Hoe gaan jullie om met wedstrijdstress (spanning)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:17

Ik doe er nooit echt wat aan.
Meestal ben ik wel echt super zenuachtig van te voren en met opzadelen enzo.
Maar zodra ik erop zit is meestal bijna alles wel weer weg

Noon

Re: Hoe gaan jullie om met wedstrijdstress (spanning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:36

polly2 schreef:
hananya schreef:
Ik moet toegeven dat ik wel een beetje schrik als ik sommige reacties hier lees....
Als ik toch eerst kalmerende druppels of pillen zou moeten innemen voordat ik op concours ging, dan ging ik helemaal niet meer! Ik kreeg dan ook geen paard meer mee volgens mij...
Jongens en meiden, we rijden toch wedstrijden omdat we er lol aan beleven en we eens willen kijken waar we staan in de training?
Ik rijd meerdere paarden en ook redelijk hoog op landelijk niveau, maar ik doe het allemaal voor mijn hobby...
Ik zal hiermee wellicht een aantal mensen voor het hoofd stoten, maar ik zou me maar eens afvragen of je wel op concours moet gaan...?
Als je van het op concours gaan zoveel hinder ondervindt, zou ik maar mooi thuis blijven rijden...

Maar goed, dat ben ik maar...

Ja...dat heb ik ook hoor.....
Je doet het voor je plezier toch!
Het is geen examen of zo...maar puur voor je lol en je ontspanning.....dus het moet je ontstressen....tja....

Toch is het soms best wel moeilijk om daar aan te denken, ik moet er iig aan herinnerd worden. althans als ik voor het eerst een nieuw paard mee heb (in alle gevallen zijn dat dus 'groene' paarden ) of als er veel bekenden zijn die (speciaal voor mij) komen. dan is het erg moeilijk om niet aan het 'presteren' te denken, ook aangezien het paarden van een ander zijn en je jezelf en het paard natuurlijk van je beste kant wil laten zien. bij mn eigen paard ben ik niet meer zenuwachtig, en bij dressuur absoluut nooit haha (met geen enkel paard)...hier spreek ik dus ook over het springen. maar ik hoor idd veel goede dingen over rescue, misschien dat het ook wel goed voor mij zou zijn, aangezien ik normaal ook gebruik maak van bach bloesems en het waarschijnlijk ook voor mn eigen paard ga gebruiken heb ik er wel vertrouwen in. maar het is ook wel zo: je moet gewoon tegen jezelf blijven zeggen dat je het voor de LOL doet, je verdient er je brood niet mee dus...