Ik krijg maar geen winspunt=(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:29

Ramonalover schreef:
ik had een winstpunt gelijk mij 1e wedstrijd :p

Ben jij even knap!!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:33

idd........ heul knap

OemmiejO

Re: Ik krijg maar geen winspunt=(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:09

Hahaha.. Komt me zoo bekend voor!!

De B ging zóó makkelijk bij mij: eerste wedstrijd 1 dikke winst, 2e wedstrijd 5 winst (wel 2 proeven dan). Dus na 4 wedstrijden L1 startgerechtigd. Ik had nog weinig wedstrijdervaring en mn paardje al helemaal en wij dus braaf het buitenseizoen uitgereden. Ook allemaal winst, ererondes enz. duss.. Ik vol vertrouwen de L1 in.
De eerste wedstrijd 2 winst, dus ik dacht: oohh,, dat moet dan wel lukken. Daarna alleen nog maar in November winst gereden (156 pre3cies ) Echt.. Het gaat zoo k*t.. Dus ik heb afgelopen zaterdag ZH-se gereden (was geselecteerd met 154 pt.) en 147pt. gereden.

Maar we zouden daarna sowieso even stoppen. We gaan eind maart nog een x (afscheid oude dressuurproeven ) en dan van de zomer outdoor weer. We zien wel wat ervan komt. We gaan nu lekker trainen enzo.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:12

Ramonalover schreef:

Daar heeft de TS veel aan

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:52

Ik ga ook niet zo vlot

Met name veel spanning tijdens de proeven. Paardlief wil graag alles om zich heen in de gaten houden Wordt hard aan gewerkt maar ook tijdens de les heb ik hier last van.
Ben in februari begonnen en pas de laatste 3 wedstrijden had ik iedere keer winst, dus we komen op gang. Helaas start ik maar 1 x in de maand en door gedoe met startkaart heb ik januari gemist.

Gewoon lekker doorrijden en de WP'tjes komen vanzelf wel. Als je goed les hebt en het gaat in de les ook goed, komt het op de wedstrijden vanzelf goed!

Nikita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:48

jaaah ik heb een jaar in de L1 gezeten zonder ook maar een winstpunt steeds maar net niet,,, maar dan heb je miss gewoon geen sportpnoow of heeft je paard iets anders... maar als je hard traint komt dan puntje er wel

Rosa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:53

Ramonalover schreef:

Ik ook Maar daarna gingen we buiten wedstrijden rijden en ging het niet goed. Heb ik het hele zomerseizoen over 5 winstpunten gedaan. Maargoed, oefenen op de onderdelen die je niet goed uitvoert. Niet te veel drammen op het aan de teugel rijden. De meeste jury's zien liever een nette proef, i.p.v. een pony die aan de teugel loopt, maar geen nette figuren maakt. Succes ermee!!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:55

ik heb het probleem ook...
ik had 8,9,10 wedstrijdjes gereden en kreeg er maar geen WP
ik heb het uiteindelijk op een andere pony gedaan.. had ik gelijk een WP

Niek123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:02

neem bijles, als je het er voor over hebt.. of ga eens op andere pony's rijden om ervaring optedoen... ik hoop dat je snel je wp haalt!!

Wobelisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:51

KiWiKo schreef:
nou dan weet je waar het aan ligt minder slordig rijden, meer concentreren

inderdaad

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:57

[b] Je krijgt geen WP.........dus dan koop je maar een andere pony? >;) Dit zal hem wel aan mij liggen hoor.......maar ik vind dat hélemaal geen goede manier!!! Je hebt werk gehad om je pony wedstrijd klaar te krijgen..... en dan wil het niet dus dan koop je maar een andere?!!? Dat zou mij geen voldoening geven............

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:48

komt vanzelf goed !!! Bij mij heeft het ook heeeeel lang geduurt voordat ik mijn eerste puntje in het B had... Maar toen dat punt binnen was ging het snel bergopwaarts Succes

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:21

nou als je kijkt naar mijn topics over alle L1 wedstrijden(3) dan zie je hoe het gegaan is en dan zie je ook dat ik nu na 3 wedstrijden een vette punt heb gescoord.
er zit een stijgende lijn in en dat is voor mij een teken dat ik goed bezig ben.
of ik nou de volgende keer winst heb of niet, ik heb mijn doel bereikt

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:31

Ligt vaak ook aan het paard. Op Ixo ging ik veel sneller dan op Torro. (Torro was dan wel een jong paard)

De B kwam ik wel door, De start in het L1 was bagger. Daarna kwam het wel wat op gang.
Nu heb ik een nieuwe instructeur die heel goed weet hoe hij paarden als Torro aan moet pakken, en ben met Torro naar de brabantse kampioenschappen geweest in het L2, en ga nu M1 starten met hem.

Vaak scheelt het ook als je van iemand anders les krijgt. Soms doet die instructeur dat op een hele andere manier die jouzelf heel erg bevorderd.

Maar 1 ding: Niet opgeven met deze pony!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:38

Als je pony geen bijzondere gangen hebt toont het beeld vaak ook al minder, dan een pony die met veel bravour binnen komt lopen. Daardoor ben je erg in het nadeel...

Probeer voor jezelf perfect te rijden, precies op de letter, overgangen netjes. Goed je buitenbeen erbij, probeer de middendraf een beetje te laten als dat niet lukt. Doe dan niet te veel, alleen je hand wat toestaan en iets been geven. Versnellen wordt ook hard afgestraft meestal.

