Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LadyLuna schreef:Helaas zijn de observaties e.d. voor het kader alleen voor D-pony's, dus lykt mij een beetje onmogelijk hoe hier een C pony tussen zou kunnen komen..
robinbeekink schreef:Er mogen echt alleen D-pony's meedoen, in alle landen.
.

Bij de New Forest zie je het ook zo veel, die mogen niet boven de 1.48m uitkomen, hoeveel New Forest E-pony's zijn er wel niet? Odie schreef:Kenmerken voor de sektie k
Stokmaat: minimaal 1,38m voor merries, 1,40m voor hengsten. maximaal 1.569 m
Streefmaat: de in de sport gehanteerde D-maat, bij voorkeur 1.46m - 1.48m
bron: www.welshpony.nl
Spooky was zeker weten geen C-pony.
Ik kan me voor de rest ook geen nederlandse C pony herinneren op een pony EK, behalve dan bij eventing. Er staat me wel iets van bij dat het belgisch dressuurponyteam van zo'n tien jaar geleden een C pony mee had, genaamd Valentino. Zat in het team bij o.a. Fuego en Destry. Maar in de loop der jaren zijn de regels nog wel veranderd en los daarvan is het gewoon een feit dat je met een C pony in de dressuur maat en formaat mist, ookal is ie technisch nog zo goed voor elkaar.
Nou meiske, spooky was zeker weten wél een C-pony. Weet het namelijk nog heel goed dat de pony's voor het EK gemeten moesten worden. (Gaf toen problemen voor Andrea en Kristel).Barbara_m schreef:robinbeekink schreef:Er mogen echt alleen D-pony's meedoen, in alle landen.
Spooky van Kristel Frencken liep ook 2x een EK voor dres. pony's. Was een C-pony.
amondi schreef:Natuurlijk, want 1.38 is C maat ( tot 1.39,9 is toch c?)
Algemeen Wedstrijdreglement KNHS schreef:
Art. 12 lid 4:
Pony's worden als volgt ingedeeld:
Categorie A: stokmaat tot 117 cm;
Categorie B: stokmaat van 117 cm tot en met 126,9 cm;
Categorie C: stokmaat van 127 cm tot en met 136,9 cm;
Categorie D: stokmaat van 137 cm tot en met 148,0 cm;
Categorie E: stokmaat van 148,1 cm tot en met 156,9 cm.
Bij pony's en kleine paarden, die beslagen zijn, zal bij het meten één centimeter worden afgetrokken van het meetresultaat. De categorie-indeling is niet van toepassing voor endurancewedstrijden.
.