Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JumpingRider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:03

ik vind niet dat het verplicht moet worden hoor..
het is je eigen verantwoordelijkheid,
en als je nog zo jong bent, is het de verantwoordelijkheid van je ouders.

en dan nog.. ik zie vaker mensen met een bodyprotector vallen, dan zonder.
Dus ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet of je het nodig hebt of niet

courage

Re: Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:18

Ja, bij ons zijn ze vanaf januari verplicht op tornooi
om eerlijk te zijn: ik weiger zo'n ding aan te doen.
Ik vind dat het totaal niet makkelijk zit (mijn menig he )
Voor diegene die dat wil dragen, geen probleem, maar ik doe het niet aan.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:49

Dan heb je echt de verkeerde aan Courage. Als je een goed passende BP aan hebt voel je hem nog niet eens zitten.

lizjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:53

Voor kinderen vind ik het wel belangrijk! Voor volwassenen ook hoor, maar die zijn zelf verstandig genoeg om daarover te beslissen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:24

vallen hoort er idd bij, maar dan hoef je toch niet persé meteen je rug te breken?

(niet dat dat niet kan gebeuren mét zo'n ding)

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:23

CGJ12 schreef:
melody2 schreef:
Mijn dochter is sinds kort begonnen met springwedstrijden en ik heb er zelf inmiddels wel 1 voor haar aangeschaft.

Door dit soort overbezorgde moeders moet de rest van hippisch nederland over een paar jaar weer ernstig bloeden.]
Doe dat kind alsjeblieft op dammen........ hele diepe zucht (ik blijf aan het zuchten hiero.....).

Ik vind dit beetje rare reactie.. vind het niks overbezorgd, maar goed voorbereid, heb op concours toch wel paar keer kinderen zien vallen waarvan ik dacht, poeh, is maar goed dat ze een BP om hebben
mn zusje draagt hem ook altijd met springen, als ze hem niet om heeft mag ze niet starten van mn ouders. en ik vind het terecht.Op concours zie je het trouwens steeds meer kinderen doen *volwassenen weet ik zo niet, daar kom ik niet zoveel*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:27

Toch ben ik het wel een beetje met CGJ12 eens

Hoeveel word er dagelijks paard gereden?
Hoeveel word er dagelijks gesprongen?
Hoeveel starts zijn er wel niet in een weekend?
veel, alles te beantwoorden met heel veel

En als je dan kijkt hoeveel ernstige blessures er zijn
Valt het imo allemaal hel erg mee.

Zeker omdat veel mensen dagelijks rijden, dagelijks met een paard bezig zijn.
de springers, wekelijks springen, rijden ze meerdere paarden ook dagelijks.

Dan valt het imo allemaal heel erg mee
En moeten we het niet gaan overdrijven in verplichtingen

Diegene die zich daarbij fijn voelt trekt het aan, de ander niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:32

Mijn dochter hoeft alleen een BP aan als ze ooit gaat crossen. Tuurlijk valt ze er weleens af maar dat doet ze van de fiets ook. Zo'n ding zit ook ernstig in de weg bij alle gekke kunsten die ze uithaalt op de pony.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:53

ik vind dat ze dat moeten doen! net als een cap.
ik vind dat ze nu al wel de kinderen met bodyprotector extra stijlpunten mogen geven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:54

wat heeft je stijl te maken met een BP?
nee, als de regels gevolgd worden mag er in punten nooit verschil zitten

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:21

ja sorry RK ik ben niet zo in het springen thuis *bloos*

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 19:56

CGJ12 schreef:
melody2 schreef:
Mijn dochter is sinds kort begonnen met springwedstrijden en ik heb er zelf inmiddels wel 1 voor haar aangeschaft.

Door dit soort overbezorgde moeders moet de rest van hippisch nederland over een paar jaar weer ernstig bloeden.]
Doe dat kind alsjeblieft op dammen........ hele diepe zucht (ik blijf aan het zuchten hiero.....).

