Is dit normaal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:25

Nee... dit is niet normaal.... Dit is vreselijk walgelijk....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:27

Ik zou zó zonder pardon dat kind van d'r paard hebben afgesleurd en d'r misschen ook nog wel een mep met die zweep hebben gegeven. Op zulke momenten zou ik echt niet voor mezelf kunnen instaan

Vreselijk gewoon, bah.

Digibeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:28

grappig dat jullie allemaal zeggen dat je er wat aan wil doen en ook de meest vreselijke dingen in het vooruitzicht stelt, maar in werkelijkheid kijkt op de wedstrijd iedereen elkaar maar een beetje aan en wordt er niets over gezegd en kan het arme paard dus gewoon barsten!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:33

Ik ga regelmatig mee naar wedstrijden en zie mensen ook wel eens rijden op een manier die ik anders zou aanpakken, maar als iemand echt tot mishandeling overgaat, is de bak echt te klein.

Mensen zijn in zulke situaties nog al kudde dieren, dus dan ben ik het eerste schaap wat de dam overhuppelt, de rest volgt wel.

Maar ik moet zeggen dat ik al een tijd geen rare dingen ben tegengekomen met losrijden, ik heb de laatste paar keer zelfs dubbel gelegen van het lachen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:13

Ik vraag me altijd wat men wil bereiken met dit soort topics.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:27

Digibeet schreef:
grappig dat jullie allemaal zeggen dat je er wat aan wil doen en ook de meest vreselijke dingen in het vooruitzicht stelt, maar in werkelijkheid kijkt op de wedstrijd iedereen elkaar maar een beetje aan en wordt er niets over gezegd en kan het arme paard dus gewoon barsten!

In feite zijn jullie allemaal zelf geen haar beter, ik heb al meerdere malen dit soort topics gelezen en er heeft nog nooit iemand een vertegenwoordiger (let op, niet de ringmeester of een vrijwilliger) erbij gehaald.
Ikzelf vraag altijd eerst op de wedstrijd wie de afgevaardigde van de KNHS is. Dit ook omdat er bij ons nog wel eens wat meer dingen mis gaan, zodat je meteen als het gebeurd de juiste persoon erbij kunt betrekken. Dit jaar is het dus ook gebeurd dat er na onjuist zweepgebruik ik naar de afgevaardigde ben gegaan. Deze persoon mag binnenkort voor de tuchtcommissie verschijnen. Overigens was dit niet naar een paard toe, maar tijdens de ereronde tegen een collega-rijder.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 12:43

Ik heb er nu dus iets van gezegd,maarja ik was zelf bezig met losrijden,dus dan kun je niet zoveel..de ringmeester stond erbij dus ik vind eigenlijk dat die dat dan moet melden. Ze had ook een hele lag score trouwens 136 1ste proef en 138 2de proef..ook werdt er erg laag gejureerd.En dat in die longeerbak losrijden vond ik ook erg raar.Lielle,ik wilde gewoon peilen met dit topic of het vaker voorkomt en dus "normaal" is? Want ik vind van niet namelijk,en zou dus weleens willen weten idd wat je er aan kunt doen.Want de volgende keer dat ik weer zoiets zie dan doe ik idd wat neonlight hierboven zegt.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:44

Het gaat me niet specifiek om jou, maar ik zie regelmatig dit soort topics. De vraag "is dit normaal" lijkt me alleen tamelijk overbodig, als je nu had gevraagd "wat moet je hiermee doen" had ik me er meer bij kunnen voorstellen.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:21

Het is natuurlijk haar eigendom, dus misschien is het wel normaal voor haar.

Al ben ik niet voor de manier.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:53

Mijn mening ik had haar van het paard getrokken en dan letterijk :p heb ik al een keer gedaan. een corrigerende tik dat vind ik goed maar na de 3 klap weet het al niet eens meer waarvoor het was.
Als jury zijnde en ik had het gezien ik was er op af gegaan en gezegd dat ze gediskwalificeerd is en dus haar punten niet krijgt.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 13:58

Ze was wel zo slim om het in de losrijbak te doen..Ja Lielle ik snap het dat was idd beter op z'n plek geweest mischien.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:03

even wat anders nog. Was laatst even mee op wedstrijd met een vriendin. er waren wat 2 jonge grietjes op 2 pony's aan het inrijden het waren zusjes. Na de 1e proef zegt die moeder zo tegen die meisjes "Het maakt mij niet uit hoe jullie rijden als jullie maar een winstpunt hebben want daar gaat het om en omnergens anders" "Ja mama" Het stoom floot uit me oren ik heb er wat van gezegd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:05

@Applelove: als je dat doet ben je zelf net zo fout, je hebt met je handen van iemand anders af te blijven. De KNHS heeft er regels voor en voorschriften wat je moet doen. Jammergenoeg zijn er maar weinig mensen die de regels kennen, en daardoor gebeurt er nooit iets en zullen er geen santies genomen worden. Zo'n persoon doet het de volgende keer weer, en wie zegt dat jij er dan weer bent om hem/haar van het paard af te trekken??? Ook een jury is niet bevoegd om iets te doen als dit buiten de ring gebeurt, tenzij die jury dus tevens de afgevaardigde is.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:07

nou wat vreselijk!! als ik dat had gezien, zou ik denk ik, mezelf niet kunnen beheersen!!! ik zou echt een klap aan dat meisje willen verkopen!!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:53

Nee dit is zeker niet normaal ! GRR!!
Ik heb het ook wel eens meegemaakt, was bij een springwedstrijd.
Pony weigerde voor de 2 de x, de jongen mepte hem een paar keer op zn hoofd. En wij stonden te kijken ( Dus ik schoot uit mn slof, en hadeven een paar gemene woorden tegem hem gezegd.
Maar hij moest later ook bij de jury komen. Hij heeft daar wel even gezeten, dus volgens mij is hij wel even goed aangepakt, en terecht!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:09

gewoon naar iemand van de knhs gaan en dan wordt er wel werk van gemaakt...

je leest ze zo vaak in de P&S

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:23

iemand die ik ken sloeg haar paard tijdens een springwedstrijd ook eens een paar keer hard tussen de oren en werd op het matje geroepen door de jury en werd uitgsloten voor weet ik hoe lang(geloof ioiets van een half jaar) ze moccht geen wedstrijden meer rijden in die tijd en toen durfde ze ook nog te beweren dat dat ze het niet had gedaan terwijl de jury er met hun neus boven op zat. was er zelf niet bij maar leuk is anders. ze heeft alleen het paard er mee te pakken want die vangt de klappen op terwijl ze zelf fouten maken en iet het paard.

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:24

gucci_girl schreef:
Is dit een vraag dat je niet weet of dit normaal is offuhh jezus ik baal ervan dat ik er niet bij was want ik had zekerweten voor 6000000% dat wijf voor der smoel geslagen dan kan zij ook met een blind door het leven

Normaal reageren is ook een kunst?

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:49

vreselijk

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:50

Lielle schreef:
Ik vraag me altijd wat men wil bereiken met dit soort topics.

vroeg ik me ook wel een beetje af..

maar goed de ringmeester of iemand erbij halen is altijd goed

Applelove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:40

Volgende keer als ik zo iets zie ga ik naar de ringmeester o.i.d misschien is dat beter