Te diep lopen, hoe worden jullie daarop gestraft ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:03

Diep hoeft idd niet samen te gaan met over de rug
dat kan idd met een strakke rug en achterbeen in tokio en sloffend op de voorhand

Maar netjes voor de Ll betekend ook niet dat het achterbeen erbij is en de rug ontspannen
dat kan net zo op de voorhand zijn.

daarom zei ik ook, ik vind ontspanning het uitgangs punt bij paardrijden
en dan komt dat neusje wel waar het komen moet door de tijd heen

Tuurlijk moet dat neusje er in de hogere klasses al zijn, maar het ging hier niet over het M of Z

Ik erger me gewoon te veel aan de leterlijke dresuurprikkers
hand kilometes hoog om het paard in het front te hijsen
rug helemaal weg
en het achterbeen zo ver naar achter

en het enge, dat word zelf nog beloond in hoge klasses

dat is toch eng?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:07

Afbeelding

moeten we hier dan naartoe?
Neusje is eruit...

en dit scoort, ook in de basis hoog

En al gaat het hier om een bekende, die het beter kan dan ik
ik vind het toch eng eruit zien..

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:07

Citaat:
als hij nageeflijk is, dan kan je z'n hoofd overal naartoe brengen, dus ook op de LL.
snap niet dat je boos wordt op de jury als hij niet juist loopt?

uhm... ooit gehoord vanbinnen kwaad zijn op iets??? toen betaalde ik 50 euro om les van seth boschman te krijge.. en dan ga je niet vooruit...

en het spijt me zeer.. maar ik heb eenmanegepaard gekocht wat toen 16 was.. hijs nu bijna 18.. dus ik ben trots op wat ik als hobbelaar er uit heb gereden en dat ikhem uberhaupt op die leeftijd nog zoveel heb kunnen leren.

is het zo raar dat als een paard 10 jaar met zijn nekin de lucht liep.. hij eerst moet leren rond te rijden?? en het moeilijk vind om gelijk in de hoge houding te lope?? ik vind het niet gek...

maar goed..

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:10

Dacht niet dat we hier naar toe moeten Kawa,

Beroemd of niet, op deze foto zie ik echt geen rijkunstig goede oprichting.
Geen dragende, ondertredende achterhand, maar een weggedrukte rug met "caravan"-achterhand.
Dat is zeker net zo erg als achter de L.L. op de voorhand.
Brrrrrrr.

Als dit hoog scoort, is het weer een kwestie van vergeten achter het zadel te kijken.

Daarom maak ik me echt grote zorgen over de beoordeling van de nieuwe proeven.
Als men op Grandprix-niveau pure basisfouten al niet onderkent, hoe moet het dan in de basissport.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:43

gekke_koei schreef:
Citaat:
als hij nageeflijk is, dan kan je z'n hoofd overal naartoe brengen, dus ook op de LL.
snap niet dat je boos wordt op de jury als hij niet juist loopt?

uhm... ooit gehoord vanbinnen kwaad zijn op iets??? toen betaalde ik 50 euro om les van seth boschman te krijge.. en dan ga je niet vooruit...

en het spijt me zeer.. maar ik heb eenmanegepaard gekocht wat toen 16 was.. hijs nu bijna 18.. dus ik ben trots op wat ik als hobbelaar er uit heb gereden en dat ikhem uberhaupt op die leeftijd nog zoveel heb kunnen leren.

is het zo raar dat als een paard 10 jaar met zijn nekin de lucht liep.. hij eerst moet leren rond te rijden?? en het moeilijk vind om gelijk in de hoge houding te lope?? ik vind het niet gek...

maar goed..

Heel knap hoor, maar daar ging het niet om...
je was kwaad omdat je geen winst reed. Ookal kom je van ver dan nog moet hij in de proef correct lopen voor een winstpunt.

