Startcoupons KNHS na 30 nov duurder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Re: Startcoupons KNHS na 30 nov duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:35

Nou ja zeg, verontwaardiging alom...Het is ook niet een kleine verhoging van tarieven...Heeft dit in de P&S gestaan?
dan heb ik het gemist geloof ik...
Helemaal niet netjes van de KNHS om dit zo laat naar de leden te communiceren. En bovendien erg raar dat december 2005 dus doorgaat voor 2006... :S

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:40

Het wordt steeds gekken.En dan willen ze meer ruiters op wedstrijden hebben.Nou dit zal helpen

En dan zijn ze ook lekker laat om te zeggen.Ik heb het ook niet in paard en sport zien staan-Gelukkig heb ik een nieuw setje binnen

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:43

Simmie ik ben heel benieuwd naar het antwoord!!

Idd de verhoging is al erg veel! Maar om dat setjes die in december worden besteld te facturenen als setjes van 2006 is te gek voor woorden!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:22

ik wist hier ook helemaal nix van...
ben blij dat ik alles maandag heb geregeld met mijn nieuwe vereniging..

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:11

ben ook erg benieuwd naar het antwoord Simmie, vind dit ook echt schandalig! heb er verder ook niks over gelezen ofzo..

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:29

En zo gaat dat als je economen aan het hoofd van zo'n instantie hebt. Het overgrote deel van de wedstrijdpaarden is gechipt dus daar komt te weinig geld meer binnen. En nu moet het weer ergens anders vandaan komen. Verhoging zus, verhoging zo. We gaan plotseling allerlei veiligheidseisen aan rijverenigingen stellen kosten á .... € en ieder jaar of paar jaar wordt dat gecontroleerd anders raak je je goedkeuring kwijt als vereniging en zo gaat het door.

Nu gaan de coupons weer omhoog waar is het einde? En wanneer komt er nu eens een ledenopstand die hen terugfluit.
Zolang iedereen in ganzepas achter het KNHS aanloopt kunnen ze fijn hun gang gaan.

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:12

Poeh

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:08

Bij de hackney's zijn ze al aan het stuiteren. Verplicht P&S waar je een electronenmicroscoop voor nodig hebt om de lettertjes van de vraagprogramma's te kunnen lezen. Startcoupons worden ieder jaar duurder, startkaarten ook. Rekeningen sturen ze maar al te graag, bij ons zijn startkaarten paardgebonden en niet combinatiegebonden, rijdt er 1 keer iemand anders met een pony/paard krijg je direct een nieuwe startkaart thuisgestuurd, met rekening uiteraard. Ken een pony die nu 4 startkaarten heeft, en een eigenaar met een heleboel aanmaningen. Op de afgelopen vergadering zijn wij als leden al behoorlijk in opstand gekomen tegen het economisch uitpersbeleid van de KNHS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:15

Sodeju, wat doen ze in hemelsnaam van al dat geld? Je betaalt lidmaatschap, je betaalt startkaart, je moet verplicht lid zijn van een vereniging en verplicht lid zijn van paard&sport. En nu dan ook nog: Startcoupons ineens 3,60 duurder per set. Het is ook niet te geloven... Waar gaat in vredesnaam al dat geld naartoe??????

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:41

ik vraag zich ook af waar al die geld heengaat.

misschien gaan ze nieuwe binnenbak bouwen ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:20

Nee, de KWPN vestigt zich ergens anders als op het KNHS-centrum.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:32

belachelijk,, stelletje..... #%*@(!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:28

CCCCorine schreef:
Sodeju, wat doen ze in hemelsnaam van al dat geld? Je betaalt lidmaatschap, je betaalt startkaart, je moet verplicht lid zijn van een vereniging en verplicht lid zijn van paard&sport. En nu dan ook nog: Startcoupons ineens 3,60 duurder per set. Het is ook niet te geloven... Waar gaat in vredesnaam al dat geld naartoe??????

Nou inderdaad. Sjongejonge.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:30

CCCCorine schreef:

Ik ben zelf niet op de regiovergadering geweest, maar ik hoorde van een kennis die daar wel geweest was, dat dit extra geld mede gebruikt zou worden om de ruiterpaden te onderhouden, en dat ze willen dat ook alle recreatieruiters uiteindelijk lid moeten worden van de KNHS. (dat gaat nooit lukken!)
Weet niet of het helemaal klopt zo, maar zo heb ik het gehoord.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:40

Raiza schreef:
Ik ben zelf niet op de regiovergadering geweest, maar ik hoorde van een kennis die daar wel geweest was, dat dit extra geld mede gebruikt zou worden om de ruiterpaden te onderhouden, en dat ze willen dat ook alle recreatieruiters uiteindelijk lid moeten worden van de KNHS. (dat gaat nooit lukken!)

Dat zou dus betekenen dat wij de ruiterpaden moeten betalen?
Terwijl recreatieruiters er veel meer gebruik van maken.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:11

De NDR is dan toch wel slimmer geweest. Die zitten niet bij de KNHS.

We klagen hier nou wel onderling, maar zou het niet beter zijn om allemaal naar de KNHS te mailen/bellen zodat ze het daar ook weten hoe wij erover denken?

Of een brief/mail sturen ondertekend met al onze namen erin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:14

Raiza schreef:
Ik ben zelf niet op de regiovergadering geweest, maar ik hoorde van een kennis die daar wel geweest was, dat dit extra geld mede gebruikt zou worden om de ruiterpaden te onderhouden.
(...)

Nou zeg, leuk voor al die (vele) mensen die nooit of zelden gebruik maken van een ruiterpad .

Laat de stichting recreatieruiter daar maar geld voor inzamelen!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 11:21

CCCCorine schreef:
Raiza schreef:
Ik ben zelf niet op de regiovergadering geweest, maar ik hoorde van een kennis die daar wel geweest was, dat dit extra geld mede gebruikt zou worden om de ruiterpaden te onderhouden.
(...)

Nou zeg, leuk voor al die (vele) mensen die nooit of zelden gebruik maken van een ruiterpad .

Laat de stichting recreatieruiter daar maar geld voor inzamelen!

Daar ben ik het helemaal mee eens!! Ik maak nooit gebruik van een ruiterpad dan hoef ik toch niet via coupons, conrtibutie ed te gaan betalen voor ruiterpaden!

Laat ze dat maar net zo doen als met de hondenbelasting, voorheen betaalde iedereen hiervoor en nu alleen die mensen die een hond bezitten!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:23

Scum schreef:

We klagen hier nou wel onderling, maar zou het niet beter zijn om allemaal naar de KNHS te mailen/bellen zodat ze het daar ook weten hoe wij erover denken?

Vind ik een zeer strak plan, stel jij een brief op?

Kelan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:25

Die prijsstijging valt op zich wel mee:

2005: 15,25 voor 16 coupons, 2,55 handelingskosten: Totaal 17,80 euro
2006: 16,00 voor 16 coupons, 2,65 handelingskosten: Totaal 18,65 euro.
Het (individueel) bestellen van starcoupons is dus 85 cent duurder geworden (is ± 5 % ).

Degene die het op de site van de KNHS gezet heeft, heeft dat alleen niet heel handig gedaan: Het tarief van 2005 excl behandelingskosten en het tarief van 2006 incl behandelingskosten naast elkaar gezet. Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:02

De leden van de SRR zijn ook lid van de KNHS.....

Maar ja, dan betaal ik via de SRR dus geld voor aanleg voor ruiterpaden waar ik met mijn aanspanning niet overheen mag....en zo ook nog eens een keer voor mijn lidmaatschap via de VHN. Maar gelukkig, de 3de keer die ik betaal is wel voor onder het zadel, via de rijvereniging dus. Pfff, ben volgens mij hoofdsponsor voor ruiterpaden aan het worden!

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:28

En zo gaat dat als je economen aan het hoofd van zo'n instantie hebt.[quote]

Volgens mij kon de econoom zich niet verenigen met de werkwijze van de KNHS en is juist daarom opgestapt.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:33

Gjilke schreef:
Scum schreef:

Vind ik een zeer strak plan, stel jij een brief op?

Ik heb de consumentenbond gister hierover ingelicht. Zullen we dat antwoord even afwachten en dan pas een brief aan de KNHS sturen? Ik bied mezelf aan als vrijwilliger om de brief op te stellen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:36

goed plan

Vind het echt stom van de KNHS, gelukkig dat ik nog heel veel startcoupons heb

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:01

Ik kreeg vandaag de startcoupons binnen die op 30 november zijn besteld.Heb ze nog nooit zo snel ontvangen trouwens.
Zit er geen nota bij maar een brief waarop staat:

De factuur waarop deze startbescheiden in rekening worden gebracht,wordt rond 14 dec. a.s. aan u verzonden.
Momenteel zijn wij bezig met het verwerken van de mutaties voor het jaar 2006.

Ben benieuwd wat ik nu moet afrekenen.