een (instructrice) probleem, s.o.s!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:47

Het is niet alleen voor de ruiter vervelend, maar ook voor de instructrice. Mijn instructrice gaf ook aan iemand les die de hele les gene interesse toonde enzo. Ze heeft een paar keer gevraagt wat er was, maar dan was er niks. En toen kreeg ze een mailtje van die lesser dat ze niet meer wilde. Zonder reden.
Ik heb toch blij dat ik gewoon met haar gepraat heb. Dat lost zoveel op. En als het dan nog niet gaat kan je altijd nog stoppen, maar dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 18:24

maar ik toon juist heel erg veel interesse!

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:32

Niemand voelt je pony beter aan dan jij. Als jij denkt dat ze er nog niet klaar voor is, dan moet je dat zeggen.
Ik herken je verlegenheid wel, al ben ik er nu aardig over heen. Daarom denk ik dat je beter gewoon kunt zeggen dat jij je nog een tijdje op andere dingen wilt concentreren, want als je haar alleen maar vraagt wat zij vindt en ze zegt dat ze denkt dat het al best wel kan, dan durf je waarschijnlijk weer niet te zeggen dat je het daar niet mee eens bent.
Ik vind dat je gelijk hebt, de basis moet goed zijn voor je verder gaat, en van halve oefeningen doen wordt je pony niet beter, dus je kunt dan beter helemaal niet wijken dan een beetje vragen en dan doen alsof.
Sterkte ermee.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:43

dankje... ik ga zodra we les hebben gewoon zeggen waar het op staat en wat ik wil (ga het proberen iig) ik weet niet of het me gaat lukken maar ik doe mijn best.. en ik ga zeggen dat k aan de draf wil werken (verruimen) ik heb over paar weken wedstrijd en dat soort dingen vind ik belangrijker dan wijken enzo, alhoewel het wel ff kan gaan duren voor ik weer les heb, de bak is bevroren dus ik kan niet zoveel nu.

gretoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:59

hey Troellie!
Wat een gedoe weer! ik wist dat je er mee zat maar zo erg......! Ik denk , zoals vele hier zeggen, dat je met dr moet praten, en pas als het dan niet gaat er over te denken om te gaan stoppen.

Bonny is absoluut opgeknapt de laatste tijd, maar miss kwam dat wel door die vriendin die je heeft geholpen, (denk miranda) als dat beter gaat kan je miss er aan denken om dan es te kijken of het beter gaat als mirande je helpt!
Maar als je hebt gepraat met je instructrice en ze gaat er op letten, miss gaat ze dan wel echt vooruit en jij ook !
Het komt allemaal echt wel goed, hoe dan ook met of zonder deze instructrice!
Ik prbeer je te helpen en mirande probeerd dat ook! er zijn zat mensen voor meis echt!!
ik hoo gauw van je!
Kuzz

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:42

gretoes schreef:
hey Troellie!
Wat een gedoe weer! ik wist dat je er mee zat maar zo erg......! Ik denk , zoals vele hier zeggen, dat je met dr moet praten, en pas als het dan niet gaat er over te denken om te gaan stoppen.

Bonny is absoluut opgeknapt de laatste tijd, maar miss kwam dat wel door die vriendin die je heeft geholpen, (denk miranda) als dat beter gaat kan je miss er aan denken om dan es te kijken of het beter gaat als mirande je helpt!
Maar als je hebt gepraat met je instructrice en ze gaat er op letten, miss gaat ze dan wel echt vooruit en jij ook !
Het komt allemaal echt wel goed, hoe dan ook met of zonder deze instructrice!
Ik prbeer je te helpen en mirande probeerd dat ook! er zijn zat mensen voor meis echt!!
ik hoo gauw van je!
Kuzz

hey lief friendje!
ja ik ga het ook gewoon zeggen als ik het er niet mee eens ben en ook ga ik vragen of ze dingen met me wil oefenen die niet lekker gaan.. en ik heb nu op het moment meer aan jou en miranda's hulp dan aan die van mn instrucrice, maar ik wil niet zomaar stoppen en het gewoon even aanzien en zeggen als ik het niet begrijp enzo! bedankt voor je lieve reactie!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:52

Ik heb je topic verplaatst naar JI.

