en blijft een jurysport.. Ik had vorige week ook lage punten in de B, had te weinig stelling en dus zo al een paar 4tjes.. Diegene vond de stelling gewoon belangrijk..

En toen ik het allemaal las dacht ik : Kom op het is een B proef, maar ja, kan er weinig aan veranderen..

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:44

@ brepols, jij hebt zelf een hele rare binnenkomer gemaakt hier op bokt, wij zijn niet aanvallend. maar de meeste bokkers stellen zich eerst een keertje voor, en posten wat meer, jij hebt inmiddels maar 2 posten gemaakt en alleen hier, aan gezien er vaak wordt gel*lt hier op bokt, ligt het vertrouwen op dat moment naar jou uit niet zo hoog,

even off topic, welkom op verslavend bokt.

brepols

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:28

@kris25, zoals ik al schreef vond ik ik het er niet braaf uit zien, maar EERDER alsof je paard moe was of niet aan het been. Maar als je zelf een fijne proef gereden hebt en je bent geen onverdienstelijke ruiter, zoals je zelf zegt, dan insinueer je toch dat de jury niet deugd??
@stalnijmegen, dat paard in het winterhaar dat elke keer steigerde kun je niet echt missen hoor. Dus je hoeft er niet aan te twijfelen of ik er wel daadwerkelijk was.
@liannes, is misschien inderdaad geen handige binnenkomer, maar zoals je zelf ook al zegt er wordt nogal wat gel*ld op bokt. Maar je bent geloofwaardiger als je meer gepost hebt?, ben ik het dus niet helemaal mee eens. Misschien post ik alleen maar als ik daadwerkelijk iets te melden heb.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:28

ik heb ondertussen wel vernomen dat de jury die dag voor het eerst in haar leven jureerde!!! geen wonder dat ze je eerst 10 min in de bak liet rijden voordat ze de zaakjes van de voorganger af had gerond...

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:30

mmmm mag ik dan toch eens vragen met wie je mee was???

brepols

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:32

maakt dat mijn verhaal geloofwaardiger dan? Toch niet echt hele belangrijke info of wel.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:33

nee,maar ik ben eigenlijk wel benieuwd....

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:34

de meeste van die catogerie heb ik wel een praatje mee gemaakt...
dus wie weet met jou ook