Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:10

Mijn vader heeft voor zn werk een auto die net aan een trailer mag trekken, de trailer zelf leen ik bij kennissen en het rijbewijs van mn vader is nog van lang geleden, toen t trailer bewijs er bij in zat.
Maar ik moet wel zeggen dat t allemaal maar net kan, als 1 van de dingen weg valt heb ik geen enkele mogelijkheid iets te verzinnen

LADPR

Re: Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:40

Wij hebben niet eens een dure auto hoor maar hij kan wel zat trekken. Ik heb zelf een trailer nu en voor die tijd leende ik die van mijn baas.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:43

Ik heb een tijdje met anderen mee gereden, een goede vriendin wilde me zo nu en dan rijden (zij heeft wel een geschikte auto + trailer)
Deze herfst heb ik m'n E-rijbewijs gehaald. M'n vader heeft een Renault Laguna, die mag een 1.5 paards trekken. Ik be zelf laatst een x op concours geweest met de trailer van de staleigenaar en de auto van mn pa (echt lief, mag van die mensen altijd de trailer mee! en dat ís een duur ding!) Afgelopen zomer stond ik met m'n paard op een oud stageadres, en daar kon ze ook mooi mee op de vrachtwagen, ideaal.
Ik heb nu zaterdag zelf m'n eerste eigen trailertje gekocht. Hij is oud, niet mooi, maar nog wel goed en na een opknapbeurt kan ie volgens de deskundigen zo weer 20 jaar mee. Hij gaat me totaal rond de 800 euro kosten, dan zitten er nieuwe wanden in, zit ie in de verf, heeft ie een nieuw zeiltje en een gasveer op de klep. de bodem ligt er nog maar net in en is dus nog helemaal goed. Hij ligt ook nog eens echt fijn achter onze toch-niet-echt trekauto. Dus ikke = Blij!
En heb alles zelf bij elkaar gespaard, paard, trailer, alles! én ben een arme student. Dus het kan best!

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:48

Als je geen trailer hebt maar wel euro's kun je misschien ook een paardentaxi nemen..? Zo hebben wij ons paard verhuisd. Was wel duur ivm de grote afstand, maar prima geregeld

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:49

Of iemand zoeken die met je mee wilt en een trailer heeft. In onze trailer passen alleen shetlanders of andere ukjes maar als iemand aan mij zou vragen of ik mee wil naar een wedstirjd ofzo doe ik dat zo. Lekker een dagje uit. Benzinekosten meoten wel vergoed worden natuurlijk, maar dat is altijd nog goedkoepr als een trialer huren. Is echt belachelijk duur

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:56

Ik meld me ook,

Heb geen rijke ouders met een auto met trekhaak,geen trailer,

Ik wil net als de topic starter gewoon wedstrijden gaan rijden,
Na de winter ben ik van plan om een startkaart aan te vragen en dan maar onder de man naar de dichtstbijzinde wedstrijden te gaan,

Ik wil zo graag,dat dat de enige oplossing is vrees ik

Alhoewel : weet iemand of het haalbaar is,ong 10 km heen proefje doen en dan weer terug?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:09

de auto van mijn ouders(renault megane) mag 1400 kilo trekken.
een lichte 1 1/2 paards mag hij gewoon trekken met mijn B-rijbewijs!

ik kan dus met auto en trailer op wedstrijd.

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:12

@saskia9: Pfoe dit lijkt me wel erg vermoeiend voor je paardje, hoeveel conditie die ook heeft,,
Voor mij is het ong. 4 km. naar die manege, maar vind het eigenlijk nog wel aan de verre kant

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:13

hey
ik weet hoe het voelt. Ik heb nu sinds 5,5jaar een eigen paard. heb vroeger op maneges gestaan waar wedstrijden georganiseerd werden, en toen reed ik gemiddeld 2 wedstrijden per jaar (als ik geluk had 3)
Later ben ik gaan werken in de paarden. Eerst kon ik wel eens mee met m'n toenmalige instructrice. Later ging ik werken op een dressuurstal en voerde mijn bazin me (wanneer zij geen wedstrijd had, mochten wij als groom de verkoopspaarden uitbrengen + evt eigen paard)
Nu ben ik daar gestopt en studeer ik weer. Wij hebben een Peugeot Partner die eigenlijk nét geen trailer mag trekken. we hebben het wel al dikwijls gedaan, met trailers die we mogen lenen van vrienden.
Momenteel heb ik het super!! echt waar. Ook één van de redenen waarom ik daar ben gaan staan. De pensionhoudster gaat elk weekend op wedstrijd, zowel dressuur als springen. En ik mag gewoon mee. Ze heeft een vrachtwagen voor 3 paarden, en het is geen enkel probleem. Wel trakteer ik haar dan wel een keer op wat te drinken, of te eten. Ik wil er niet van profiteren.
ik heb dus ook 5j moeten wachten op een mogelijkheid tot wedstrijd rijden. En ik ga daar dankbaar gebruik van maken. Deze winter blijft het nog vrij rustig, maar deze zomer gaan we wellicht elke week heb er al zoveel zin in!! Ik sta momenteel 5des in de tussenstand van het wintercriterium dus ben van plan verder te rijden
Veel succes met het vinden van een oplossing!!
xxx