Nyncke

Re: een (instructrice) probleem, s.o.s!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:51

Bonny4life schreef:
soms vind ik ook dat ze te weinig op mijn houding let maar ik bedoel ik ga toch niet zeggen, kan je niet meer op mijn houding letten, sorry maar zo zit ik niet in elkaar, durf ik echt niet!
Dit soort dingen kun je heel goed zeggen vanuit jouw gezichtspunt. Daarmee bedoel ik dat je niet iets tegen je instructrice zegt in de trant van: "U let niet genoeg op mijn houding", maar leg je haar bijvoorbeeld uit dat je zelf vindt dat jouw houding nog niet je-van-het is en dat je denkt dat het helpt als zij jou er regelmatig op wil wijzen als er iets verkeerd is. Dat je er beter aan denkt als ze jou aan je foutjes helpt te herinneren, zoiets.

Op de eerste manier leg je je instructrice namelijk meteen een 'tekortkoming' voor ("jij doet niet..."), op de andere manier doe je een suggestie vanuit jouw persoonlijke wensen. Zo hoeft ze zich niet aangevallen te voelen. Ook de andere dingen die je dwarszitten kun je haar waarschijnlijk het beste op die manier voorleggen. Veel succes, ik hoop dat je er goed met haar uitkomt!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:34

Je bent zelf al heel goed bezig dat je door hebt waar jullie wel en niet aan toe zijn.De basis is het allerbelangrijkste.Als de basis niet goed is kun je nooit de oefeningen correct rijden.Werk aan de basis dan komen de oefeningen vanzelf.Je zegt het zelf al, dus je bent al goed bezig.Raap nu je moed bij elkaar om te zeggen hoe je er over denkt.
Succes!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:02

hoihoi bedankt voor meer reacties! ik heb al paar weken geen les gehad door een bevroren bak of een zeiknatte bak... ik heb nu les van een vriendin en het gaat stukje bij beetje beter, soms gaan we een stapje terug maar we werken voornamelijk aan de basis, als het over een tijdje weer doorgaat met lessen ga ik gewoon als ik het niet ermee eens ben of niet snap waarom ik het moet doen dat ook gewoon zeggen of vragen, want met een niet nageeflijke pony gaan wijken vind ik nutteloos..

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:39

Ik zou maar eens goed met je instructrise praten. Ik heb toevallig dezelfde instructrise als jij en ook ik moet van haar wijk oefeningen doen, ook als mijn paard nog niet lekker nageeflijk is.

Ik vind dit juist wel fijn. Vroeger was ik soms een uur lang aan het prutsen om hem maar lekker nageeflijk te krijgen. Nu draaf ik lekker los en begin daarna met wijk oefeningen zowel op de rechte lijn als op een volte, hierdoor wordt hij juist nageeflijk, doordat hij wordt gedwongen iets met die achterbenen van hem te doen Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn paard erg makkelijk wijkt, maar ik doe ook andere oefeningen zoals schouder binnenwaarts, de uitvoer is misschien niet perfect maar hij wordt er wel losser door.

Ik denk dat je het wijken dus meer moet gaan zien als manier om je paard soepel en los te krijgen dan als een oefening die je perfect uit moet voeren.

Succes!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 14:17

DeBje schreef:
Ik zou maar eens goed met je instructrise praten. Ik heb toevallig dezelfde instructrise als jij en ook ik moet van haar wijk oefeningen doen, ook als mijn paard nog niet lekker nageeflijk is.

Ik vind dit juist wel fijn. Vroeger was ik soms een uur lang aan het prutsen om hem maar lekker nageeflijk te krijgen. Nu draaf ik lekker los en begin daarna met wijk oefeningen zowel op de rechte lijn als op een volte, hierdoor wordt hij juist nageeflijk, doordat hij wordt gedwongen iets met die achterbenen van hem te doen Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn paard erg makkelijk wijkt, maar ik doe ook andere oefeningen zoals schouder binnenwaarts, de uitvoer is misschien niet perfect maar hij wordt er wel losser door.

Ik denk dat je het wijken dus meer moet gaan zien als manier om je paard soepel en los te krijgen dan als een oefening die je perfect uit moet voeren.

Succes!

hoihoi
bedankt voor je reactie! en ja het klopt dat we dezelfde hebben! ze bevalt me verder ook prima hoor, maar mijn pony is niet echt lekker los door haar lijf en ik denk dat ik dan beter eerst de basis goed voor elkaar kan hebben dat ze eerst lekker nageeflijk is en dan pas echt kan gaan wijken, als ik dat nu moet doen gaat ze echt niet opzij, ja alleen de voorhand maar de achterhand komt niet mee, op den duur word ze er wel losser van denk ik maar dan denk ik dat ik haar eerst meer voor elkaar moet hebben voor ik echt aan schouder voor enzo moet gaan beginnen, als je paard makkelijk opzij en zo gaat vind ik het wel een super oefening, maar helaas zijn we nog niet zo ver, en ik baal ook van onze bak, heb al een tijd niet kunnen lessen!

groetjes