Ook over de les slaat nergens op....dat is je eigen keuze en je merkt zelf wel of je vooruit gaat, anders stop je bij diegene en zoek je iemand anders....
Als niemand van de lesklanten vooruit gaat, dan kun de een conclusie trekken dat die persoon niet goed les kan geven...
Ik heb genoeg mensen gezien die bij 1 persoon leste waarvan de één snel vooruit ging en de ander na een poos nog niet veel opgeschoten was....

yarrah

Re: Te diep lopen, hoe worden jullie daarop gestraft ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:00

Als men dressuur (op welk niveau dan ook) rijd moet de nek het hoogste punt zijn. Dat lukt nooit met een paard die zijn neus achter de loodlijn heeft. Vandaar dat ik het eens ben dat dat zwaar gestraft mag worden. Je rijd wedstrijden, omdat je graag wil weten of je het goed doet dat je je paard zo rijd volgens de regels. In dit geval deed je dat niet. Dat is geen schande daar leer je juist van, je weet nu in ieder geval waar je aan moet werken.

Succes!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:10

idje schreef:
Dacht niet dat we hier naar toe moeten Kawa,

Beroemd of niet, op deze foto zie ik echt geen rijkunstig goede oprichting.
Geen dragende, ondertredende achterhand, maar een weggedrukte rug met "caravan"-achterhand.
Dat is zeker net zo erg als achter de L.L. op de voorhand.
Brrrrrrr.

Als dit hoog scoort, is het weer een kwestie van vergeten achter het zadel te kijken.

Daarom maak ik me echt grote zorgen over de beoordeling van de nieuwe proeven.
Als men op Grandprix-niveau pure basisfouten al niet onderkent, hoe moet het dan in de basissport.

Helemaal mee eens. Zoals je al zegt ik denk dat er nog veel werk aan de winkel is voor (niet alle) juryleden.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:48

Paardje wat ik rijd wil ook vaak wat te diep en/of achter de LL komen. Het gaat stukken beter maar nog steeds niet hoe het hoort.

Heb nu 2 keer officieel gestart(B).
1ste keer had ik 178 en 175, met als commentaar bij de ene proef bij het gereden zijn in het algemeen: voor de L loopt het paard te diep. En onder de proef stond: nette proef, klaar voor de L. Toch een beetje apart vond ik zelf... bij de andere proef geen commentaar erover.
2de keer ging het zwaar slecht. Had ik 171 en 172, geen commentaar over te diep.
Ik zag het trouwens beide keren niet echt in mijn punten terug.

Het probleem bij mij is ook nog eens dat ik in de proef vaak "vergeet" om eraan te blijven rijden, daardoor wordt het natuurlijk alleen nog maar erger... Maarja, we're working on it...Zondag weer een kans, hoop echt dat ik m'n laatste 2 wp's rijd!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:59

Ja, dat mag de jury best doen hoor, alleen sommige zijn aardig en krijg je gewoon een 3 onderaan je protocol

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:37

oef.. vermoeiend.. als je eens goed las dan zie je dat ik niet boos ben omdat ik geen winst heb... interesseert mij die punt nou.. ik heb 10 uit 20 proefjes gereden.. vind ik netjes zat..

ik was verontwaardigd omdat er overal op mijn protocol te diep stond, maar er vervolgens niet naar gejureerd is. 153 is wat ik regelmatig scoorde en zonder dat soort commentaar.

als je dan zoiets op het protocol schrijft.. dan moet je er ook naar punten vind ik. maar das mijn mening.. of je nou 153 of 143 heb.. tis hoe dan ook geen winst..

maar goed.. was ook heel snel klaar met die instructeur.. geef mij maar een basis instructeur die dichter bij me staat.. ik heb toch geen ambitie om hoger danhet L1 te komen