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:23

Wij hebben ook geen trailer maar ik rij wedstrijden mee met de mensen van de manege. Dat is een camion waar je voor moet betalen en dan ga je met zen allen naar een wedstrijd.

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:42

Mijn vader moet een terreinwagen voor zijn werk hebben *voordeel*, dus we hebben een Landrover.
We reden thuis met zijn 2e (broer en ik) dus een tweepaardstrailer (westfalia) was zo aangeschaft en als je dan ook nog een lastige pony hebt die voorkeuren (trailer heeft pap aan de binnenkant verstevigd) aan trailer heeft dan zul je wel een goede moeten kopen, de tweepaardstrailer is gebleven alleen is mijn broer gestopt.

Ik ben heel blij met mijn ouders, want zonder hem zouden paarden voor mij helemaal niet mogelijk zijn, ik studeer nog en werken kan ik alleen op zaterdag en nu in de winter zijn veel wedstrijden op zaterdag, dag werk.....dag loon....het voordeel is dat ze vroeger zelf ook altijd in paarden zaten en voor mij deze hobby/sport mogelijk maken.

Afgelopen jaar heb ik dan mijn eigen aanhangerrijbewijs gehaald, van mijn eigen centjes....vind het geweldig! voel me toch veiliger omdat ik weet dat ik er voor "geleerd" heb.

En ik vind een goede trailer is een must als je je paard wil vervoeren, want als ik sommige trailer zie denk ik "ojee als die een ongeluk krijgen...."

Maar ik denk als wij zelf geen trailer zouden hebben zou ik inderdaad proberen bij iemand in de beurt te leasen of met iemand mee rijden. Maar denk dat dat meestal moeilijk gaat omdat niet alle paarden goed met elkaar overweg kunnen, leasen lijkt mij dan een goede oplossing.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:52

Verplaatst van VMR naar WD.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:57

Ik ben heel blij met mijn ouders, Suzuki grand vitara en 2-paards trailer.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:06

IK heb dat probleem ook gehad.Eerst altijd met andere mensen meerijden.Daarna hebben mij ouders een veewagen gekocht..EN is ook heel vaak iemand meegereden.Je bent altijd afhankelijk van iemand anders natuurlijk.Daarna hebben wij de pony verkocht,Omdat ik er te groot voor werdt.En een paard gekocht van 1,68m Maar die wilde niet in de veewagen.Dus een veewagen verkocht.IK was toch vorlopig niet van plan om öp wedstrijd enz te gaan.Daarna wilde ik toch graag op wedstrijd.En steeds van iemand een trailer geleendt.Want een auto hadden we wel.EN sinds kort heb ik een 1,5 paards trailer gekocht,waar ik erg blij mee bent.Dus vervoer heb ik weer.En ben je gelijk van het gezeik af ,van lenen etc.

Ik hoop dat jij snel iets vindt.Om mee te rijden enz..

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:34

Saskia9 schreef:
Alhoewel : weet iemand of het haalbaar is,ong 10 km heen proefje doen en dan weer terug?

Ja, het is wel haalbaar, als je een pony/paard hebt met een goede conditie.
Ik deed het iig wel en haalde ook winstpunten binnen.
Je bent wat langer bezig, maar het kan wel.
En dan stonden we daar, iedereen met auto + trailer, wij met fiets + rugzakje .

Wat je wel kunt doen, om je beestje te sparen (als hij braaf is), niet erop gaan zitten, maar ernaast fietsen.
Als het regent is het wel vervelend en je kunt geen wedstrijden plannen in het sneeuwseizoen.