Verder, het moet te doen zijn hoor een winstpuntje. Een vriendin van mij wilde ook springen, maar de pony telgangde, verder super diertje. Na een jaar ook eindelijk een winstpuntje in de B, dan moet het bij jou ook zeker lukken!!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:02

Min nieuwe knol is ietwat lomp, knal oranje, loopt als een pony terwijl ze 1.65 is, aardslui en zo koppig als een ezel, maar nergens bang voor; heerlijk. Ze loopt altijd 1 tempo, van veruimen heeft ze nog nooit gehoord en stilstaan doet ze ook niet graag. Toch gaan wij ooit punten rijden. Ik ga de uitdaging aan, omdat ik het een vet cool beest vindt en een verademing om naast mijn hete kimberley x Jazz merrie (wel L2) te rijden. We zetten gewoon door en hebben veel lol. D`t moet jij ook doen. We komen er wel!! (duurt alleen iets langer)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:08

Iriskee schreef:
HeJ,
Ik rijd vanaf april 2005 wedstrijden..toen ik begon liep ie nog niet aan de teugel maar nu wel.. maar ik haal eigelijk elke keer 150.. zijn der meer mensen die zoiets hebben?! Ik word er egt heel erug onzeker van...................................
XxX

Sijn er mensen met zelfde ervaring?

Ach meis, de punten komen straks vanzelf wel, ik zie net in je profiel dat zowel jij als je pony nog jong zijn...
Overleg met je instructeur, leer van je protocollen en geef de moed niet op! Ik weet zeker dat zodra je eerste punt binnen is, de rest vanzelf binnen zal stromen!
Suc6!!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:09

ik had bij mijn eerste wedstrijd ook winst en prijs. maar ik vind het belangrijker om eerst ervaring op te doen dan gelijk de B door te crossen zoals ik had en dan na een tijd blijven hangen in een andere klasse. Ik was binnen 2 maanden de B uit.
Nu zit ik in het L1 en heb ongeveer 7 wedstrijden gereden en ook nu 7 winst.
Maar op het begin in het L1 had ik de eerste proef 2 winst maar nu begin ik te dalen met mijn punten.

En net al de volte dat hi door je buitenbeen heen loopt gewoon heel veel oefenen.
En met verruimen ook heel veel oefenen.
van draf naar middendraf en dan weer naar draf al zijn het maar kleine stukjes dus elke keer schakelen mischien helpt dat en ook vooral op bordjes letten dat is ook heel belangrijk.

Maar ook elke jury punt verschillend.

Peet_PaneelJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:58

hooi hier een bekende van tusken waad en klif , neem goed les ik heb les van pieta menage ken je vast wel, dies top!! goed oefene en neem de tijd!!

_Ulster_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:43

komt wel als je eenmaal 1 wistpunt heb dan volgen
de rest van zelf je hoef alleen het begin te hebben
maar wel balen dat het zo lang duurt

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:03

Iriskee Bericht Onderwerp: Re: Ik krijg maar geen winspunt=(Geplaatst: 14-02-06 13:57

Locatie: makkum [b] Je krijgt geen WP.........dus dan koop je maar een andere pony? >;) Dit zal hem wel aan mij liggen hoor.......maar ik vind dat hélemaal geen goede manier!!! Je hebt werk gehad om je pony wedstrijd klaar te krijgen..... en dan wil het niet dus dan koop je maar een andere?!!? Dat zou mij geen voldoening geven............

idd.... das niet zown goeie instelling maar ja zelf weten ik zou het zelf ook niet doen....en elke pony /paard kan een winstpunt halen ... dus die van jou ook ... het duurt gewoon wat langer

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:08

eerlijk gezegd vind ik het niet gek als je dan een andere ponnie wil kopen........ als je ambitie bij het wedstrijd rijden ligt en je ponnie heeft dat gewoon helemaal niet dan is het A niet eerlijk tegenover de ponnie en B niet leuk voor jezelf

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:43

Iriskee schreef:
HeJ,
Ik rijd vanaf april 2005 wedstrijden..toen ik begon liep ie nog niet aan de teugel maar nu wel.. maar ik haal eigelijk elke keer 150.. zijn der meer mensen die zoiets hebben?! Ik word er egt heel erug onzeker van...................................
XxX

Sijn er mensen met zelfde ervaring?

Ikke!!
En dan denk ik: Het ging súper, nu heb ik een winst. 154/155 pt.

Ik word er ook onzeker van..

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:14

Nou misschien moet je thuis met trainenis een proefje rijden en het opnemen! kijken wat beter kan en de volgende dag daar weer op oefenen! Rijd de oefeningen heeeel nou keurig! zorg dat je pony/paard goed los is en lekker ontspannen over de rug loopt! Zorg dat je er zelf zo netjes mogelijk op zit en rijd de proef gewoon als een oefening voor je zelf!

veel suc6!

xx Lammie

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:18

Ik ken het probleem, had/heb het zelf ook!
Ik bevestig wat andere bokkers zeiden ook nog maar even...
Nu heb ik een andere instructeur en merk meteen het verschil. "Mijn" pony loopt nog steeds niet nageeflijk, maar de oefeningen zien er al wel beter uit en ze gaat wel steeds meer ontspannen. Het is ECHT een kwestie van geduld!