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:56

Ik heb er ook wel last van met mijn paardje.
Thuis gaat het natuurlijk wat gemakkelijker om haar op de ll te rijden (ook nog niet constant erop), maar op concours wil ze nog wel eens een centimeter of 2 achter de ll lopen.
In het afgelopen zomerseizoen reed ik elke keer dikke winstpunten en in de prijzen. Nu ben ik overgegaan naar het L1 en heb een wedstrijdje of 5 gereden en ik heb pas 2 winstpunten gehaald.
Niet dat ik dit een probleem vind, omdat ik ook van mening ben dat het een stuk strenger beoordeelt mag worden dan de B. Nu moet ik ook wel vertellen dat mijn indoorwedstrijden er ook een paar bij waren waar veeel meer mis ging dan alleen te diep lopen (die vervelende bakkabouters en zandvlooien, hihi).
Kortom nog een paar wedstrijdjes voor ons te gaan en op naar het buitenseizoen, ook nog lekker in de L1.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:15

voor jezelf vind ik het wel een verschil of je zelf je paard bewust 2 cm er achter plaatst, of hij doet dit zelf.

Voor het plaatje misschien niet, maar voor het gevoel wel
En zeker ook wat betreft het achterbeen

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:36

gekke_koei schreef:
oef.. vermoeiend.. als je eens goed las dan zie je dat ik niet boos ben omdat ik geen winst heb... interesseert mij die punt nou.. ik heb 10 uit 20 proefjes gereden.. vind ik netjes zat..

ik was verontwaardigd omdat er overal op mijn protocol te diep stond, maar er vervolgens niet naar gejureerd is. 153 is wat ik regelmatig scoorde en zonder dat soort commentaar.

als je dan zoiets op het protocol schrijft.. dan moet je er ook naar punten vind ik. maar das mijn mening.. of je nou 153 of 143 heb.. tis hoe dan ook geen winst..

maar goed.. was ook heel snel klaar met die instructeur.. geef mij maar een basis instructeur die dichter bij me staat.. ik heb toch geen ambitie om hoger danhet L1 te komen

right! eerst was je boos (omdat je na dure lessen nog geen winst had) en nu verontwaardigd omdat je te punten te hoog vond...

ik vind het triest als er iemand boos word op de uitslag...
Soms ben ik het er ook niet helemaal mee eens en hoop ik dat ik de volgende x wel winst haal.Nog meer oefenen en netter rijden
De laatste x toen ik uit een proef kwam dacht ik echt dik winst te hebben, maar helaas 2 puntjes te weinig. Ookal liep ze super ontspannen (wat voor mij een hele prestatie is) maar was de afwerking toch nog te slordig.
Liever dat ik er nu op gewezen wordt dan als ik in de m2 op m'n "bek" ga. Ik heb ook regelmatig winst gehad, terwijl ik dat niet waard vond...
soms zit het mee en soms zit het tegen..het blijft een jury-sport

Nikitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:43

Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig welke jury dit was.....?
Daarmee wil ik niet zeggen dat het aan de jury ligt hoor!

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 08:35

Aan de jury ligt het niet hoor.. Daar hoor je me niet over.. Eerder heb ik wel een wp bij haar gereden.. En ze punt heel goed hoor.. zevens, achten. En tweeen, vieren etc..
Dus ik had dit niet verwacht.. Maar deze keer ben ik gewoon echt afgerekend op het te diep lopen.. En dat heb ik het afgelopen jaar nog niet zo meegemaakt..
Ik pb je haar naam wel even Nikitaa

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:53

Nou, vandaag was het bij mij echt een ramp. Ze liep echt veeeel te diep, zo erg heb ik het lang niet meer meegemaakt. Werd er wel een beetje op afgerekend, had nu 166 en 165, denk dat als ze niet zo diep had gelopen ik wel hoger had gehad. (ken de jury). Vond het erg jammer, maarja, ik hoefde nog maar 2 puntjes dus die zijn binnen. Nu op naar de L1, waar het natuurlijk nog belangrijker is dat ze niet te diep loopt...Ik ga mijn best doen...