Wedstrijdnaam en meebetalen vraagje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:33

Niet iedere vereniging heeft verplichte lessen, dus daar zou ik even goed naar kijken.

Maar ik denk dat idd alle kosten om wedstrijden te rijden (lidmaatschap club + KNHS, startkaart +coupons, inschrijfgeld, kleding e.d.) sowieso voor jouw rekening zijn net als de lessen. Ijzers, inentingen e.d. zou ik even bespreken, vervoer naar wedstrijden idem. En ik vind een bijdrage in de overige kosten ook niet zo gek hoor.

Het feit dat het jou vrije tijd kost vind ik niet relevant, dat kost het iedereen die wedstrijden wil rijden.

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:36

vanuit jouw situatie vind ik het persoonlijk niet raar dat je meedraagt in de kosten... je hebt zelf geen ervaring in het wedstrijd rijden zoals je zelf vertelt dus is het schappelijk om een kleine bijdrage te leveren en voor 60 euro kan je bij lange na niet een eigen paard onderhouden...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:02

Maar het paard is zo te horen nog zo groen als gras, dan komt dsat hele wedstrijd aspect pas over een half jaar tot een jaar kijken. Tot die tijd ben je alleen bezb met opleiden.

Ik denk toch dat je die €60,00 moet zien als kosten om te mogen verzorgen

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:10

moet je die kosten ook betalen zolang het paard nog niet op ijzers staat en je er nog geen wedstrijden mee rijd?

Of gaan die kosten pas in vanaf het moment dat ze gemaakt worden.
Is het een soort leasen van het paard?

Komen boven die 60 euro per maand nog de benzinevergoedingen voor het rijden naar les/wedstrijden? of zit dat daar al bij in?

Als die 60 euro inclusief alle kosten is, als ijzers, entingen, vervoer enz. dan zou ik dat gauw doen
Per wedstrijd ben ik aan benzinekosten al snel 5 tot 10 euro kwijt, heb mijn trailer zelf gekocht, en hebben zware auto aan moeten schaffen die duur is in de wegenbelasting. Daarnaast ben ik aan benzinekosten naar les (1 a 2x per week) ook heel wat kwijt...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:20

Curly85 schreef:
Ik sluit me echt aan bij Volcano, wat een onzin dat iedereen heir maar roept dat de eigenaar alles moet betalen INCL de bijrijder. Als dat vaste prik zou worden zijn er weinig paardeneigenaren die het doet en kunnen ze allemaal terug naar de manege waar je ook betaald voor de lessen. het is daar ook niet zo dat ze je betalen kom op. Mijn verzorgster rijdt keurig maar betaalkd gewoon haar eigen lessen en wedstrijden. Op de manage moest ze ook betalen en een paard is niet gratis. Het is duidelijk dat de meeste die dit roepen zelf geen paard hebben en de kosten niet kennen

Ik heb 8 jaar een paard gehad, sinds deze week weer een jong paard aangekocht Ik weet dus zeker wel wat het kost, maar het is gewoon een kwestie van marktwerking (vraag en aanbod). Prima dat er mensen zijn die het niet erg vinden om te betalen voor een verzorgpaard, maar als je kunt kiezen tussen rijden waar je voor betaald wordt, gratis rijden of moeten betalen dan denk ik dat de keuze nogal eenvoudig wordt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:24

Maar ook dat hangt dus van je eigen kwaliteiten en ervaring af. Ik zou met liefde betalen om een ervaren crosspaard te mogen uitbrengen, maar als iemand mij vraagt om zijn/haar jonge paard uit te brengen ga ik daar dus geen cent voor neertellen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:31

Precies
Voor een paard op St. Georgesniveau wil ik idd ook nog wel betalen maar die krijg je niet zo gemakkelijk helaas.

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 16:48

Ik ga even met de eigenaar overleggen wat er dan allemaal precies inzit, en wanneer de kosten nou ingaan.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:08

BellyBel schreef:
Ik ga even met de eigenaar overleggen wat er dan allemaal precies inzit, en wanneer de kosten nou ingaan.

Had je dat niet beter kunnen doen voordat je dit topic opende?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:10

ik denk dat het toen nog niet duidelijk was, zij dacht alleen voor de wedstrijden te betalen maar Bokt heeft haar erop attent gemaakt dat het w.s. gewoon een algemene bijdrage in het rijden is.
Vind het juist wel een zinvol topic.

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 17:12

amondi schreef:
ik denk dat het toen nog niet duidelijk was, zij dacht alleen voor de wedstrijden te betalen maar Bokt heeft haar erop attent gemaakt dat het w.s. gewoon een algemene bijdrage in het rijden is.
Vind het juist wel een zinvol topic.

Ja klopt

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:23

Ik denk dat je gewoon goed moet overleggen met de eigenaar over wat je nou betaald, en waarom. En dus wie welke kosten krijgt. Zij willen dat 't paard op concoursen loopt. Dus dan lijkt het logisch dat zij de kosten die concoursen met zich mee brengen betalen.

Jou wedstrijdkleding is eenmalig, en misschien willen je ouders dat wel betalen. Ik zou in ieder geval niet aan hun vragen dat te betalen. Dat is niet voor 't paard, maar voor jou. Dus waarom zouden ze betalen?

Anyway, als zij helemaal niets betalen, maar wel jou 60 euro incasseren, is het wat anders dan dat jij 60 euro betaald en gratis op wedstrijd kan, en je eigen paardje hebt.

Dus goed op een rijtje krijgen wie welke kosten op zich neemt, dan pas kun je jezelf gaan afvragen of je 60 euro te veel vindt of niet. En misschien dat als je 't te veel vind, dat je 't dan nog iets omlaag weet te krijgen...

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:59

Ja, ik hoop dat het nog omlaag gaat.. ik wil namelijk wel weten wat er dan allemaal in zit om het zo maar even te zeggen. Ze zei zelf ook wel: "Maar daar kan over gepraat worden"

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:12

Ik rijd een paard voor een fokster. Was voorheen M-startgerechtigd en wel veel ervaring met jonge paarden. Ik betaal de ijzers, startkaart/coupons en inschrijfgeld (plus de lessen en tijd die je erin stopt!) en de eigenaresse betaalt mijn contributie en rijdt naar de wedstrijden. Ik heb in de tussentijd echt wel waarde aan dat paard gereden, maar ben er zelf ook beter van geworden en het is echt voor beiden een win-win-situatie.

Zou dus even duidelijk afspreken hoe je de kosten gaan verdelen en of dat nu al in gaat of pas wanneer je start etc. Afspraken maken dus!

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 16:29

Ik ga zeker afspraken maken! (en die afspraken ook zwart op wit zetten.. )