bekers etc afstaan na wedstrijd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:05

Bij mij wordt eigenlijk alles betaald, meestal betaal ik inschrijfgeld maar doet hij ook wel regelmatig.. Ik vond het wel zo fatsoenlijk dat prijzengeld naar hem ging omdat hij verder alles betaald en de benzine kosten heeft speciaal een nieuwe trailer heeft aangeschaft het beestje weer op nieuwe ijzers zet.
Maar hij wil het gewoonweg niet hebben, dan is het van: Nee ik heb genoeg mooi zakcentje voor jou! Hij wil het gewoon écht niet hebben. Daarom heb ik het zo gedaan het prijzengeld wordt nu gewoon gebruikt als er weer nieuwe dingen voor de paarden moeten komen dus qua shampoo, proppen en dat soort dingen.
Bekers en linten mag ik zelf ook houden maar dit is zijn eerste eigen gefokte paard dat nu in de sport loopt en afgelopen weekend onze eerste beker gewonnen. Hij wil dan de beker natuurlijk wel even in huis hebben dat heeft toch wel wat de eerste beker bij het eerste paard wat in de sport loopt.
Linten en rozetten wil hij verder ook niet hebben..

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:50

ik vind het ook raar dat de eigenaar ze wil houden.. als je zo nodig die prijzen wilt hebben moet je er zelf maar op rijden en ze behalen... denk ik dan....

zeker als jij ook nog eens het transport e.d enzo betaald.. dan mogen ze lekker zelf de wedstrijd betalen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:02

Als eigenaar zit je denk ik niet zo te wachten op bekers en linten [lijkt me]. Ik zou wel een afspraak maken over het prijzengeld. Afhankelijk van de verdeling van de kosten krijgt de ruiter vaak een percentage van het prijzengeld mee.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:03

ik ken de afspraak dat de eigenaar het inschrijfgeld betaalt (uitgaande van een ervaren ruiter die het paard moet opleiden) waarbij prijzengeld voor de ruiter is en beker + linten voor het paard.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:21

Ik rijd een paard voor een ander en betaal alles zelf. Nem ook zelf auto en trailer mee. Dus bekers, rozetten én prijzengeld zijn dan ook voor mij. Vind ik heel logisch.

roxiie

Re: bekers etc afstaan na wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:25

Hmm ja de gene die betaald hoort ook de rozetten e.d te krijgen