Chagerijnige jury>ring uitgestuurd>wedstrijd verpest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:10

Nadia_Mocca schreef:
Tyrza schreef:
Heb je gevraagd aan het jurylid waarom?

Nee want die had het natuurlijk weer druk. En die vond dat ik 3 fouten maakte, terwijl het er maar 2 waren, en dat staat vast want verder deed ze NIKS meer.

Wanneer heb je het dan gevraagd? na afloop van de prijsuitreiking?

Valentijn

Re: Chagerijnige jury>ring uitgestuurd>wedstrijd verpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:13

Jeetje wat een ophef allemaal zeg...
Ik ken de pony en is normaal niet zo kijkerig. Ik was bij haar eerste wedstrijd en in het begin schoot ze er allemaal vandoor en zo ging het een tijdje door. De jury is toen heel geduldig gebleven en haar moeder mocht er zelfs even naast gaan lopen om haar pony er rustig langs te laten lopen. Ik ken hier in de omgeving ook wat jury's die inderdaad slecht gehumeerd zijn en geen geduld hebben, er zijn er ook veel die de B echt als onzin beschouwen. Ik heb zelf een keer bij een jury geschreven die de B compleet zat af te zeiken. Hij jureerde erg laag toen en had geen geduld Dit kan best eens diegene zijn geweest of een andere (Er zijn namelijk nog twee van die jury's) Het kan ook zijn geweest dat de jury inderdaad het recht had om haar eruit te sturen maar ik ken nadia_mocca goed genoeg om te weten dat ze daar niet over zou liegen..

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:27

jullie spreken jezelf een beetje tegen...
dan is de pony niet kijkerig, dan moet zelfs de moeder ernaast gaan lopen in de ring om hem rustig te krijgen??

sorry hoor, paard op concours hoort zich te gedragen, iig zodanig dat een proef enigszins behoorlijk gereden kan worden. Ik heb, hoe moeilijk ik het ook gehad heb in de ring, nog NOOIT meegemaakt dat iemand mocht helpen om ergens langs te komen. Kwestie van zelf oplossen en anders niet.

Dit keer heeft de jury kennelijk besloten dat hij/zij even wilde opschieten met het programma. Dus niet eindeloos ring verkennen en wachten tot de pony niet meer keek, maar gewoon gaan. Kun je dat niet oplossen, vervelend, en natuurlijk is het prettiger als je dan wel de kans krijgt om je proef uit te rijden, maar helaas, deze keer dus niet.
En gezien de regelementen stond de jury (denk ik, vanaf hier achter de computer bekeken) gelijk...

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:11

De eerste keer was het zo dat er iemand naast mocht lopen, die bak was net nieuw en het waaide toen erg hard, bovendien waren de pilaren van de bak felblauw dus ook alweer een reden om er tussen uit te schieten.Doordat het toen zo hard waaide en er nogal vreemde geluiden door de bak ontstonden mochten meerdere mensen hulp van iemand krijgen. Normaal op wedstrijd is ze niet kijkerig, althans dat vind ik dan. Het lijkt me logisch dat als je de eerste keer op wedstrijd gaat de pony niet gelijk braaf zn rondje loopt. Ik snap niet dat je dit tegenspreken noemt ?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:23

Dan is de jury nog coulant geweest, want hulp van buitenaf = uitsluiting.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 08:55

tijntjuh schreef:
Het lijkt me logisch dat als je de eerste keer op wedstrijd gaat de pony niet gelijk braaf zn rondje loopt. Ik snap niet dat je dit tegenspreken noemt ?

en mij dus niet. Dat kunj vooraf oefenen, en dan zou het iig zo moeten zijn dat je niet nog met hulp van derden door de ring moet komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 09:33

En waarom slotje? Omdat je niet de reacties en antwoorden krijgt waarop je had gehoopt? Dat iedereen je gelijk geeft dat het een stomme jury was en dat die je wedstrijd heeft verpest?

Jij vraagt de mensen hier om hun mening en ook in vind dat de jury correct heeft gehandeld.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 09:48

De jury kan best ongeduldig zijn geweest of boos. Als de pony niet rijp is voor een wedstrijd en je komt toch is dat je eigen keuze. Had het beter geworden als ze je door had laten rijden? Of had je er dan bij de volgende truck van je pony misschien afgelegen? Wie weet wilde ze gewoon geen ongelukken in de bak.

