knotjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merr

Re: knotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:22

Ga er niet vanuit dat die mensen het zomaar verzinnen

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:25

ik vlecht met naald en draad en heb er altijd 6 en dan voorknot = 7

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:28

melmel schreef:
Ga er niet vanuit dat die mensen het zomaar verzinnen

het schijnt iets te zijn van ''vroeger'' net zoals dat ze toen zoveel mogelijk knotjes moesten hebben met zoveel mogelijk witte tape

Citaat:
(wedstrijdregelement)
aanwijzingen voor de beoordeling van het onderdeel ''het verzorging van het geheel'', dat voorkomt in de proeven voor de klasse B en L, zijn opgenomen in de inleiding op het dressuurproevenboekje van de knhs

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:46

Ik vlecht ook altijd met naald en draad.
Ik tel ze altijd wel, maar als ze dan even zijn maak ik er echt niet nog eentje bij !
De jury telt dat toch niet.. Je hebt ook mensen die van die kleine knotjes maken, die hebben er een stuk of 20.
De jury kan echt niet zo snel 20 knotjes tellen

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:47

Citaat:
(wedstrijdregelement)
aanwijzingen voor de beoordeling van het onderdeel ''het verzorging van het geheel'', dat voorkomt in de proeven voor de klasse B en L, zijn opgenomen in de inleiding op het dressuurproevenboekje van de knhs

Citaat:
proevenboekje

Manen:
a:opgemaakt in één enkele gelijkmatige rij van dubbelgeslagen vlechtjes die afgewerkt mogen zijn met wit band. De maantop mag daarbij los, maar moet over de frontriem worden gedragen.
b: los gedragen goed verzorgend naar één zijde liggende manen van gelijke lengte.De manen mogen niet gelijk geknipt of geschoren zijn, maar moeten op dezelfde lengte zijn ''getrokken''
c:op andere dan onder a: aangegeven wijzen van ingevlochten manen.
d: totaal afgeschoren manen.
In alle gevallen dient vlak achter de oren een strookje manen te zijn verwijderd teneinde het hoofdstel een goed ligplaats te geven.

Hierbij dus het OFFICIËLE ANTWOORD!!!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:30

Nou in het wedstrijdreglement staat niks over een oneven aantal knotjes hoor.Tel mijn knotten nooit en heb er ook nog nooit een opmerking over gehad.Tijdens de juryopleiding is dit onderwerp ook absoluut niet ter sprake geweest omdat het gewoon onzin is.Het gaat om de verzorging, als je maar een nette gelijkmatige rij met knotten hebt.Denk je nou echt dat een jury dat kan en gaat tellen.
Voorpluk is niet verplicht, maar wordt vaak wel gewaardeerd.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:33

Nee dat hoeft echt niet hoor.

En al zou dat wel moeten zou ik daar nog niet naar luisteren.
Kom op zeg als mijn punten daar vanaf moeten hangen dan maar een 3..
Want dat zou nergens op slaan.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:33

Melmel, die site die jij aangeeft is niet officieel hoor.Daar staat wel omschreven hoe je moet invlechten en dat dat een oneven aantal moet zijn, maar dat is niet het officiele wedstrijdreglement.Ooit heeft iemand eens bedacht dat het een oneven aantal moet zijn en tja iedereen geloofd dat.Maar het is pure onzin.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:38

Ik heb altijd geleerd dat het 11 f 13 moet zijn, omdat dit een oneven aantal is (dat wordt hier dus al eerder vermeld) en omdat dit aantal over het algemeen bij alle paarden een mooi geheel geeft. Niet te groot en niet te klein.
Knot in voorpluk niet meegeteld.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 07:31

chelsea82 schreef:
Nou in het wedstrijdreglement staat niks over een oneven aantal knotjes hoor.Tel mijn knotten nooit en heb er ook nog nooit een opmerking over gehad.Tijdens de juryopleiding is dit onderwerp ook absoluut niet ter sprake geweest omdat het gewoon onzin is.Het gaat om de verzorging, als je maar een nette gelijkmatige rij met knotten hebt.Denk je nou echt dat een jury dat kan en gaat tellen.
Voorpluk is niet verplicht, maar wordt vaak wel gewaardeerd.

idd, het staat er niet in, zie het stukje boven jou, ik heb het opgezocht in het regelement en daarna het proevenboekje overgetypt, maar er staat nergens dat het een oneven rij moet zijn.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:57

heb je ooit gehoord van iemand die een laag cijfer voor verzorging heeft omdat de knotjes niet het goede aantal zijn...

of ga je zelf bij iedereen de knotjes tellen om te kijken of het wel goed is??

ik maak altijd 8 of 9 (ff kijke hoe t uitkomt...)

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:15

ik ga echt niet tellen hoeveel knotjes ik heb hoor
licht eraan of ik ze dik of dun doe

k heb er altijd 13