Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jippie schreef:De grenzen voor de klasses waarin je mag starten mogen behoorlijk aangescherpt worden. Als je meerdere paarden ZZ hebt gereden mag je geen B starten. Als je meerdere paarden GP hebt gereden mag je nog steeds meedoen aan de M- wedstrijden en kampioenschappen. Ik vind dat erg scheef.
kampioenschapsreglement schreef:Dressuur
Bij de discipline dressuur zijn ruiters/amazones die in het lopende seizoen zijn gestart in de klasse ZZ-zwaar of hoger uitgesloten van deelname aan een kampioenschap in de klasse B, L1 en L2. Tevens is een ruiter/amazone die in het lopende seizoen deelneemt aan een kampioenschap in de Zware tour uitgesloten van deelname aan een regionaal en/of KNHS-kampioenscDhap t/m de klasse Z2-dressuur.
Fitzroy schreef:@Jippie: de grenzen zijn al behoorlijk aangescherpt. Zo mag je als je 2 x MT of ZT hebt gereden niet lager uitkomen dan Z2, 2 x LT is minimaal Z1, 2 x ZZ-Zwaar is goed voor M2, 2 x ZZ-licht is minimaal M1.
acbdressuur schreef:Begrijp de stelling wel... maar je rijdt tocht voor je zelf?
En om als combinatie beter te worden?
Ik zie het altijd als een uitdaging als er (semi) profs op de startlijst staan. Zo kun je mooi meten waar je staat.
Daarbij komt ook, dat als je dat niet wil, je ook gewoon de kleinere concoursen af kunt gaan. Je weet van sommige grote concoursen, kampioenschappen, VSN, Pavo noem het allemaal maar op, dat daar de "grotere jongens"aan mee doen. Dus ik denk dat je het redelijk zelf in de hand hebt of je profs tegen wilt komen ja of nee. Dit reglementair nog meer vast leggen dan nu al wordt gedaan (profs met bepaald behaald niveau mogen niet in lagere klasses starten), lukt denk ik niet.
Biepje schreef:@OemmiejO: iedereen moet even hard trainen, niemand krijgt het in de schoot geworpen, of je daar nu met een goed doorgetraind paard staat of niet, of je nu Mara de Vries of Jan de Boer heet.
amondi schreef:Je kunt het ook omdraaien, de regelementen gewoon houden zoals ze nu zijn en een extra klasse maken voor recreanten.
Als je in die klasse wil starten moet je dat dus aangeven en ontstaat er een baan van mensen die niet voor het RTP, prijzengeld o.i.d. rijden maar alleen voor de punten en beker.
Dat kan m.i. op ieder buitentournooi zonder aanpassingen in het regelement geregelt worden.
runningkawa schreef:Ik zie het dus al, wel inschrijfgeld mogen betalen en hun gaan er met het prijzengeld van tussen (hier in de regio is bijna alles prijzengeld)
Jippie schreef:Misschien dat ze in de basis het prijzengeld kunnen afschaffen en het startgeld verlagen. En dan bij de ZZGP wedstrijden wel prijzengeld, in plaats van al dat mooie blik voor in de vitrinekast
amondi schreef:Op het knollenveld van GCJ112!