Hoe krijg ik mijn bonte stralend wit???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:54

weten jullie welk product het best is om paardenstaart te wassen, want ik ga woensdag op de manege een paard zen staart wassen,omdat het beestje al weken(eigenlijk al maanden) diaree heeft! dus zen staart is aaneengekoekt! weten jullie ook hoe je het best een staart wast?

xxx Kim

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:09

runningkawa schreef:
Kan natuurlijk best zijn dat jullie paarden er geen last van hebben en dat Kawa net niet tegen 1 stofje wat erin zit kan.
Maar goed, je weet maar nooit

Yep, mijn vos was allergisch aan chemische vliegenmiddelen en die kreeg ook van die bulten. Maar beter eerst een keer proberen dus

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:03

__Marcia__ schreef:
weten jullie welk product het best is om paardenstaart te wassen, want ik ga woensdag op de manege een paard zen staart wassen,omdat het beestje al weken(eigenlijk al maanden) diaree heeft! dus zen staart is aaneengekoekt! weten jullie ook hoe je het best een staart wast?

xxx Kim

Vooral warm water gebruiken en iedere keer alles goed laten intrekken. Maar warm water helpt goed om het los te weken

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:19

Net als Lot zweer ik bij de betadineshampoo! Werkt perfect! En haar benen zet ik gewoon in een paar emmers met biotex (groen).

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:41

twijfelachtig of dit op WD hoort, maar ik laat het maar zo

Niek123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:04

ik was onze schimmel met "koeien-shampoo" koeien moeten ook wel eens naar de keuring, werkt zeer goed!! had laatst een 9 op verzorging! ze was witter dat het sjahbrakje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:07

bedoel je daarmee de quick silver?

_San_

Re: Hoe krijg ik mijn bonte stralend wit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 16:24

Wassen jullie ze ook voor een spring of SGW wedstrijd?? en vlechten jullie ze in??

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:33

ik heb nog geen schimmel maar die zou ik wel wassen voor een spring- en sgw wedstrijd. Vlechten doe ik alleen voor sgw.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:59

Ja
altijd netjes gevlochten en gewassen op wedstrijd.

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:31

Waar kan je cowboy magic of green spot remover kopen?

Ik vind trouwens dat van Betadine shampoo de haren zo ontzettend stug worden

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:44

Ik gebruik ook zilvershampoo. Biotex was geen succes bij Pride, zn staart werd er alleen maar geler door? Voor zn koppie doe ik gewoon met een spons met water. En als ie dan nog vlekken heeft met die groene fles equishine ofzo.. En betadine shampoo werd ook super, maar da vind ik meestal beetje zonde. Alleen als ie mok doe ik het.

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:12

pferdtje schreef:

Vaag. Ik waste m'n verzorgfjordje dagelijks met betadine shampoo tegen mok, en ik vond z'n sokken nou juist geweldig zacht altijd...

Ik was gister bij m'n ouders thuis, maar ben vergeten te kijken naar de naam van mijn wondermiddeltje - excuus

wonderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:34

Wij hebben al jaren schimmels en wassen ook al jaren met groene driehoek (vloeibare groene zeep dus) en warm water. Eentje deden we nog wel eens met zilvershampoo (want dat was nogal een varken op stal). Ook ideaal om 'witte' benen weer wit te krijgen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:38

Er is ook zo'n paarse paardenshampoo voor schimmels. Je moet ontzettend opletten met het spul want als het te lang inwerkt blijft je paard dus paars maar schimmels en witte benen worden echt prachtig wit.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:39

De staarten van de pony's bij ons op stal worden tegenwoordig gewassen in een emmer warm water met 2 steradent tabletten erbij, dat wordt wel mooi schoon.

Voor mijn Tink gebruik ik:
- driehoek
- biotex
- zilvershampoo
Allen haar staart blijft geel, hoe vaak ik het ook was....

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:55

Groene zeep werkt er goed. En die Cowboy Magic green spot remover ook. Toen ik nog op concours ging stond mijn schimmel altijd op zaagsel, iedere dag haalde ik het natte eruit en de mest twee keer per dag. Ze was dan bijna nooit vies.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:01

Urielle schreef:
Er is ook zo'n paarse paardenshampoo voor schimmels. Je moet ontzettend opletten met het spul want als het te lang inwerkt blijft je paard dus paars maar schimmels en witte benen worden echt prachtig wit.

Dat is de quick silver
Maar deze word ook bij koeien gebruikt die naar een tentoonstelling moeten.

Deze gebruik ik ook altijd, je hebt minder nodig dan de mensen zilvershampoo, dus voordelig in het gebruik.

En hij werkt idd erg goed.
Ik laat hem nooit langer zitten dat 10 min, want dan kan het paarse idd blijven.

En gewoon wekelijks wassen, ook als je niet op conours gaat in die tijd, anders krijg je het niet wit.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:21

Ik heb het even op stal gevraagt:
- een soort kalk daar kun je vieze plekken mee behandelen (geen idee waar je dat kan kopen)
- zilvervliesshampoo ( gewoon bij de drogist)
- poetsblok
Voorderest geen ideen
succes

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:04

Clitia schreef:
pferdtje schreef:

Vaag. Ik waste m'n verzorgfjordje dagelijks met betadine shampoo tegen mok, en ik vond z'n sokken nou juist geweldig zacht altijd...

Ik was gister bij m'n ouders thuis, maar ben vergeten te kijken naar de naam van mijn wondermiddeltje - excuus

Ik doelde op de haren in de staart