Schouderbinnenwaarts & dan door S-vanhandveranderen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:52

Sydney2005 schreef:
Hetzelfde is dat als je tot een hoek sbw moet rijden, de meeste mensen rijden dan gewoon door de hoek in. Ik heb geleerd dat je hem eerst bij de hoekletter weer rechtricht op de hoefslag en dan de hoek inrijd.

Dit is toch niet hetzelfde als een SBW voor een hoek. De letter waar je dan moet ophouden staat nog 6m voor het einde van de ring. Dus hier moet je je paard wel eerst rechtstellen, dat is juist. Maar niet voor het inzetten van de volte.

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:50

talented schreef:
Overigens vallen veel paarden over de buitenschouder weg wanneer ze vanuit de schouderbinnenwaarts een wending ingaan

Dat kan niet want je paard staat al schoudervoor. hij zwaait eerder uit, of valt naar binnen over de binnenschouder.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:31

Toke schreef:
Sydney2005 schreef:
Hetzelfde is dat als je tot een hoek sbw moet rijden, de meeste mensen rijden dan gewoon door de hoek in. Ik heb geleerd dat je hem eerst bij de hoekletter weer rechtricht op de hoefslag en dan de hoek inrijd.

Dit is toch niet hetzelfde als een SBW voor een hoek. De letter waar je dan moet ophouden staat nog 6m voor het einde van de ring. Dus hier moet je je paard wel eerst rechtstellen, dat is juist. Maar niet voor het inzetten van de volte.

Ik geloof dat ik allang had gezegd dat het naar mijn idee/gevoel zo was, ik heb niet de reglementen gelezen oid. Nu iemand dat hier neer heeft gezet op de vorige pagina geloof ik het wel hoor... en hoef je het me dus niet meer duidelijk te maken.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:14

Nistria schreef:
talented schreef:
Overigens vallen veel paarden over de buitenschouder weg wanneer ze vanuit de schouderbinnenwaarts een wending ingaan

Dat kan niet want je paard staat al schoudervoor. hij zwaait eerder uit, of valt naar binnen over de binnenschouder.

Ja, indien je een correct gereden schouderbinnenwaarst rijdt inderdaad wel ja!?Maar veel paarden worden enkel met de kont naar buiten geduwd

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:17

Wat had je trouwens voor je Sb/S handveranderen?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:33

@Talented: Ik mag toch hopen dat we hier in het algemeen NIET al van een foute schouderbinnenwaarts uitgaan

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:35

Bettine schreef:
@Talented: Ik mag toch hopen dat we hier in het algemeen NIET al van een foute schouderbinnenwaarts uitgaan

Nee oke, maar in de realiteit....

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:36

Kontjebuitenwaarts

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:24

Nistria schreef:
talented schreef:

Inderdaad, dat vind ik ook...
En je hebt sowieso na het schouderbinnenwaarts niet veel tijd om je paard recht te gaan stellen en dan door een S van hand te veranderen. Het is niet logisch en je moet dan te veel gaan prutsen. Zoals Bettine al aangaf rij je na je schouderbinnenwaarts zo de S in.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:33

Afgelopen maandag ben ik in Wanroij geweest naar uitleg van nieuwe proeven.

Daar werd toevallig deze vraag gesteld. De spreker vertelde dat het niet verplicht is om je paard eerst recht te stellen, maar dat het wel mag.

Zolang je het netjes uitvoerd is beide dingen juist zei deze man.