Wat zouden jullie doen met zo'n proef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:57

nu ben ik benieuwd wie dat was raiza weet wel ongeveer wie er in eersel meedoen, als je er eenmaal tussen zit blijven ze vaak daar starten, is een van de weinige concoursen hierzo waar je 2 proeven na elkaar kan starten en 2 binnenbaken zijn
zeker de Z ruiters ken ik vaak nog wel...

KarinvdM

Re: Wat zouden jullie doen met zo'n proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:48

Ik zou ook nullen en enen geven.
Als je niet durft te galopperen moet je niet op concours gaan.

Ik zou er op de coupon ook een opmerking over plaatsen.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:52

Ir111 schreef:
Euh, ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar het anders noemen.

Dank voor je uitleg!

Ja ik snap wat je bedoelt! Volgens mij leest ze erover heen. Het gaat erom dat het dus geen K*Tpaarden zijn, maar gewoon verknalde paarden.... De dieren kunnen er weinig aan doen...

Kimberley84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:59

Hoe kun je twee proeven jureren bij dezelfde combinatie? dit is toch niet toegestaan? of ben je geen officiele jury?

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:46

Kimberley84 schreef:
Hoe kun je twee proeven jureren bij dezelfde combinatie? dit is toch niet toegestaan? of ben je geen officiele jury?

Ik ben gewoon een officiele jury, nog niet zo lang, maar toch wel een echte

Uit het reglement:
De tweede proef van dezelfde combinatie tijdens dezelfde wedstrijd dient in beginsel altijd door een ander jurylid te worden beoordeeld dan de eerste proef.
Hierop kan een uitzondering gemaakt worden voor:
- wedstrijden in de klasse Z1 of Z2, waaraan door minder dan 10 combinaties wordt deelgenomen;
- wedstrijden waarbij er slechts ruimte is voor het uitleggen van één dressuurring; de vertegenwoordiger stelt vast in hoeverre er ruimte is voor het op verantwoorde wijze uitleggen van één of meerdere ringen en dient dit in zijn rapport te vermelden.

Er is in Eersel maar ruimte voor 1 ring, vandaar dat 1 jury beide proeven mag beoordelen.

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:47

Renske20 schreef:
nu ben ik benieuwd wie dat was raiza weet wel ongeveer wie er in eersel meedoen, als je er eenmaal tussen zit blijven ze vaak daar starten, is een van de weinige concoursen hierzo waar je 2 proeven na elkaar kan starten en 2 binnenbaken zijn
zeker de Z ruiters ken ik vaak nog wel...

Ik heb je ge-pb-t

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:19

Rens je kent haar wel ik had daar ook stukjes van gezien.. reden dat t paard zo trok steeds, was dat ze gewoon veelste lomp in de handen was, ze zat er maar aan te trekken en te schoppen met scherpe wielsporen, terwijl het beestje net 2 maanden onder het zadel was.. vond het erg zonde

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:56

Raiza schreef:
Er was er ook 1 bij Die sloeg en schopte haar paard toch, had haar paard totaal niet onder controle. Heb nog even gedacht om haar bij me te roepen, maar toen riep haar vader(?) al dat ze normaal moest doen.
Ik hoorde later dat ze met een ander paard Z rijdt Was niet te zien.

En dit snap ik dus niet... Ik weet over wie het hier gaat en ik geloof best dat dit gebeurd is hoor, maar ik ken haar zo helemaal niet. Zij komt op mij over als een heel rustige en eerlijke ruiter.
Ze rijdt dus ook echt wel netjes.
Ik heb wel gehoord dat ze haar 2e proef niet wilde rijden maar dat ze moest van haar vader.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:59

stalleke schreef:
Rens je kent haar wel ik had daar ook stukjes van gezien.. reden dat t paard zo trok steeds, was dat ze gewoon veelste lomp in de handen was, ze zat er maar aan te trekken en te schoppen met scherpe wielsporen, terwijl het beestje net 2 maanden onder het zadel was.. vond het erg zonde

Correctie, paard is vanaf aug 2005 onder het zadel en doet het in de les super!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:22

Ik weet ook over wie het gaat hier. En ik heb ook gemerkt dat het die zaterdagavond niet helemaal goed ging. Natuurlijk geeft dat nog niet het recht om niet juist tegen haar paard te zijn.
Maar gewoonlijk rijd ze erg netjes. Ze rijd ook sinds kort bij mij in de les en dat gaat eigenlijk heel goed.

