(Met naald en draad )vlechten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:25

Je hebt het wel netjes gevlochten hoor!
Als ik op de manege een wedstrijdje wil rijden ben je altijd genoodzaakt een hengstenvlecht te maken omdat de manen van de paarden nioet geknipt mogen worden. Veel paarden lopen er dan ook heel onverzorgd bij. Op Patricia's site staan ook een paar plaatjes met uitleg over het invlechten. Als je op mijn website klikt kom je er...
Wie het boek van Tineke Bartels heeft hoeft niet te kijken want daar is alles uitgehaald..
Groetjesss van JessicA

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:04

waar koop je dat touw waarmee je het vlecht en hoe zet je ze vast??? Ziet er wel heel mooi uit, ga ik ook es proberen!!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 22:06

poging 2 staat hier
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=54436

Het touw heb ik gekocht bij divoza (wel 15 piek!!!!) De naald ook (2,50).
Ik heb het uiteindelijk zo gedaan:
Men verdeelt de manen in gelijke delen met staartjes
Men make van de staartjes vlechtjes en laat het onderste puntje dubbel zitten door het elastieke (krijg je een lusje)
Dan neem je een naald en draad, doet de draad door de naald. Haalt de naald door het lusje wat je hebt gemaakt. Dan doe je het ander uiteinde van de draad ook door de naald (2 kanten door de naald dus). Dan haal je de naald (met draad) dicht op de manenkam door de manen heen naar de anderkant. Daar haal je een kant van de draad weer uit de naald en die laat je daar hangen.
Met de andere kant van de draad en de naald steek je nog een paar keer heen en weer.
Dan vouw je het vlechtje nog een keer en zet het weer aan de onderkant (op de manenkam) vast (heen een weer halen). Dan eindig je aan de kant van de hals met het losse stukje draad en je maakt een knoop. En klaar is Rinnie!
Zorg dat de manen vochtig zijn, dat gaat het beste.

spokey

vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:16

Als ik mijn eerste wedstrijd ga rijden zal ik Webster ook zo vlechten weet nu wel een beetje hoe het moet. Zal wel even van te voren oefenen.