Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jomaro schreef:Als je met een pony tussen de paarden gaat rijden moet je tegen veel commentaar kunnen, zeker als het gaat om een fjord/haflinger. Natuurlijk kan het en mag het maar veel mensen denken er anders over.
MaestroE schreef:hier een foto van mijn lengteDus niet op de rest letten he
![]()
(Indigo is 1,50 ik 1,80)
Gjilke schreef:Ik ben 1,78 Zeno 1,54. En dat is totaal geen probleem
Start btw in de Z1. Nog een wp en dan mogen we Z2 starten
ladyenpippi schreef:ik start in januari ook met mijn pony tussen de paarden ben nu Z2 en ga dan Z1 starten![]()
wendytjeG schreef:Ik heb met een D-pony ook onderling gesprongen bij de paarden, en dat ging prima. Alleen dus nooit officieel.
Toen ik met hem weer ging lessen bij de ponyclub had hij juist moeite met de afstanden, voor hem was de ruimte juist goed!
Pannie schreef:maar als je dan een klasse terug gaat...word je dan wel +10 wp?? want wil met springen dan een klasse terug..
KNHS Disciplinereglement Springen schreef:
Art. 5.6
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt een combinatie bij het springen ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen in het parcours, overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde prestatiepunten worden overgenomen.
Art. 5.7
Het is toegestaan dat een deelnemer, voor zover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponydeelnemers, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De desbetreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau, waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen.