Vaak op wedstrijd gaan: Omdat je het leuk vindt of...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Vaak op wedstrijd gaan: Omdat je het leuk vind of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:16

In het zomerseizoen ga ik 1 tot 4 keer per week op wedstrijd. Niet omdat ik het altijd zo geweldig leuk vind, maar de eigenaar wil het zo hebben. En eigenlijk wil ik ook geen wedstrijden missen, en het is supergezellig, maar in echte drukke periodes heb ik het dan wel even gehad ermee, vooral ook omdat ik dit combineer met een full-time baan, veel vrij nemen dus ook nog. In de winter hebben we gelukkig geen wedstrijden, heerlijk rustig, en de wedstrijdpony's staan vakantie te vieren in de wei!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:42

Bij mij verschilt het echt heel erg, soms heb ik er 3 per maand en zoals nu geeneen. Ik ga echt niet zovaak op wedstrijd om snel door te kunnen stromen, ik rijd namelijk al m'n klasses tot de 20 punten. Verder vind ik wedstrijd altijd erg leuk, en de eigenaar ook!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:58

Ik heb ook tot een maand geleden in 10 weken 8 keer gestart, het was wel veel. Maar dat heb ik bewust zo gedaan om over mijn (faal)angst heen te komen. Als ik 1 keer per maand ging was ik zooo zenuwachtig dat er niks meer van terecht kwam. Nadat ik een paar weken achter elkaar ging, waren de zenuwen helemaal verdwenen! Ik ging gewoon voor de ervaring, maar mijn paard dacht daar anders over, die ging voor de winst
Nu sinds een maandje is ze met zwangerschapsverlof (wat wedstrijden betreft). Na het veulen gaan we wel rustig weer verder, aangezien ik nu weet dat mijn paard mij nooit zal laten zitten op wedstrijd hoef ik dan gelukkig niet elke week meer!

wjerbo_en_ik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:04

ik ga iedere week op wedstrijd, altyd op donderdaag
+ om de week op vrijdag(dus 2× per week) en soms ook nog op zondag(3e keer in een week, verder hebik op dinsdag en woensdag les.

gr's marcelino

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:14

Ik rijd meestal 1 keer in de maand wedstrijd.
Nu is er elke maand een wedstrijd bij mij op stal dus dat is makkelijk anders was het wel minder vaak denk ik..

Ben niet zo'n wedstrijd fan af en toe vind ik wel leuk maar het moet voor jezelf leuk blijven en voor je paard ook...

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:53

Ik ga meestal 2 keer in de maand op wedstrijd. Gewoon omdat ik het superleuk vind. Waar andere mensen in het bos willen rijden of op het strand, rijd ik liever voor een jury
De uitdaging is om verder te komen, om jezelf en je paard te verbeteren. De wedstrijd is dan een toetsje zeg maar. Winstpunt is leuke bevestiging, maar ik ben nu net M2 gestart en weet zeker dat ik nog geen winst ga rijden. Maar wedstrijden zijn gezellig. En als je paard en je zus het ook leuk vinden, tjaa waarom zouden we thuisblijven!?

En om de twee/drie weken is precies leuk, dan heb je een lekker ritme...ik rijdt nooit twee keer wedstrijd in één weekend. Dat vind ik een beetje overdreven. Maar misschien komt dat ook omdat ik de fanatiekste starter ben van onze vereniging.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:57

Ik ga ook regelmatig op wedstrijd, gemiddeld om de week. Belangrijkste redenen zijn dat ik het gewoon leuk vind, dat ik in drie verschillende disciplines uitkom en daarin toch ook mijn wp'en wil meepikken voor promotie en voor het wedstrijdritme.

#Ymke#

Re: Vaak op wedstrijd gaan: Omdat je het leuk vindt of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:23

Ik pak de startlijst en ga kijken welke concoursen leuk zijn, of welke belangrijk zijn (selecties) of welke ik absoluut niet heen wil. Met gewone concoursen probeer ik ervoor te zorgen dat ik niet elke week ga, maar soms een keer 2 keer achter elkaar vind ik ook wel eens leuk.
Ik heb nu toevallig 3 selectie's achter elkaar, dus wel elke week wedstrijd.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:17

Ik ga vrijwel alle weekenden op wedstrijd. Omdat ik het leuk vind, omdat mijn pony het beste loopt als hij regelmatig op wedstrijd kom en omdat ik me dan steeds kan laten controleren door een objectief persoon.
Verder zijn wedstrijden bij ons erg gezellig. We gingen in de lagere klassen altijd met een groepje van de vereniging en nu rij ik steeds tegen dezelfde mensen. Je leert iedereen kennen, en het is heel gezellig.

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:58

Ik vind wedstrijden erg leuk, omdat ik dan kan laten zien wat ik kan.
Ook omdat het me een doel geeft om mijn paard verder door te trainen. En ik heb een beetje de wil om te winnen. Kijk, 1,5 jaar geleden droomde ik ervan om Z te rijden, en nu rij ik het, dat geeft gewoon een kick.. Het is een uitdaging om steeds verder te komen.

Snap je?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:00

Omdat ik gewoon echt verslaafd ben aan wedstrijden rijden die kick en adrenaline als het goed gaat en als je zo een bent met je paard vind ik echt t einde. En natuurlijk als het goed gaat en je paard kan meer is het wel fijn als je een beetje snel kan doorstromen toch?

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:04

Ik ga zo'n 2x per maand. Omdat er op mijn eigen stal elke maand één wedstrijd is en op de buurmanege ook elke maand één. Lekker dichtbij, geen trailer nodig e.d. Waarom zou ik het laten?

DiLiberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:03

de laatste tijd probeer ik elke week een keer naar een wedstrijd te gaan. als er een keer geen wedstrijd in de buurt is of al vol is slaan we een week over.
Voor het paard wat ik nu op wedstrijden uitbreng is het belangrijk er aan te wennen, er ervaring op te doen (B springen). Hij is altijd erg onder de indruk van de omgeving, enzo.
Dit is is na 3 maanden toch al erg verbeterd.. Dus de routine helpt.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:44

Ik heb nooit vaak gestart. Mijn max lag vroeger op 1 x per maand. Met name ook omdat mijn ouders de trailer moesten rijden. Ze zijn een hele dag kwijt met wachten en ze weten hun tijd leuker in te delen .
Nu heb ik twee jaar niet meer gestart. Eind dit jaar gaan we naar een stal waar de wedstrijden aan huis zijn en dan denk ik dat ik weer zeer geregeld een proefje mee zal nemen . Niet alleen omdat ik het ontzettend leuk vind, maar ook om voor mezelf weer een hoop op te steken.

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:58

bij mij zit er totaal geen ritme in, de ene keer ga ik drie weken achter elkaar, dan weer drie maanden niet. Vooral zomers rijd ik liever buiten enzo. Zijn ook wat omstandigehden geweest waardoor het me een poosje niet meer intresseerde.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:06

Toevallig nu 4x achter elkaar, maar daarna gewoon 2x per maand, omdat mn pony en ik het helemaal geweldig vinden, en ik wil natuurlijk snel mn doel bereiken, niet denken dat ik alles haastig wil hoor, heb altijd gehoord dat ik nooit de B uit zou komen met zo'n pony dus wil ze allemaal een poepie laten ruiken

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:48

ik rij niet vaak wedstrijd. dit is omdat er niet veel wedstrijden in de buurt zijn die ik onder de man kan rijden(heb geen trailer)

in de winter ben ik afhankelijk van 1 manege, daar heb ik pas eind januari weer wedstrijd. in de zomer kan ik op 3 stallen starten, dus dan wordt het een beetje plannen.

maar leuk vinden.. ja en nee die stress die er bij komt kijken mag van mij wel weg

maar 2 keer per maand is voor mij echt een maximum

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:35

voor mij geld allebij.
Ik vind het leuk anders doe ik het niet. Maar wil ook wat sneller doorstromen. (de laatst tijd ben ik heel weinig geweest door omstandigeheden thuis) Ben sinds mei bezig maar ben maar 8 keer geweest en ik wil niet jaren over de B doen dus ik vanaf januarie ff flink doorstarten om de laatste puntjes voor de L1 te halen zodat ik als de nieuwe proeven beginnen ik zeker in de L zit.

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:38

Wedstrijd rijden vind ik zelf super. ik ga niet vaak op wedstrijd, omdat ik van anderen afhankelijk ben. we klrijgen nu wel een 3de binnenbak die gaat voldoen aan de afmetingen en kan ik dus elke maand 1 x starten.

Toch rijd ik liever de training en een wedstrijd zie ik voor mezelf als bevestiging voor mijn training. je kan wel vaak starten en steeds net winst rijden, dus 156, 157 punten en zo binnen een jaar doorstromen van de b naar het L2 of M1, maar ik zou daar zelf niet tevreden mee zijn. ik doe er liever wat langer over en dan in de 160 te rijden, want dan zie ik dat we over kunnen, dat net winst vind ik een twijfel voor mezelf. mijn moto; je start voor de 1ste plaats en rijden met plezier.

Groeten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:52

Ik rijd toch wel 3 a 4 keer per maand op concours. Het kan wel verschillen, de ene keer weken achter elkaar, maar soms ook twee weken niet. K heb 2 jaar geleden in 2 weken (3 weekenden) 10 keer concour gehad.... Dat was echt wel veel en is ook nog niet vaker voor gekomen. Hoe ik dat voor elkaar krijg? 2x in het weekend en ook nog door de week (allerlei kerstconcoursen).

En waarom ik wedstrijden rijd? puur omdat ik het echt leuk vind. Ik laat op wedstrijden zien wat ik thuis heb getraind. Ik heb nu iig het idee dat k ergens voor train!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:17

Ik rijd met allebei de paarden in ieder geval het laatste weekend van de maand wedstrijd. Daarnaast met Alfons vaak nog een keer halverwege de maand en dan doen ze allebei ook meestal één keer per maand met een onderlinge mee.

Ik vind het zelf leuk om wedstrijden te rijden, ook leuk om naar voor ons onbekende rijverenigingen te gaan, daarnaast heb je natuurlijk ook altijd een paar favorieten. Zo komt het inderdaad wel eens voor dat ik met Alfons drie weekenden achter elkaar op pad ben.

En als ik geen wedstrijden heb, vind ik het ook leuk om met clinics mee te rijden. Ik zie alles als goeie oefening en zolang we er plezier in hebben, blijf ik daar lekker mee doorgaan! Voor de paarden leuke afwisseling in ieder geval!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:19

In het zomerseizoen ga ik bijna wekelijks op concours en soms zelfs 2x in 1 weekend. In de zomer worden hier erg veel leuke concoursen georganiseerd en dat is hartstikke gezellig. Bovendien vind ik het gewoon heel erg leuk om wedstrijden te rijden.
In het winterseizoen doe ik het wat rustiger aan.
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik verschillende wedstrijdpaarden heb en dus een beetje kan afwisselen met welke paarden ik meeneem zodat ze niet 6 wedstrijden per maand hoeven te lopen want dat kan natuurlijk niet.

syllie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:25

Ik ga ongeveer twee keer in de maand op wedstrijd. Ligt eraan hoeveel er zijn in de buurt. Deze maand start ik drie keer maar dat komt weer door de selecties.

Ik rij wedstrijd omdat ik het leuk vindt. En zolang me paard er plezier in heeft gaan we hier ook zeker mee door.
Ik doe veel afwisseling. Elke zaterdag les, maar we doen ook springen en lekker buitenritten, losgooien, longeren enz.

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:05

Ik ga ongeveer 2 tot 4 keer per maand op wedstrijd, in de zomer vaak 4 keer per maand. Maar het komt ook wel voor dat ik 2 keer maand wedstrijd heb, en dan 2 keer per maand ergens trainen, dan ben je ook 4 keer per maand weg. Ik ga omdat ik het leuk vind, en zo hoog mogelijk wil komen met mijn pony. Maar als die het niet meer leuk zou vinden zou ik wel minder gaan, maar zij vind het geweldig om mee te gaan, en mijn ouders zijn er ook heel makkelijk in, dat is ook wel fijn.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:46

vaak naar wedstrijden, is goed voor het zelfvertrouwen... en je word nog beter een eenheid met je paard...
maar ik ga zel fmaar 2 á 3 keer in de maand...helaas niet meer tijd wegens school..