met pony bij de paarden rijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:10

mijn zusje rijdt met haar arabiertje 147 tussen de paarden in het Z2, en het maakt niets uit. Er zijn genoeg mensen die op een pony tussen de paarden starten, het jammere is dat zij eigenlijk niet meer officieel kunnen springen. Omdat het parcours op paardenafstand staat en een pony dan net niet moot uitkomt.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:47

jomaro schreef:
Als je met een pony tussen de paarden gaat rijden moet je tegen veel commentaar kunnen, zeker als het gaat om een fjord/haflinger. Natuurlijk kan het en mag het maar veel mensen denken er anders over.

Ik heb mn pony gewoon goed voor elkaar (nee ik wil niet kapsones hebben ofzo) maar die kan ik wel gewoon tussen de paarden starten, en het is geen volle haf dus valt het helemaal mee!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:08

MaestroE schreef:
hier een foto van mijn lengte Dus niet op de rest letten he

Afbeelding

(Indigo is 1,50 ik 1,80)

Ik ben 1,78 Zeno 1,54. En dat is totaal geen probleem
Start btw in de Z1. Nog een wp en dan mogen we Z2 starten

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:35

Gjilke schreef:
Ik ben 1,78 Zeno 1,54. En dat is totaal geen probleem
Start btw in de Z1. Nog een wp en dan mogen we Z2 starten

hmmzz... ik denk dat ik het gewoon een keer moet wagen

patasja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 21:50

bedankt voor jullie reakties.
wilde gewoon weten hoe jullie er over dachten.

Asmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:03

Ik wil ook proberen met mijn pony tussen de paarden te gaan starten, ze staat te koop maar ik wil wel lekker bezig blijven met wedstrijden, als ik de reacties zo hoor is het allemaal niet zo negatief, toch maar eens proberen

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:06

Ik ga definitief over naar de paarden als ik Z1 startgerechtigd ben Dus nog 5 puntjes

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:11

Volgend jaar ( word dan 18) ga ik het ook doen. Maakt me geen drol uit of de jury het leuk vindt of niet..
De ene jury vindt het leuk, de ander niet... dat blijf je altijd houden

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:12

Ik ben ook met mijn pony tussen de paarden gestart toen ik 18 was. Heb wel niet zo heel veel wedstrijden tussen de paarden gereden, maar de wedstrijden die ik gereden heb, gingen prima en ik heb geen commentaar gehad over dat ik met een pony reed. Ik startte hem in de Z1 en de Z2.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:17

Hoe zit dat eigenlijk met springen..? Mijn pony is 1.55 en springt altijd ruim dus qua afstanden zou het niet zo veel uit moeten maken. Zijn er mensen die springen bij de paarden met hun pony? (het gaat hier dus om een B-parcoursje)

sheda

Re: met pony bij de paarden rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:24

Mijn dochter start met haar pony (1.57) sinds kort bij de paarden en heeft nu geen problemen meer bij de dubbels, eerder wel bij de ponys.

FWKC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:11

Ik heb een paar jaar geleden vanwege mijn longproblemen mijn Quarter Horse omgeschoold van Western naar Dressuur. In 6 buitenconcoursen is hij van de B naar de L gelopen (was toen geen onderscheid in de L). Na het herstel van de longen ben ik weer teruggegaan naar de Western. Nu gaan we in 2006 weer dressuur rijden in het buitenseizoen. Eens kijken of we van de L1, via L2, naar de M kunnen komen. Misschien iets te ambitieus, maar what the hack, niet geschoten is altijd mis.
Ben er wel achter dat er een enorm verschil is qua jurering. Heb mee gemaakt dat ik in de ene proef 166 punten haal en in de tweede proef naar huis kon gaan met 139. Video later bekeken en paard liep nagenoeg gelijk. Tis maar net wie je treft. Tis en blijft een jurysport. Maar ik ga eens wat meer rijden in Gelderland i.p.v. Twente, heb gehoord dat het verschil uitmaakt. Ik zie het wel.
De oudere garde juryheren hebben een glimlach op het moment dat ik de ring in kom en ze vragen zich af wat voor een paard ik onder het gat heb. De 40+ jurydames zien het meestal niet zo zitten en steken dat niet onder stoelen of banken.
Maar ach, ook de westernsport is een jurysport!