Dus ik denk dat dit gewoon even een foutje van haar was ...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:27

Ik ken het meisje verder niet en heb haar ook nooit eerder zien rijden, maar vind het erg jammer dat iemand zo met zijn paard omgaat.
Ik hoorde van het secretariaat dat het de eerste wedstrijd met dat paard was... dan blijf je toch juist rustig om het paard vertrouwen te geven. Eersel heeft best een kijkerige bak, zeker voor een jong paard, als hij dan ook nog op zijn flikker krijgt als hij een keer wegschiet, wordt het vertrouwen echt niet beter.

De laatste ruiter die startte, paard schoot ook weg in de eerste proef, ze kon amper de ring binnenrijden, maar ruiter bleef rustig, stelde paard gerust en reed gewoon rustig verder. Eerste proef nog wat spanningsfouten, maar 2e proef was angst weg en reed ze een hele keurige proef, resulterend in 2e plek en 2 winstpunten. Zo kan het dus ook.

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:30

Ik moet zeggen dat ben ik wel met je eens.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:04

Raiza schreef:
Ik ken het meisje verder niet en heb haar ook nooit eerder zien rijden, maar vind het erg jammer dat iemand zo met zijn paard omgaat.
Ik hoorde van het secretariaat dat het de eerste wedstrijd met dat paard was... dan blijf je toch juist rustig om het paard vertrouwen te geven. Eersel heeft best een kijkerige bak, zeker voor een jong paard, als hij dan ook nog op zijn flikker krijgt als hij een keer wegschiet, wordt het vertrouwen echt niet beter.

Paard heeft al enkele onderlinge wedstrijden gelopen met haar, ook in die bak overigens... Het was dus de eerste OFFICIELE wedstrijd van die combinatie.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:46

Overigens vind ik het niet netjes dat er hier dingen worden aangehaald 'van horen zeggen'... Zij kan hier haar verhaal niet doen, is geen bokker namelijk. Dat de proef wordt besproken is normaal als je zo hebt gereden maar mensen moeten geen dingen gaan vertellen waarvan ze niet weten of het waar is

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 00:05

griebels schreef:

Paard heeft al enkele onderlinge wedstrijden gelopen met haar, ook in die bak overigens... Het was dus de eerste OFFICIELE wedstrijd van die combinatie.

Wellicht dat de spanning daardoor wat groter was voor deze amazone, en ze door de spanning zo reageerde naar haar paard

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 00:09

griebels schreef:
Overigens vind ik het niet netjes dat er hier dingen worden aangehaald 'van horen zeggen'... Zij kan hier haar verhaal niet doen, is geen bokker namelijk. Dat de proef wordt besproken is normaal als je zo hebt gereden maar mensen moeten geen dingen gaan vertellen waarvan ze niet weten of het waar is

Wat bedoel je met "van horen zeggen"?

Ik heb geschreven dat ik "hoorde" dat hetzelfde meisje Z reed. Ze staat ook op de uitslagenlijst met een paard in het Z, dus ik neem dat het waar is

Ik wil de betreffende ruiter niet zwart maken, heb ook geen namen genoemd in dit topic, en de kans dat mensen weten wie je bedoelt als ze ook op dezelfde wedstrijd aanwezig waren in nu eenmaal aanwezig.
Ik hoop voor haar dat het volgende keer beter gaat en ze op een vriendelijkere manier haar proef kan rijden.

griebels schreef:
En dit snap ik dus niet... Ik weet over wie het hier gaat en ik geloof best dat dit gebeurd is hoor, maar ik ken haar zo helemaal niet. Zij komt op mij over als een heel rustige en eerlijke ruiter.
Ze rijdt dus ook echt wel netjes.
Ik heb wel gehoord dat ze haar 2e proef niet wilde rijden maar dat ze moest van haar vader

Zoals ik al zei, dit was de eerste keer dat ik deze ruiter zag en ik weet niet hoe ze normaal gesproken rijdt, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik geef alleen weer hoe ik het die avond gezien heb, en meerdere mensen die aanwezig waren bevestigen dit ook.
Misschien heeft ze haar avond niet gehad, boos op haar vader dat ze toch nog de 2e proef moest rijden, maar dan nog blijf ik erbij, dat je je frustraties tijdens een proef nooit op je paard af moet reageren.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 07:28

Zoals ik al zei, dit was de eerste keer dat ik deze ruiter zag en ik weet niet hoe ze normaal gesproken rijdt, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik geef alleen weer hoe ik het die avond gezien heb, en meerdere mensen die aanwezig waren bevestigen dit ook.
Misschien heeft ze haar avond niet gehad, boos op haar vader dat ze toch nog de 2e proef moest rijden, maar dan nog blijf ik erbij, dat je je frustraties tijdens een proef nooit op je paard af moet reageren.

