Hoeveel combinaties vind jij acceptabel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valori

Re: Hoeveel combinaties vind jij acceptabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:24

Op de komende kringkampioenschappen staan er in verscheidene klassen meer dan 30 combinaties. Arme jury.
Ik heb soms meer het idee dat het de jury is die de combinaties zo snel mogelijk achter elkaar wil laten starten dan de ringmeester.
Het is mij al vaak overkomen met een jong onervaren paard dat je amper gelegenheid krijgt 1x rond te rijden,dus van mij mag de jury rustig even pauze nemen als ik aan de beurt ben.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:21

Het is niet altijd de jury, maar soms ook de organisatie. Als de tijd krap staat en er zijn veel deelnemers dan krijgt de jury opdracht om op te schieten

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:05

Als ik 36 combinaties heb, wil ik ook wel achter elkaar doorgaan (excl. de pauzes dan)
Stel dat iedereen nog eens uitgebreid de ring gaat lopen verkennen dat loopt het nog eens uur uit.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:23

Fitzroy schreef:
Als ik 36 combinaties heb, wil ik ook wel achter elkaar doorgaan (excl. de pauzes dan)
Stel dat iedereen nog eens uitgebreid de ring gaat lopen verkennen dat loopt het nog eens uur uit.

Kijk, dáár denk ik dus anders over.........
Ik ben daarvoor blijkbaar nog teveel ruiter. Ik gún de ruiters even een vette minuut in de ring. Dat gejaag om zo snel mogelijk de volgende op X te hebben vind ik maar niks. Je zal maar een jong en / of bang paard hebben......

Als ik er zit, dan zit ik er volledig voor de ruiters, en NIET voor mezelf, en al helemaal niet omdat ik snel weer naar huis wil.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:26

valori schreef:
Op de komende kringkampioenschappen staan er in verscheidene klassen meer dan 30 combinaties. Arme jury.

Mág ik........ mág ik........
Zulke rubriekjes wacht ik al jaren op.........

Bij ons op de kampioenschappen zijn ze in staat om een groep van 24 nog te splitsen in twee groepen van 12 met verschillende jury's.
Dat is zó zonde.......... dan telt die proef uiteindelijk namelijk nóóit mee voor de einduitslag en ik vind dat je bij kampioenschappen zoveel mogelijk proeven mee moet laten tellen om de toevalsfactor van de laatsate proef zoveel mogelijk te elimineren.......... (maar dat is weer een heel ander verhaal)

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:52

Ik ben ook ruiter met een bang paard. Ik kan dus goed meevoelen met ruiters met dit probleem.
Ik kijk altijd voor ik laat starten, of het paard gespanen is op de omgeving. Is dat zo, mogen ze rustig even rond rijden, maakt niet uit welke klasse, maar als het paard braaf is, of als ze voor de tweede proef komen, laat ik ze ook snel starten.
Ik loop eigenlijk bijna altijd iets in op het programma (als ze het normaal gepland hebben), maar dat komt ook omdat ik een vaste schrijver heb, en wij dus goed op elkaar ingespeeld zijn.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 00:02

CGJ: je ziet snel genoeg of je een bang paard in de ring hebt. Zo niet, starten maar.
Als dat wel het geval is, ben ik altijd nog wat langer bezig met de coupon van de vorige combinatie
Ik had zelf ook een kijkerd dus ik weet echt wel hoe dat is.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:31

CGJ: het lijkt me heel moeilijk om zolang de concentratie vast te houden, maar je kunt rubrieken ook te snel splitsen, 2 rubrieken van 16 a 17 ruiters werkt ook niet.

Gelukkig zijn er ook juryleden die wel rekening houden als je paard kijkerig is, ook die ervaring heb ik wel.
Maar een jaar geleden kwam ik met mijn paard totaal over de rooie de ring in omdat er een crossmotor buiten vlak langs de bak was gereden (er waren op het losrijterrein wel meer bange paarden, maar die mochten nog even bijkomen), hoewel duidelijk was dat ze zeer gestresst was, moest ik bijna gelijk starten. Een beetje meer inlevingsvermogen was welkom geweest. Ik heb trouwens niet eens zo'n hele slechte proef gereden en was achteraf best trots dat ze ondanks de spanning toch gehoorzaam bleef, maar een of 2 rondjes verkennen had veel gescheeld. Het is maar net wie er die dag in het hokje zit.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:11

[quote="CGJ12
Als ik er zit, dan zit ik er volledig voor de ruiters, en NIET voor mezelf, en al helemaal niet omdat ik snel weer naar huis wil.[/quote]

Inderdaad, helemaal mee eens!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:40

valori schreef:
CGJ: het lijkt me heel moeilijk om zolang de concentratie vast te houden, maar je kunt rubrieken ook te snel splitsen, 2 rubrieken van 16 a 17 ruiters werkt ook niet.

Bij rubrieken van 20-36 deelnemers gewoon zorgen dat je jury's neemt van 25-50 jaar........ Die fossielen missen hun middagslaapje anders. Die kun je eventueel concentratieverlies ook niet aanrekenen...........

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:32

Ik behoor nog net niet bij de fossielen, het concentratiegedeelte van de nationale IQ test kwam ik ook glansrijk door, maar 26 combinaties is me toch echt teveel.
Tenzij het niet anders kan, bijv. op een kampioenschap. Dan is er geen keus, je mag verwachten dat de combinaties leuk zijn om naar te kijken en het is hooguit 2x per jaar.
IK laat dat nog liever door een ander doen, maar als het niet anders kan, en ik weet het ruim van te voren, wil ik dat nog wel doen.
Maar dan is het een uitzondering met goede reden.

Dolce_Vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:47

Wat een getallen!
Hier in zeeuws-vlaanderen zijn vrijwel nooit meer dan 15 combinaties en dan zijn er veel!
In de meeste klasses zijn er maar onder 8.
Soms zijn er niet inschrijvingen voor bepaalde klasses.

valori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:07

Lekker rustig in Zeeuws Vlaanderen. Misschien kunnen de fossielen van CGJ daar goed werk doen.