Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gretoes schreef:hey Troellie!
Wat een gedoe weer! ik wist dat je er mee zat maar zo erg......! Ik denk , zoals vele hier zeggen, dat je met dr moet praten, en pas als het dan niet gaat er over te denken om te gaan stoppen.
Bonny is absoluut opgeknapt de laatste tijd, maar miss kwam dat wel door die vriendin die je heeft geholpen, (denk miranda) als dat beter gaat kan je miss er aan denken om dan es te kijken of het beter gaat als mirande je helpt!
Maar als je hebt gepraat met je instructrice en ze gaat er op letten, miss gaat ze dan wel echt vooruit en jij ook !
Het komt allemaal echt wel goed, hoe dan ook met of zonder deze instructrice!
Ik prbeer je te helpen en mirande probeerd dat ook! er zijn zat mensen voor meis echt!!
ik hoo gauw van je!
Kuzz
Bonny4life schreef:Dit soort dingen kun je heel goed zeggen vanuit jouw gezichtspunt. Daarmee bedoel ik dat je niet iets tegen je instructrice zegt in de trant van: "U let niet genoeg op mijn houding", maar leg je haar bijvoorbeeld uit dat je zelf vindt dat jouw houding nog niet je-van-het is en dat je denkt dat het helpt als zij jou er regelmatig op wil wijzen als er iets verkeerd is. Dat je er beter aan denkt als ze jou aan je foutjes helpt te herinneren, zoiets.soms vind ik ook dat ze te weinig op mijn houding let maar ik bedoel ik ga toch niet zeggen, kan je niet meer op mijn houding letten, sorry maar zo zit ik niet in elkaar, durf ik echt niet!
DeBje schreef:Ik zou maar eens goed met je instructrise praten. Ik heb toevallig dezelfde instructrise als jij en ook ik moet van haar wijk oefeningen doen, ook als mijn paard nog niet lekker nageeflijk is.
Ik vind dit juist wel fijn. Vroeger was ik soms een uur lang aan het prutsen om hem maar lekker nageeflijk te krijgen. Nu draaf ik lekker los en begin daarna met wijk oefeningen zowel op de rechte lijn als op een volte, hierdoor wordt hij juist nageeflijk, doordat hij wordt gedwongen iets met die achterbenen van hem te doenNu moet ik eerlijk zeggen dat mijn paard erg makkelijk wijkt, maar ik doe ook andere oefeningen zoals schouder binnenwaarts, de uitvoer is misschien niet perfect maar hij wordt er wel losser door.
Ik denk dat je het wijken dus meer moet gaan zien als manier om je paard soepel en los te krijgen dan als een oefening die je perfect uit moet voeren.
Succes!