Griebels er word niet beoordeeld over hoe een ruiter normaal rijd maar wat er te zien is op het moment zelf.
Zal mooi zijn dat een ruiter alles mag in de ring ( en daarbuiten,losrijden was wat van te zeggen) en dat ze dan toch goede punten krijgen omdat ze normaal rustig rijden en omdat het de 1ste keer dat het paard in de ring zit
Paard heeft dan wel geen wedstrijden gelopen maar heeft al best veel van de wereld gezien.
En dat is niet wat ze daar liet zien op het moment dat ze werd beoordeeld door de jury.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:02

Dat is ook niet wat ik bedoelde. Ik zei al dat ik wel geloof dat ze haar geduld is verloren en niet eerlijk is geweest tegenover het paard.
Maar van horen zeggen:
- eerste wedstrijd voor het paard
- 2 maanden onder het zadel

zijn dingen die niet waar zijn...

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:11

Kimberley84 schreef:

In het binnenseizoen wordt dit meestal zo gedaan, ken het eigenlijk niet anders

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:23

griebels schreef:
Dat is ook niet wat ik bedoelde. Ik zei al dat ik wel geloof dat ze haar geduld is verloren en niet eerlijk is geweest tegenover het paard.
Maar van horen zeggen:

sorry had even verkeerd gelezen denk ik
las het als een (aanval) op de jury en ik moet zeggen dat het een hele goede jury was en heel correct
Ze jureerde wat ze zag en durfde een 0 maar ook een 9 te geven, en liet zich nergens door beinvloeden, en zo hoort het ook
Heb dit wel eens anders meegemaakt met jury's ben zelfs een keer met een gevoelige jury gaan schrijven puur omdat we die verdachten dat hij jureerde op het verleden van de ruiter
En ja hoor promt komt er een vliegende wissel die de ruiter door 3 draf passen maakte geeft de jury een 8 voor
Kijk de jury aan en krijg het commentaar " weet dat het door de draf was maar ruiter huppelupup kent dat wel heeft dat regelmatig met andere paarden bewezen"
Ruiter zei zelf ik kan mijn paard op stal laten staan en alleen maar even hallo zeggen tegen die jury dan heb ik nog een winstpunt

Nee geef mij maar een jury die correct jureerd en zich helemaal niet laat beinvloeden door wat dan ook zoals Raiza
Was het hele jury korps maar zo dan was het niet zo moeilijk

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:15

Ben ik het ook mee eens, je moet wel punten durven! geven...

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:44

griebels schreef:
Maar van horen zeggen:

Je geeft enkele reacties zelf aan dat het de eerste officiele wedstrijd is. Dat zie ik als de eerste wedstrijd. Onderlinge wedstrijden geven vaak niet dezelfde "stress" als een officiele wedstrijd.

2 maanden onder het zadel heb ik nergens beweert, was een ander persoon.

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:45

goldwing schreef:
griebels schreef:
Maar van horen zeggen:

sorry had even verkeerd gelezen denk ik
las het als een (aanval) op de jury en ik moet zeggen dat het een hele goede jury was en heel correct
Ze jureerde wat ze zag en durfde een 0 maar ook een 9 te geven, en liet zich nergens door beinvloeden, en zo hoort het ook
Heb dit wel eens anders meegemaakt met jury's ben zelfs een keer met een gevoelige jury gaan schrijven puur omdat we die verdachten dat hij jureerde op het verleden van de ruiter
En ja hoor promt komt er een vliegende wissel die de ruiter door 3 draf passen maakte geeft de jury een 8 voor
Kijk de jury aan en krijg het commentaar " weet dat het door de draf was maar ruiter huppelupup kent dat wel heeft dat regelmatig met andere paarden bewezen"
Ruiter zei zelf ik kan mijn paard op stal laten staan en alleen maar even hallo zeggen tegen die jury dan heb ik nog een winstpunt

Nee geef mij maar een jury die correct jureerd en zich helemaal niet laat beinvloeden door wat dan ook zoals Raiza
Was het hele jury korps maar zo dan was het niet zo moeilijk

Bedankt, vind ik erg fijn om te horen.
Vond het ook een leuke wedstrijd om te jureren.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:50

Raiza schreef:
griebels schreef:
Maar van horen zeggen:

Je geeft enkele reacties zelf aan dat het de eerste officiele wedstrijd is. Dat zie ik als de eerste wedstrijd. Onderlinge wedstrijden geven vaak niet dezelfde "stress" als een officiele wedstrijd.

2 maanden onder het zadel heb ik nergens beweert, was een ander persoon.

Ik doelde ook niet alleen op jou