Jij hebt zelf zeker geen kinderen?
Dit heeft niets met overbezorgdheid te maken, maar zorgen dat je je verantwoordelijkheid neemt voor het welzijn van je kind. Tuurlijk kan ze er met bodyprotector vanaf vallen en haar nek breken, maar bij het spelen kan ze ook verkeerd terecht komen. Speeltuinen moeten niet voor niets ook aan vele veiligheidseisen voldoen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:29

melody2 schreef:
Jij hebt zelf zeker geen kinderen?
Dit heeft niets met overbezorgdheid te maken, maar zorgen dat je je verantwoordelijkheid neemt voor het welzijn van je kind. Tuurlijk kan ze er met bodyprotector vanaf vallen en haar nek breken, maar bij het spelen kan ze ook verkeerd terecht komen. Speeltuinen moeten niet voor niets ook aan vele veiligheidseisen voldoen.

Wat is het toch een wonder dat ik "groot" ( ) geworden ben...
"Vroeger" waren er geen veiligheidseisen voor speeltuinen.
Ik moest het op de pony ook zonder veiligheidshelm doen, ik droeg gewoon een ouderwetse cap en het band je zat er overheen en niet onder mijn kin. Een BP bestond toen nog niet. Ik ben tig keer van een pony geduveld maar ik heb er nooit iets aan over gehouden. Ik heb er wel veel van geleerd... Ik moest er voor zorgen dat ik beter bleef zitten en er niet meer vanaf duvelde want dat was soms best pijnlijk.

Zet je een klein kind dat leert lopen ook een helm op? Vergeet ook de pols-, elleboog- en kniebeschermers niet... Of nee, wacht, een harnas is nog beter...

Ik heb ook altijd medelijden met die kinderen die op de fiets zo'n fout fietshelmpje moeten dragen.

Nee, ik heb geen kinderen.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:30

Nee, volledig eigen keus .

Ik draag er wel een, mijn moeder vind dat gewoon een fijner gevoel

maar is een speeltuin niet gevaarlijk, een kopstoot tegen iets en je licht ook weer in het ziekenhuis. Allemaal betreden op eigen risico.

Misschien moet er maar een bordje in het zadel, zitten op eigen risico?

Tomboy0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:48

Scum schreef:
Dan heb je echt de verkeerde aan Courage. Als je een goed passende BP aan hebt voel je hem nog niet eens zitten.

inderdaad!

Als je een goed passende BP hebt dan voel je er echt heel weinig van. Aan een cap moet je ook even wennen en met een BP is dat precies het zelfde.
En dat dat ding je in de weg zou zitten is al helemaal onzin, reken maar dat ze uitgebreid getest zijn!

Edit: oja ff het on-topic gedeelte vergeten.
Ik zou het helemaal niet zo dom vinden om bodyprotectors voor kinderen te verplichten. Kinderen vallen meestal veel vaker en denken meestal niet aan de gevolgen als ze weet-ik-veel-wat-voor kunsten uithalen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:24

runningkawa schreef:
Diegene die zich daarbij fijn voelt trekt het aan, de ander niet.

En daar ben ik helemaal mee eens. Gewoon een vrije keuze, zodat degene die willen er eentje kunnen dragen en degenen die het niet prettig vinden, gewoon zonder starten.

Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen het een prettig idee vinden om MET te starten, laat deze mensen alsjeblieft in hun waarde. Maar omgekeerd ook, laat ook de mensen die het niet prettig vinden in hun waarde.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:30

courage schreef:
Ja, bij ons zijn ze vanaf januari verplicht op tornooi
om eerlijk te zijn: ik weiger zo'n ding aan te doen.
Ik vind dat het totaal niet makkelijk zit (mijn menig he )
Voor diegene die dat wil dragen, geen probleem, maar ik doe het niet aan.