Ik ging er dus soms zelf heen, soms reed ik met mijn stalgenootje mee.
Ik ben zelfs een keer, toen ik er lopend heen ging, door iemand met een trailer naar huis gebracht, ze woonde vlakbij en had nog een plekje over.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:21

Hmm bij mij was het ook onmogelijk om naar wedstrijden gegaan. (Ik had nog de mazzel dat in de winter wel wedstrijden werden georganiseerd op mijn stal).
Ik ben gewoon aan iedereen van m'n vereniging en andere bekenden gaan vragen of ik mee kon rijden. Iedereen wist ook van m'n vervoersprobleem dus boden ze het zelf ook aan.
Ik heb eerst een tijd meegereden met een vriendin met 2paardstrailer; als we ons opgaven voor de wedstrijd deden ze er meteen een briefje bij in of we een beetje bij elkaar konden starten. Ze wou verder geen vergoeding dus gaven we soms een cadeau.
Daarna heb ik met een clubgenoot mee gereden in hun vrachtwagen; daarbij belde ik ook gewoon als we niet dicht bij elkaar stonden. Hierbij gaven we wel een vergoeding, omdat een vrachtwagen ook gewoon benzine zuipt..

Dus als ik jou was; gewoon aan iedereen laten weten dat je op zoek bent naar vervoer.. Lid worden van een club, briefjes op hangen enz.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:39

Ik heb geluk moet ik zeggen. Mijn ouders hebben een Opel Frontera en een 2 paard Mustang Country II. MIjn moeder gaat altijd mee op lessen en helpt mij dan ook met opzadelen.

En mijn vader gaat ook graag mee naar de lessen, vind het gewoon leuk om te zien hoe ze vooruitgaat enzo.

Mijn vriend verzorgt mijn paard graag en gaat ook altijd mee met rijden

Ik bof dat mijn ouders en ook mijn vriend zoveel tijd en geld in mijn hobby steken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:54

Ik heb ook lieve ouders
Maar we hebben géén dure auto/ trailer o.i.d... De trailer is al 20 jr. oud (iets van 5e hands gekocht ) maar ziet er nog gied uit en was dus niet extreem duur ofzo

Voor dat we een trailer hadden reed ik gewoon naar wedstrijden.. (was wel een eindje hoor, meer dan 10 km.) Gelukkig had mn paardje een goede conditie..

Is er echt geen manege o.i.d. in de buurt? Dan kan je dat ook doen..

Succes!!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:56

Wij hebben een volvo V50 die mag onze trailer met paard net trekken. Mijn ouders kunnen echter neit zelf met trailer rijdne maar heb iemand die altijd mee gaat en die rijd dan. Daar heb ik het echt mee getroffen! Ook is mijn vader nu op vakantie met de auto en die van mijn moeder en mij kan geen trailer trekken dus lenen we de auto van iemand anders. Ik heb daarbij mazzel dat ik op een pensionstal sta waarbij iedereen het met elkaar kan vinden en 100 paarden staan dus meestal valt er hier wel wat te regelen!

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:41

Over die 10 km naar wedstrijd: ik ging in mijn ponyclubtijd altijd te paard naar les, ruim 5 km heen, een uur les en ruim 5 km terug. Deed ik meestal in stap en 's zomers had ik zelfs 2 x per week les. Kan inderdaad makkelijk, als je paard een goede conditie heeft en je rustig aan doet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:09

Het blijft het prettigst als je voor jezelf kunt zorgen.

Een degelijke trailer is best te koop voor zo'n € 2000,00 daar kun je voor sparen.

Als trekauto voldoet een oude Mondeo, laguna, Carina etc. prima. Die kosten ook zo rond de paar duizend.

Paardrijden kost geld, maar het hoeft echt niet extreem te worden, dat heb jezelf in de hand.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:37

Mijn vader rijd me er altijd heen,
we hebben een eigen trailer (en 2 auto's die de trailer kan trekken, dus ik kan ook nog kiezen whahaha )

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:40

Mijn vader heeft een lease auto van zijn werk die een trailer kan trekken
En mijn vader en ik hebben een eigen trailer waar mee we dus naar wedstrijden kunnen gaan

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:41

hey! toevallig, ik woon in nijmegen.

ik ben wel bekend met een aantal stallen in de omgeving, vroeger ging ik op een manege ook altijd mee met de vrachtwagen maar ik geloof dat dat tegenwoordig niet meer overal het geval is.

Maar meestal kun je toch altijd wel met iemand meerijden hoor...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:43

Er zijn hier in de buurt best een aantal wedstrijden waar je ook wel te voet heen kan lopen met je paard, afhankelijk van op welke stal je staat.

Maar ik ken wel meer mensen die dat doen...