Het lijkt mij persoonlijk een verstandige beslissing om je uit te sluiten, niet leuk, maar wel wijs.
Volgende keer pas op wedstrijd als je zeker weet dat je de pony onder controle kunt houden. Wat zegt je instructrice ervan, is die het ermee eens dat je al op wedstrijd gaat of doet hij dit gedrag thuis nooit?
In het laatste geval moet je vaker ergens anders gaan rijden om te oefenen.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:52

Ik heb zoiets nog nooit gehad.
Ik rijd altijd paar rondjes door de bak om even te wennen en daarna ga ik met mijn proef beginnen.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:26

Als jullie nou allemaal eens goed lezen wat er echt is gebeurt, dan waren er tenminste ook geen domme reactie die nergens op slaan en die hier niet mee te maken hebben.
Dit was namelijk niet mijn eerste wedstrijd.
En ik had geen fouten, mijn pony draaide 2 keer om.
En dan uitsluiten is echt waardeloos, terwijl andere met 3 of meer fouten gewoon door mogen lopen.
Als jullie eerst je ogen en hersenen gewbruiken, hebben jullie je mond niet meer nodig om mij af te zeiken. Of in dit geval door te typen.
Mijn pony schrikt namelijk normaal NOOIT, en tijntjuh weet dat heel goed. Mijn instructrice vind dat ik al lang klaar ben voor wedstrijden. En al kunnen sommige van jullie niet geloven dat er meer waren die zo schrokken, het is toch zo, ik zag het met mij eigen ogen.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:27

Is omdraaien geen fout dan?

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:32

Als een pony schrikt vinden de normale jury's dat GEEN fout.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:33

Ik heb het mijn pony ook wel gehad dat ik de bak binnen kwam, naar achteren reed en dat hij toen omhoog kwam en omdraaide en niet richting jury wilde.
Jury heeft mij tot nu toen vaak wel 1 minuut gegeven om een paar volte's langs de jury te rijden.
Gelukkig heb ik het nog niet in mijn proef gehad.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:34

[quote="Noukie"]jullie spreken jezelf een beetje tegen...
dan is de pony niet kijkerig, dan moet zelfs de moeder ernaast gaan lopen in de ring om hem rustig te krijgen??

sorry hoor, paard op concours hoort zich te gedragen, iig zodanig dat een proef enigszins behoorlijk gereden kan worden. Ik heb, hoe moeilijk ik het ook gehad heb in de ring, nog NOOIT meegemaakt dat iemand mocht helpen om ergens langs te komen. Kwestie van zelf oplossen en anders niet.

Ja ik zo vaak. Zelfs jury's die naast het paard gaan lopen.

Anoeska27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:42

Nadia_Mocca schreef:
Als een pony schrikt vinden de normale jury's dat GEEN fout.

Ik denk dat je nu een heleboel juryleden tegen het hoofd stoot...

Omdraaien is wel degelijk een fout in het programma. 1 keer kan nog gebeuren, maar 2 keer zeker niet. In ieder geval niet zonder daarvoor bestraft te worden.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:44

ik dacht 1 fout min -2 , 2 fout min -4
En 3de fout uitsluiting???

Klopt dat? of heb ik het fout?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:44

Toch vind ik het wel creatief hoe je de hele wereld de schuld geeft van jouw falen
Daar had je wel en poedelprijs voor mogen krijgen

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:45

Als je pony ergens van schrikt , daar kan je tocht niks aan doen. als je nou express iedere keer de verkeerde kant op loopt tijdnes een oefenen is dat wel een fout.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:46

Billy schreef:
Toch vind ik het wel creatief hoe je de hele wereld de schuld geeft van jouw falen
Daar had je wel en poedelprijs voor mogen krijgen

Ik geef de jury niet de schuld.
Ik vertel gewoon de waarheid, als jullie het niet met de waarheid eens zijn is dat jullie probleem, de waarheid staat vast.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:49

ja maar helaas heeft de waarheid toch vaak 2 kanten..
1 van de ruiter en 1 van de jury...

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:50

dat misschien wel maar jullie waren er niet bij. dus jullie weten neit wat de waarheid is.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:52

inderdaad, dat klopt, dat heb ik nu al een paar keer gezegd ook
maar dan nog, als je een probleem met de jury hebt (of iig het er niet mee eens bent) moet je naar de jury gaan, die was er wel bij namelijk...

Anoeska27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:53

Heb je de proef op video (misschien is het al gevraagd, maar dan nog maar een keertje)?

Verder mag er inderdaad niet meegelopen worden met een schrikkerig paard of een jonge amazone. Het is heel jammer, maar dat is wel de regel. Hoewel de meeste juryleden (ik in ieder geval wel) dit uitleggen aan de combinatie en de proef vervolgens wel laten rijden.

Maar om nu de juryleden die zich aan de regels houden (die niet door henzelf bedacht zijn) neit normaal te noemen gaat wel heel erg ver.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:53

Ik ga er maar van uit dat de jury het meest dicht bij de waarheid zit, en niet een klein meisje wat dr pony niet in bedwang kon houden

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:54

Dan had je geen topic moeten openen als je alleen maar wilt horen: "ag wat zielugh, stomme jurie" Dan moet je op MSM met je vriendinnentjes gaan kletsen.

Ik vind dat de jury groot gelijk had en hoe meer je reageert hoe zekerder ik me voel hierover!