Rij je in België of niet? Alleen bij de ponies hoop ik dan, anders moeten er volgende keer bodyprotectors mee op concours

Ik ben het trouwens niet helemaal met Scum eens Mijne zit prima en in de cross heb ik er ook nooit last van, maar in een springparcours op hoogte rij ik liever zonder. Dan zit ik gewoon net een slagje fijner, terwijl ik in de cross in de verlichte zit prima zit met dat ding aan

Van mij hoeven ze het niet verplicht te stellen iig, als ze het dan toch willen vind ik het prima als ze het dan maar alleen voor de pony's invoeren

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:03

....... en dit soort amazones moet later op Jazz-achterkleinkinderen stappen, of in het geval van een springer op een Hors la Loi nazaat.
Kan de stalen kniebeschermer ook gelijk zijn intrede doen..........

Je moet gewoon leren om te blijven zitten.... !

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:10

CGJ12 schreef:
of in het geval van een springer op een Hors la Loi nazaat.
Die zijn dan allang uitgestorven

Citaat:
Je moet gewoon leren om te blijven zitten.... !
Daar ben ik het mee eens, maar met een bodyprotector om kun je ook leren om te blijven zitten. Dan heb je alleen wat minder kans op rottigheid als het in het leerproces een keer misgaat

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:16

Ik moet er ook eentje gaan dragen van me moeder, op wedstrijd wordt mijn pony nogal vervelend en dan snap ik het. Maar moet ik ook tijdens de springles, nou ik wil dat niet.. zo'n ding zit helemaal niet fijn, en ze heeft nog maar 2 keer geweigerd ofzo. Met dressuur kan je toch ook net zo hard ervanaf vallen? Ook met gym kun je hard vallen, moet ik daar dan ook een helm voor op enz.?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:26

gomir schreef:
Daar ben ik het mee eens, maar met een bodyprotector om kun je ook leren om te blijven zitten. Dan heb je alleen wat minder kans op rottigheid als het in het leerproces een keer misgaat

Zo werkt het niet altijd.
Door de uitvinding van ABS op auto's is het gevaar bij remmen alleen maar toegenomen omdat de chauffeurs blindelings vertrouwen op de hulpsystemen........

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:46

Niet mee eens.
Als je er nooit afpl**rt leer je ook niet blijven zitten in een onverwachte situatie. Instinctief rol je je op als je valt (van een paard, van de trap, maakt niet uit), een BP beperkt je vrijheid hierin.
Ik ben weet ik hoe vaak in elke stand die je je kunt bedenken van paarden afgevallen, op zand, op beton, op water, op hindernissen, hindernissen op mij (trok met m'n voet de staander om ), op boomstammen, you name it. Heb ook alles wel eens gekneusd, gewrichten ontzet gehad, scheurtje in m'n voet gehad. Bij elke sport horen risico's, je kunt je van te voren wel overal druk om gaan maken, maar wordt het daar nou echt leuker van?

Een kind zo'n ding om doen stimuleert alleen maar hun gedachte/angst dat ze er af kunnen vallen, daar gaan ze dus echt niet beter van rijden. Vallen hoort erbij, als het gebeurt: pech gehad. Niet te veel aandacht aan besteden, wat wel goed gaat is veel belangrijker.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:36

Nederland lijdt onder een beheerscultuur. We willen zo zeker mogelijk van alles zijn. We willen letterlijk 'op veilig' spelen.

Onbekendheid geeft risico's, Maar juist de ruimte om te reiken, met alle risico's van dien, krijgen ze in onze beheersmaatschappij – die gericht is op 'veiligheid voor alles' – steeds minder.

Dus wat krijg je dan?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:52

Gerrie schreef:
Dus wat krijg je dan?

Balkenende?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:59

in belgie is het vanaf 1 januarie verplicht
waar ik me over verbaas is dat mensen liever de goedkopere(44,95) nemen waar hun kind amper in kan bewegen dan de duurdere(69.95) waar ze iig nog mee kunnen rijden ...met die goedkopere is naar mijn mening de valkans zelfs groter als zonder