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:41

ik start in januari ook met mijn pony tussen de paarden ben nu Z2 en ga dan Z1 starten ze is trouwens 156,5

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:50

ladyenpippi schreef:
ik start in januari ook met mijn pony tussen de paarden ben nu Z2 en ga dan Z1 starten

Dat hoop ik ook nog te kunnen zeggen, nog 1 wp en ik ben ook Z2 ponys. Ga dan ook weer paarden Z1 starten.

Oki is trouwens 1,47.

Leoni_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:22

Zijn er dan hier ook mensen die met een pony tussen de paarden "springen"??

Ben ik wel benieuwd naar..

Sily

Re: met pony bij de paarden rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:54

Ik ga met de tijd iemand zoeken die met mijn pony tussen de paarden wil springen, zla wel niet tophoog worden, maar ze vind het zo leuk dat ik het haar niet wil onthouden.

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:19

met een pony tussen de paarden springe is niet eerlijk tegenover de pony omdat de afstanden niet kloppen.

de pony zal of hele kleine galopsprongen moeten maken of hele grote. en meerendeel vd tijd niet goed uitkomen. nu maakt het wel verschil of je een grote E hebt of een D

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:26

Ik heb met een D-pony ook onderling gesprongen bij de paarden, en dat ging prima. Alleen dus nooit officieel.

Toen ik met hem weer ging lessen bij de ponyclub had hij juist moeite met de afstanden, voor hem was de ruimte juist goed!

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:19

ga in januari met mijn pony springen en dressuren tussen de paarden. wel de nadruk op springen maar als dat niet lekker gaat dan gewoon dressuur...ben benieuwd..maar als je dan een klasse terug gaat...word je dan wel +10 wp?? want wil met springen dan een klasse terug..

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:50

wendytjeG schreef:
Ik heb met een D-pony ook onderling gesprongen bij de paarden, en dat ging prima. Alleen dus nooit officieel.

Toen ik met hem weer ging lessen bij de ponyclub had hij juist moeite met de afstanden, voor hem was de ruimte juist goed!

mijn zusje heeft met dat arabiertje ook HC-M gesprongen, dus das ongeveer 120 gelijk aan ZZ voor D pony's. Maar omdat ze al ZZ met hem was moest ze eigenlijk 130 springen maar dat kwam echt niet lekker uit dus daar zijn we mee gestopt

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:23

Pannie schreef:
maar als je dan een klasse terug gaat...word je dan wel +10 wp?? want wil met springen dan een klasse terug..

Met springen ga je sowieso een klasse terug, althans als je een E-pony hebt. Heb je een D-pony, dan ga je twee klassen terug.

Het gaat namelijk om de hoogte van de hindernissen. Spring je M met je E-pony, dan rijd je parcoursen van 1.10 m. Dat is de hoogte van het L bij de paarden, dus bij de paarden start je met je E-pony dan in het L. Je winstpunten behoud je, je wordt dus niet +0 of +10, maar gewoon +het aantal punten waarmee je je ponytijd hebt afgerond.

Leoni_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:26

Karin, ik heb dit is aan het KNHS nagevraagd, maar je begint gewoon weer in het B ook al was je L,M,Z bij de Ponies je moet gewoon in de B starten..

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:10

Goh, typisch. Mijn zusje was M+13 met haar E-pony en toen ze die pony na haar 18e bij de paarden ging starten, moest ze in het L verder. Haar stand werd toen L+13.

http://www.knhs.nl/objects/00001120.doc

KNHS Disciplinereglement Springen schreef:

Art. 5.6

Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt een combinatie bij het springen ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen in het parcours, overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde prestatiepunten worden overgenomen.

Art. 5.7

Het is toegestaan dat een deelnemer, voor zover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponydeelnemers, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De desbetreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau, waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:17

Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winst- of verliespunten.
Combinaties die bij de pony’s zijn uitgekomen in de klasse Z1/Z2-dressuur en met dezelfde “pony” de overstap naar de paardensport maken, hebben de keuze tussen de klasse Z1- of Z2-dressuur, waarbij het op verzoek mogelijk is, om winstpunten welke behaald zijn bij de pony’s, over te nemen in de klasse Z1 bij de paarden.

Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen.
De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.

Bron: Disciplinereglement Dressuur

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:20

Ehmm.. Tyrza? Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat als je nog geen 18 ben en je heb al tussen de paarden gestart je alsnog terug mag naar de pony's?
Zoja dan klopt het niet wat de knhs mij verteld heeft, heb vd week gebeld en als je dan eenmaal bij de paarden rijdt mag je niet meer terug!